Lake MXZ300 vintersko

lundatok

Aktiv medlem
Lake MXZ300 vintersko
Tjena alla monsterdiggare!

Jag funderar på att handla vinterskor för att slippa förfrysa tårna och har surfat runt lite. De här Lake-skorna verkar trevliga, snörning med kardborresäkring, kardborrband runt hälen och sånt smått och gott.

Nån av er happyistas ute i cyberrymden som provkört dylika pjucks?

Dom finns på Cyclecomponents:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-...0&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

Lake MXZ300 vintersko
Kan rekomendera dessa=====================>
NW403-39.jpg

Sitter bra + att man kan röra på tårna, utan onödiga remmar som gör att man fryser om fötterna!

Lake MXZ300 vintersko
Hej,

Jag köpte ett av de sista paren innan de slutade ta in dem till Sverige för 6-7 år sedan. Det glädjer mig att det finns en importör igen, för det är verkligen fantastiska vintercykelskor. Tänk bara på att de är ganska små och smala i modellen, så välj en storlek som är två nummer större än vad du har i vanliga skor. Jag kommer inte ihåg vad jag betalade för dem, men jag tycker det verkar det som om priset har gått ner lite.

Se t ex:
http://www.icebike.org/Articles/Ottawa.htm

Lycka till!

Lake MXZ300 vintersko
Jag har ett par MXZ300 av senaste/sista versionen (3-4 år gamla, med gummibelagd sula istället för hård plast) och är mycket nöjd med dem. Men jag håller helt med Stumpy, de är små i storlekarna och smala i modellen, så lite beroende på hur din fot ser ut måste du gå upp ett-två nummer från din vanliga storlek.
MXZ300 har för övrigt precis ersatts av MXZ301, med fiskelina-och-ratt-justering istället för skosnöre och kardborreband, jag antar att det är därför som Cyclecomponents säljer MXZ300 så billigt nu.

Lake MXZ300 vintersko
Köpte ett par Lake MXZ300 hösten 2002, tyvärr lite för små visade det sig efter ett tag. Skorna är välgjorda, täta och skapligt varma. Jämfört med Shimanos vinterskor är de trånga och smala, men tätare.
Hittar du ett par billigt så slå till, välj minst två storlekar större än normalt.

/Leo

Lake MXZ300 vintersko
Ok, tack alla för återkopplingen, jag får nog leta vidare, 301:an kostar en tusenlapp till och det vill jag nog inte riktigt lägga. Kanske ska ta dom där Northwave istället eller ett par Shimano. =)

Tillbaka
Topp