Lampor, ljus, lyktor.

• Trådstartare Trådstartare 82
  • Start datum Start datum

82

Ny medlem
Lampor, ljus, lyktor.
Hallå

Är det någon som vet ifall det finns någon bra tråd här på forumet eller någon bra hemsida på svenska som behandlar ämnet cykelbelysning? Gärna med recensioner och köpguider å dylikt. Jag vill/kan inte bygga eget ljus även om det finns bra guider för det.

Jag har i dagsläget en shimano navdynamo-lampa(2.4w) modell billig, 2st halogenlampor modell billiga ,en led-lampa modell billig samt en baklampa modell duger. Navdynamon orkar jag inte ta bort och baklampan duger men resten tänkte jag byta ut mot någon form av halvseriös belysning.

Användingsområde: ska bara cykla till jobbet, men ibland innebär detta att jag cyklar mitt i natten på ej upplysta bilvägar. Cykelvägen är till 99% rakt fram på platt asfalt, alltså inga trixiga stigar eller så. Navdynamo-lampan och baklyset räcker för att jag skall synas, men jag har ofta lite svårt att se vart vägen tar vägen.
Med detta användningsområde i åtanke, vilken prissklass måste jag upp i, inklusive allt jag behöver med lampa, laddare, batterier, sladdar mm för att få ett dugligt ljus? Tänker mig någonstans mellan 500kr-1500kr, eller måste man lägga mer?

Prisvärda förslag tages tacksamt emot.

Tillbaka
Topp