Lampor

Lampor
Jag har inte så mycket att jämföra med, men jag kan säga som så att det blir ljust av 872:an! Kolla reklambilderna som finns i xxl-butiken (åtminstone i butiken Arninge), fotot på ljusbilden från 872 stämmer bra med verkligheten. Vad jag läst mig till ska 808:an ha en smalare men längre ljusbild vilket förmodligen passar bättre till landsvägskörning.

Lampor
Jag beställde en MJ-808 i fredags från DX UK-lager (http://www.dealextreme.com/p/mj-808...3-mode-900-lumen-led-bike-light-set-904444459)och enligt det trackingnummer jag fått och som jag kollat på www.royalmail.co.uk är paketet skickat till Sverige i går. Jag uppdaterar när jag fått pakatet.

Jag läste för sent att dom inte skickade till Sverige, men det verkar ha fungerat i alla fall. Trackingnumret fick jag via chat med DX kundtjänst. Status på webben står fortfarande som "Packing".

Lampor
Senaste från Royal Mail:

"Your item, posted on 20/09/11 with reference RQnnnnnnnnnGB has arrived in STOCKHOLM SWEDEN and is being processed for delivery."

Det verkar gå bra att beställa till Sverige från DX's UK-lager. Jag gjorde min betsällning i måndags den 19/9.

Lampor
Nu har jag min lampa också. Beställde i måndags och leverans idag. 560 kr för en MJ-808, sen köpte jag en svensk ladare på XXL för 49 kr när jag var där i ett annat ärende.

Lampor
Det finns en "Cancel order" knapp om du går in på ditt konto och klickar på ordernumret under Order # (tracking).

Jag gjorde samma sak och lyckades cancelera min HK order och göra en ny beställning från GB. Nu har jag i och för sig dubbla debiteringar på mitt kreditkort, men enligt canceleringsmailet jag fått ska den ena krediteras.

Lampor
Vinterbo skrev:
-------------------------------------------------------
> skulle istället köpa 872 som lyser nästan 2x
> så mycket
> http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/lyktor-refl
> exer/magichshine-872-1600-cykellykta-1074571
> om du skall köra mycket i Hellas natterstid,
>
> Eller bygg din egen....

Bygg din egen låter intressant :) Menar du allvar och har du i så fall några tips?

Senast ändrad:
Lampor
bruce skrev:
> Akoa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > MJ808 kostar 499:- nu på xxl enligt deras
> > annonsblad (sista sidan)
>
> Fan.

Om du köpt en likadan på xxl dyrare så kan du vara snål och utnyttja deras prisgaranti :)

Lampor
*Host host* :D

Bilagor

• IMG_6357 copy.jpg
    IMG_6357 copy.jpg
    51.5 KB · Besök: 24
Lampor
Akoa skrev:
> MJ808 kostar 499:- nu på xxl enligt deras
> annonsblad (sista sidan)

Tack för tipset! Åkte dit idag och handlade en. De hade 120 på lager enligt försäljaren FYI

Senast ändrad:
Lampor
Det är svårt dehär med lampor, de finns mycket information när man söker på forat men det är för mycket. Som förstagångs köpare så hamnar man lätt i ett hav av tips där de flesta säger att man ska beställa monster lampor från utlandet. Säkert jättebra, man jag ville juh bara veta vad som fungerar till vinterpendlingen och någon lite tur i skogen.

Tillbaka
Topp