Läcker min dämpare för mycket?

• Trådstartare Trådstartare cq0
  • Start datum Start datum

cq0

Ny medlem
Denna bild är tagen efter två dagars körning ca: 3 timmar totalt efter rengöring. Totalt är dämparen körd 10 mil sen den var ny. Läcker min dämpare för mycket? Enligt butiken som sålde cykeln till mig så kommer detta lägga sig med tiden och att den är normalt att den ska läcka såhär mycket i början.

Det är en RST F1 Platinum luftdämpare

2013-05-0517.18.09.jpg

Ser ut att vara lite i överkant IMHO.

Det kommer såklart lägga sig med tiden, när ytterbensoljan är helt slut. ;)

Jag gissar att det inte är så bra om ytterbensoljan är helt slut... Tycker ni jag ska ta in det och få det fixat på garanti?

cq0 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag gissar att det inte är så bra om
> ytterbensoljan är helt slut... Tycker ni jag ska
> ta in det och få det fixat på garanti?

Ja det tycker jag. Så ska det ju inte se ut.

Men hur troligt är det att packningarna på båda sidorna är trasiga på en så ny gaffel då? Om återförsäljaren redan sagt att det är normalt för den gaffeln skulle jag köra på ett tag till innan jag börjar oroa mig. Men visst, det skadar väl inte att höra sig för igen för att gardera sig.

De F1RST air jag tagit isär har alla varit smorda med fett och ej ytterbensolja och ringarna torde såldes vara helt ok till en viss grad. Viktigt att torka av benen efter var tur bara så de ej samlar smuts som kan slita ner ytbeläggning på benen.
Finns en bra video på youtube där det gås igenom hur man plockar isär den om man vill titta efter själv

Tillbaka
Topp