Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.actionsports.de
Newmen XA25 med dt350 hub från slowbuild. De har blivit riktigt snabba och leverarar fort just nu.Newmen XA25 är ett alternativ iaf i området. Kanske kralligare än vad som önskas?
slowbuild.de
Det är som du skriver, men det är svårt att jämföra dessa värden mellan olika hjul, lättast är att bedömma efter vikten. kanske skulle dela på vikten på fälg och nav.Jag har inga konkreta tips utöver att kolla efter beg på Köp & Sälj
Men jag undrar varför totalvikten är så intressant för dig? Missförstå mig rätt: du skall naturligtvis skaffa precis de hjul du vill av precis den orsak som du vill. Men jag är nyfiken, därför undrar jag.
För mig är roterande vikt viktigare(!), tillsammans med lateral styvhet, än totalvikten (inom rimliga gränser förstås). För mig spelar inte 100-200g (ickeroterande) navvikt större roll än 1-2dl mer i vattenflaskan, däremot finns det andra egenskaper hos nav som kan göra större skillnad, tex flänsplaceringen.
Till min 29" med boosthjul byggde jag därför nu under senaste hösten/vintern hjul med ~370g kinakolfälgar för <6kSEK, som jag har skrivit om här några ggr tidigare.
Hittills är jag nöjd med dem, men jag inte vad de väger, jag har bara vägt fälgarna inte de kompletta hjulen.
Ge dom max två år sedan spricker dom runt ekernippelhålen? ;)
lite bredare fälg nedan.
![]()
Action Sports
The Fun Works Mega Boost the new flagship of the current Fun Works hub series comes with many great features. The freewheel technology is based on a …www.actionsports.de
Inte dom här väl? https://www.actionsports.de/en/fun-works-atmosphere-26-sl-rim-29-black-31562Ge dom max två år sedan spricker dom runt ekernippelhålen? ;)
Eller så kan man göra något så tokigt som att köpa endast ett hjul i taget, med några månaders mellanrum om man har begränsad budget.5000 sek för hjulset är en svår nivå. det får dig nästan att kunna köpa de hjulset för 7000 du egentligen vill ha, och bara nästan att undvika att byta upp till dem senare.
ska man köra budget kan man gärna köpa något billigare som inte ligger nära i pris som the real thing. som för övrigt efter ett tag dyker upp på rea.
Hade nog varit mitt råd med. Bra fälg. Pålitliga navNewmen XA25 med dt350 hub från slowbuild. De har blivit riktigt snabba och leverarar fort just nu.
Beställde själv för en vecka sedan å de bör komma idag.
MTB Alu Express Konfigurator | slowbuild
slowbuild.de
XA25+350 CL ink 36T ratchet för 419 euro + frakt. 1510 gram.
Vilket är hjulsetet man vill ha, om budgeten är 7K? :)5000 sek för hjulset är en svår nivå. det får dig nästan att kunna köpa de hjulset för 7000 du egentligen vill ha, och bara nästan att undvika att byta upp till dem senare.
ska man köra budget kan man gärna köpa något billigare som inte ligger nära i pris som the real thing. som för övrigt efter ett tag dyker upp på rea.
Dom för 9K.Vilket är hjulsetet man vill ha, om budgeten är 7K? :)
Varför inte själv bygga sådana jag skrev om i #4?Vilket är hjulsetet man vill ha, om budgeten är 7K? :)
var beställde du fälgarna?Varför inte själv bygga sådana jag skrev om i #4?
Fast med dyrare och lättare/bättre nav för att komma upp till ett pris på 7kSEK?
??? har du klickat på länken?var beställde du fälgarna?
Jag hittade heller inte köpknappen först.??? har du klickat på länken?
Ekrar + nipplar till mina hjul kostade 84 €. Naven kostade c:a 75 €, jag hade tur det var en riktigt bra rea.tänkte ett liknande upplägg. 7k räcker till de lättaste naven och riktigt fina fälgar. ekrar är inte så dyrt.
För min del; jag kan inte bygga hjul och det är inget jag upplever att LBS vill/har tid att göra plus att det i så fall skulle adderas till kostnaden. Och som det ser ut nu så cyklar jag hellre än lär mig bygga hjul. :)Varför inte själv bygga sådana jag skrev om i #4?
Fast med dyrare och lättare/bättre nav för att komma upp till ett pris på 7kSEK?
Som det ser ut nu kan det vara svårt att både få tag på delar och kompletta hjul.För min del; jag kan inte bygga hjul och det är inget jag upplever att LBS vill/har tid att göra plus att det i så fall skulle adderas till kostnaden. Och som det ser ut nu så cyklar jag hellre än lär mig bygga hjul. :
Jag skulle säga någon månads användning :PGe dom max två år sedan spricker dom runt ekernippelhålen? ;)