Laga kolfiberhjul?

Teddan74

Medlem
Laga kolfiberhjul?
Jag köpte ett 3-ekrat framhjul i kolfiber på Ebay. Det visade sig efter några veckor vara ett måndagsex. Fälgen har en svaghet på c:a en tum på ena sidan vid ventilen. Först märktes det inte alls. När jag upptäckte det så hade säljaren försvunnit från Ebay. Jag har använt det ändå ett 20-tal gånger eftersom det är så fruktansvärt snabbt. Men nu går det inte längre eftersom bromsen tar i totalt. Finns det någon möjlighet att laga en sån här grej? Det verkar inte vara nån spricka utan bara vara för svagt.

Laga kolfiberhjul?
Teddan74 sa:
Jag köpte ett 3-ekrat framhjul i kolfiber på Ebay. Det visade sig efter några veckor vara ett måndagsex. Fälgen har en svaghet på c:a en tum på ena sidan vid ventilen. Först märktes det inte alls. När jag upptäckte det så hade säljaren försvunnit från Ebay. Jag har använt det ändå ett 20-tal gånger eftersom det är så fruktansvärt snabbt. Men nu går det inte längre eftersom bromsen tar i totalt. Finns det någon möjlighet att laga en sån här grej? Det verkar inte vara nån spricka utan bara vara för svagt.

Kolla med kid1000, experimental prototype. Jäkligt duktig på kolfiber :)

Laga kolfiberhjul?
Ok, tack för snabba svar. Får ta lite bilder. Det blir väl mer en förstärkning än lagning. Men det kanske är samma metod som gäller ändå.

Laga kolfiberhjul?
Jag är kid1000 och jag brukar laga det mesta. PM eller mail på mattias@hellore.se
Annars så finns ju Ulf Johansson häruppe som jag hört har gjort bra jobb.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp