Lance Armstrong nere för räkning.......

AxelSthlm

Aktiv medlem
Två mil från mål i första etappen av Vuelta Castilla y León ligger Armstrong i diket med ett troligt brutet nyckelben. Ambulansen hämtar honom.....
Girot är borta men touren kan nog bli av ändå.........

Detta kan bli slutet av återkomsten!

Jag bor i Oslo, Norge och tittar på Tv2-Sumo, en weblösning......
De komiska är att de sa att detta lopp endast sänds på tv för att Lance deltar (deltog).....

Contador gillar nog detta :)

Easy come easy go... tyvärr, lite trist om han inte kan köra Girot. Tycker dock mer synd om Stuart O'Grady som kraschade nyckelbenet på Milano-San Remo.

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Detta gillar Contador efter LA:s utttalande under
> Paris-Nice.

Tror det med, men kanske inte så öppet.

om de opererar det, o inte bara låter det läka, så gåre väll hyffsat snabbt för honom att vara uppe på cykeln igen. eller?

smiley skrev:
> I Aftonbladet står det att det är ett
> nyckelbensbrott utan komplikationer och att det
> ska läka snabbt.

Ok. Då tror jag han startar imorgon och sopar banan med Conta.

castrello skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I Aftonbladet står det att det är ett
> > nyckelbensbrott utan komplikationer och att det
> > ska läka snabbt.
>
>
> Ok. Då tror jag han startar imorgon och sopar
> banan med Conta.

Mitt förnuft och min logik säger mig att han inte kommer att starta i morgon.

Axelsson drog väl några etapper på girot med brutet nyckelben om jag inte minns fel..

Roger

Senast redigerad av en moderator:
imrog skrev:
> Axelsson drog väl några etapper på girot med
> brutet nyckelben om jag inte minns fel..
>
> Roger

Sista etappen på Girot körde Niklas med brutet nyckelben för att bevaka sin 7:e plats i totalen, 19 mil kuperad åkning om jag minns rätt :-) T

Omkomplicerat nyckelbensbrott är väl inte så farligt, det har man ju varit med om. Om mindre än en vecka kan han cykla trainer för att hålla igång konditionen, om två-tre veckor landsväg utan att bryta med styret för mycket. Tror det krävs mer än så för att få Lance att inte köra Girot som börjar om sju veckor. Han är väl inte direkt känd för att ge upp när det blir lite körigt.

Det är ju nästan det som är det mest häpnadsväckande med hans 7 TdF-segrar, att han aldrig var sjuk eller skadad. Men nu har oturen nått även honom (om man bortser från cancern då ...).

nisseson skrev:
> Omkomplicerat nyckelbensbrott är väl inte så
> farligt, det har man ju varit med om. Om mindre
> än en vecka kan han cykla trainer för att hålla
> igång konditionen, om två-tre veckor landsväg
> utan att bryta med styret för mycket. Tror det
> krävs mer än så för att få Lance att inte
> köra Girot som börjar om sju veckor. Han är
> väl inte direkt känd för att ge upp när det
> blir lite körigt.

Så ska det låta!!

Direkt efter crashen:

<http://www.rtve.es/mediateca/videos/20090323/armstrong-cae-abandona-castilla-leon/455839.shtml>

Miss Lycka skrev:
> Detta gillar Contador efter LA:s utttalande under
> Paris-Nice.

Vad sa han då?

Franz skrev:
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Detta gillar Contador efter LA:s utttalande
> under
> > Paris-Nice.
>
>
> Vad sa han då?

Han sa att Contador var orutinerad. Typ.

Om jag minns rätt sade Lance att Contador "has a lot to learn". Jag fick intrycket av att Lance såg fram emot att lära honom vad han kan, inte för att läxa upp honom, men mer för att förvalta hans egen kunskap på bästa möjliga sätt och se till att de kom till god användning.

Eller kanske inte alls så häpnadsväckande att han aldrig varit skadad
eller sjuk eftersom han bara har cyklat en riktig tävling per år?

Till skillnad från de andra riktigt hårda kisarna i
klungan som harvar proffscirkusen runt 24/7.

Ja, Armstrong är en riktig klenis och har alltid varit en riktig klenis. Tror att man kan happy easy ride:a sig runt liksom. Någon borde utsätta honom för lite Leotempo.

Newsboy: Man kan väl tycka vad man vill om Lance...

Men det där var nog det dummaste jag läst på länge, och jag läser på Happy nästan varje dag ;-)

/Fredrik

precis. Lance har kört Mallorca runt, flandern runt, amstel gold race, vuelta a castilla leon, route du sud, dauphine libere som uppladdning tidigare. det är också riktiga tävlingar.

so what? simoni, perez cuapio bland andra gör ju samma sak med girot. Peter Van Petegem (som nu har slutat) o de andra belgarna (diercksens, cappelle bland andra) gör ju samma sak med de tre klassikerna. det är inte bara lance som endast har ett lopp i sikte per år.

just ja, o sen allt snack om att contador är glad för att han vurpade o sånt snack är bara PR.
de har båda gjort sitt bästa för att förklara att:
1. castilla leon är inget lopp där de båda kommer att avgöra vem som är bättre än den andra
2. lance säger att han kommer att köra för den som är bäst i touren. låt det vara han själv, contador eller leipheimer.
3. Han varken hånade eller pratade ned contador. han kommenterade bara contadors oerfarenhet som en förklaring till hans "hunger knock" i paris-nice. LA är övertygad om Albertos kapacitet, och kommer att göra allt för att hjälpa honom.

media älskar rivalitet. Jacques anquetil vs poulidor, hinault vs lemond, Cunego vs Simoni (2004) osv. Men det finns ingen rivalitet i Astana. Inse det.
Läs lite mer internationella cykelnyheter istället för bara kadenstidningen eller vad ni nu läser. det märks att många har rätt dålig koll på hur allt står till i proffscirkusen.

När det gäller rehabilitering från nyckelbensbrott tror jag att det är fullt möjligt att han ställer upp i Girot om han opererar sig. Har själv haft en patient (Eric Bergoust) som bröt nyckelbenet i 6 bitar som van silver i en VM i freestyle skidåkning (hopp) 5 veckor senare. Lance har en betydligt enklare skada, kan börja träna tidigare, har mer tid på sig och mindre krav när det gäller rörlighet och precision än en kille som var tvungen att göra triple bakvoltar med tre snurr för att kunna tävla.

Om han inte opererar sig är Girot mer tveksam, men TdF fortfarande fullt rimligt.

Enligt Aftonposten i morse så har LA själv sagt att det inte är sannolikt att han kör girot.

"Med bare seks uker til Giro d'Italia-start spøker det nå for amerikanerens debut i det italienske storrittet. Men Armstrong, som kjempet seg tilbake på sykkelsetet etter kreft-sykdommen han hadde i 1997, har ikke gitt opp håpet om å sykle Italia Rundt i år.

- Å rekke Giro'en blir et problem, men det største problemet nå er smerten. Det gjør vondt. Nå må jeg bare slappe av noen dager, fikse problemet og lage en plan. Jeg håper å kunne fortelle mer om Giro'en om en ukes tid, sier Armstrong i en pressemelding fra Astana."

Edit: Saxar in text från tidningen jag hänvisar till.

Tillbaka
Topp