Laga cykelpunktering - en omöjlighet?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för din input. Jag är säker på att dom har funderat över det här under dom åtta åren som passerat sen senaste inlägget i tråden :)Det är helt enkelt nästan omöjligt få tät med syntetisk slang. Med gummislang går det jättebra.
Yepp. För lääääänge sedan. För 20 år sedan när jag var i flottan hade min chef kvällskurs för värnpliktiga hur man lagar punktering. Ingen av dem visste hur man gjorde det och kan man inte laga punka är en cykel rätt menlös....Fan, tidigt åttiotal fick de stackare som inte lärt sig hemma lära sig laga punktering i fyran. Är det också borta?
Ja, jag förstår inte hur det fungerar att äga en cykel utan att kunna fixa punktering. Eller, Jo man får väl gifta sig.Yepp. För lääääänge sedan. För 20 år sedan när jag var i flottan hade min chef kvällskurs för värnpliktiga hur man lagar punktering. Ingen av dem visste hur man gjorde det och kan man inte laga punka är en cykel rätt menlös....
Om du sniffar det. Och problemet är väl att vissa tycker att det är intressant att sniffa lim. Det höll ju iofs vissa på med redan på 70-talet.Med lim/vulk har det fungerat. De klisterlapparna från ParkTool har släppt.
Handlaren har slutat sälja lim/vulk-kit eftersom limmet är sjukt ohälsosamt. Av samma anledning lagar de heller inte punkteringar utan byter slang. Har en hel låda med trasiga slangar jag tänker att jag ska laga en dag… ?
Jo precis, men som jag fattade det så hade Arbetsmiljöverket synpunkter på det så då slutade de att laga och bytte slang istället. Därifrån är väl steget inte långt till att sluta sälja det. Antagligen ingen kioskvältare direkt.Om du sniffar det. Och problemet är väl att vissa tycker att det är intressant att sniffa lim. Det höll ju iofs vissa på med redan på 70-talet.
Men lite tråkigt.Jo precis, men som jag fattade det så hade Arbetsmiljöverket synpunkter på det så då slutade de att laga och bytte slang istället. Därifrån är väl steget inte långt till att sluta sälja det. Antagligen ingen kioskvältare direkt.
Svårt att veta. Tubolito slangar behöver ju speciella laglappar.Undrar vad som menas med syntetisk slang i trådstarten? Butyl är väl ett syntetiskt material och går utmärkt att vulka. Eller menades latex eller sån där annan historia typ tubolito? Men dom är ju inte speciellt vanliga nu heller åas...
Ja. Foss lapparna har fungerat för mig. Osäker på om de fortfarande går att köpa dock.Jag har en turbolitoslang som jag inte får tät med deras lagningslappar lappen släpper efter någon vecka, finns det andra lösningar?