Landsväg cykel och tävling i Stockholm

IanR

Medlem
Hej, Jag ska flytta till Stockholm på 10:e augusti och vill landsväg cykel, kan någon rekommanderar en bra klubb? Jag tiddade på http://www.scf.se/stockholm/t2.asp?p=346598 , CK Valhall och Fredrikshof ser bra ut men jag vet inte. Jag vill trännar ganska mycket (kanske 300km/vecka på sommaren) och vill göra några tävling (men inte tempo!) Det blir bra att träffas folk pgv jag vet inte så många folk i Sverige!

Tack så jätte mycket för hjälpen!

Ian

Jag tror båda klubbarna har öppna träningar så det är bara att hänga med och testa. Hofvet är väldigt stort och blandat och det ska finnas grupper i alla farter. Valhall cyklar fort och med rakade ben. Har jag hört. :-)

Johan T tror jag sammanfattade det hela bra :-)

Lite beroende på tid och var du bor så är kanske fördelen med Valhall att de utgår från innerstan. Men jag tror båda har i stort sett samma förutsättningar för ngn som vill satsa lite mer och hårdare.

Tack tack för meddelandena, jag ska kolla på Roslagshösten det låter bra, motionslopp = "ride sportif"? Jag vet inte var ska jag bo, första på Kungsholmen men det är bara temporär. Cyklar fort låter bra men med rakade ben...vi får ser!

Anvib, du hänger på en skör tråd. Jag skulle säga att det bara är veckor, dagar eller timmar kvar tills du helst plötsligt känner en spontan stark vilja att raka benen. :-)
//F

Hehehe...vi får väl se! Måste först känna efter om det här med racer är nåt för mig innan så stora beslut tas.... Men tränar man som trådskaparen 30 mil i veckan och bor i stan så är det ju i Valhall man hör hemma, oavsett benfrisyr!

/Andreas

Det låter bra att testa lite med Valhall och vi får se, jag tycker om min benfrisyr! Nu hoppas jag att jag kan cyklar som en 30mil tränara...

höres
Ian

Tillbaka
Topp