Lämplig storlek på MTB (av modell äldre)

nasso

Aktiv medlem
Jag försöker reda ut om en vitus zircon III från 2013 i M är rätt storlek för mig eller om jag borde ha haft L.
Jag hittar dessvärre ingen storleksguide och jag får inte riktigt ihop vilka mått jag ska kolla på.
Hittade iaf följande specifikation på geometrin.

Jag är 178 cm lång med ett innerbens mått på ca 81 cm.

1622145279413.png

Vad ska du använda den till?

Nya MTB är mycket längre än för några år sen. Den här är fortfarande kort i L. Det spelar ingen stor roll på grus, men på stig är det trevligt med en längre cykel.

Vad ska du använda den till?

Nya MTB är mycket längre än för några år sen. Den här är fortfarande kort i L. Det spelar ingen stor roll på grus, men på stig är det trevligt med en längre cykel.
Jag har den redan, i M. :) Har inte cyklat på ganska länge och börjar komma igång igen men tycker det känns lite liten. Jag har dock inte direkt något att jämföra med.

Jag var mest ute efter lite insikt på om denna storleken egentligen är lite för liten för mig. Jag håller på och sneglar lite på nya cyklar...

Min erfarenhet är att Lee McCormacks RAD och RAAD funkar bra till både nya och gamla hojar. Har testat på nittiotals helstel, AM HT 2014 och trailduro fulldämpad 2019. Finns artiklar och videos, googla!

Tillbaka
Topp