Lamp fråga Huvud/Styret?

Mr_nallen

Ny medlem
Lamp fråga Huvud/Styret?
Hej hej.

Har precis bestämt mej för att cykla i vinter då jag aldrig gjort det innan för att jag inte har skaffat mej någon lampa.
Nu så skaffade jag en lampa å kom på ett problem å kan inte bestämma mej för vad som är best,
Har bara en lampa å får la se om jag har råd att skaffa en till fram över men inte så lätt när man inte har så mycket pengar :P

Då till frågan när man bara har en lampa vad är bäst/fördelar och nackdelar med att plasera den på
Hjälmen eller på styret?

Hur gör du å varför om du bara har en lampa?
 
Senast redigerad av en moderator:
Lamp fråga Huvud/Styret?
Kört tre vintrat på styret men i år har jag gått över till hjälmmonterad. Man ser runt "hörn" på ett annat sätt. Nackdelen är om det blir dimma, regn eller snö...då ser man ingenting.
 
Lamp fråga Huvud/Styret?
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> För lvg gäller väl bara lampa monterad på
> cykel.

Nja, man MÅSTE ha lampa på cykeln.
Men har man det får man ha xtra lampor var man vill.
Men det finns en bestämmelse om att inte ngn av lamporna får blända.

/Håkan
 
Lamp fråga Huvud/Styret?
AH oki så cyklar jag i stan bör jag ha lampan på styret å kör jag i skogen så får jag hjälm montera den då :D tack för svaren alla :D
 
Tillbaka
Topp