Lackskada canyon slx

Niclas87

Ny medlem
Lackskada canyon slx
Blev måttligt glad imorse när jag skruvade av mitt tacx tao flaskhållare och upptäckte att det har blivit en bubbla i lacken på min drygt 1.5 månad gamla slx. Undrar bara om ni tycker att detta går som vanligt slitage eftersom canyon inte lämnar någon garanti på sin lack eller om man ska kräva att det åtgärdas. Personligen tycker att en ram för 15 k+ ska klara att man skruvar på en flaskhållare försiktigt på handen.

Vad tycker ni?

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    37.2 KB · Besök: 21
Lackskada canyon slx
okay äre väll egentligen inte, men lite svårt att veta vad det beror på. men du kan väll fråga canyon sverige? spelar ju egentligen ingen roll vad folk här säger, om du nu inte tänkt använda denna tråd i utpressningssyfte :D

Lackskada canyon slx
Jo jag får ta att ringa till dem, men tycker att det är intressant att höra om detta kan te sig i normalfallet eller om jag bara har haft otur.

Lackskada canyon slx
wiknil skrev:
-------------------------------------------------------
> Sitter det under flaskstället?

Japp, det man ser på bilden är det övre fästet för flaskhållaren på det "tjocka" röret.

Lackskada canyon slx
Tänker du köra utan flaskställ, att färg fastnar när man demonterar flaskställ är rätt vanligt men om den såg ut så där omonterat skulle jag nog gnälla lite hos Canyon eller åtmintonde få dom och skicka bättringsfärg... :-) T

Lackskada canyon slx
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänker du köra utan flaskställ, att färg
> fastnar när man demonterar flaskställ är rätt
> vanligt men om den såg ut så där omonterat
> skulle jag nog gnälla lite hos Canyon eller
> åtmintonde få dom och skicka bättringsfärg...
> :-) T

Nej, det har jag inte tänkt, blev bara förvånad eftersom stället bara suttit på ett gäng veckor. Ramen är i sig inte målad utan det ligger någon lack på bara som har spruckit nu då. Tänker bara så inte bubblan växer. Om det hade varit en cykel som jag haft en längre tid så hade jag inte brytt mig. Men har bara ägt den 1,5 månad så då blir man lite sur.

Lackskada canyon slx
Inte ovanligt alls att det kan se ut så under flaskställ. Lägg en bricka emellan vid montering så undviks det i fortsättningen. Eller gör som jag brukar göra...limma lite slang under flaskstället där det vidrör ramen. Dt där. är samma oberoende av om dt är en månad eller ett år som förflutit.

Lackskada canyon slx
Det ska jag absolut göra. Tacx tao ställen ligger an ramen på ett väldigt dumt sätt tycker jag så här nu i efterhand. Tänkte inte på det innan naturligtvis :( har två elite ställ nu istället som endast ligger emot gängorna. Bättre konstruktion. Brukar såna här saker förbli som de är eller tenderar de att växa?

Tillbaka
Topp