Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
GoranS sa:Är det inte risk att tappa "rytmen" om man behöver stanna och byta cykel?
GoranS sa:Är det inte risk att tappa "rytmen" om man behöver stanna och byta cykel?
Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.Mats65 sa:Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
Henrik_E sa:Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.Mats65 sa:Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
CW sa:UCI's YouTube-kanal gör det igen - som vanligt - geoblockar sina livesändningar. Visst, de visade juniortjejernas tempolopp live men herrarnas var geoblockat. Vad är det för rättighetstjafs som pågår egentligen? Sänder ens NRK något av det här - och borde jag gå in på NRKs hemsida istället för att kolla på loppen, istället för UCI/SVTplay?
bllx sa:Henrik_E sa:Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.Mats65 sa:Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
Kommer det även finnas en bajamaja innan backen?
bllx sa:Henrik_E sa:Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.Mats65 sa:Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
Kommer det även finnas en bajamaja innan backen?
Henrik_E sa:Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.Mats65 sa:Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.26er sa:Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Men inte i rando va, om en inte har med sig en extra cykeln från start?
GoranS sa:Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
ohellstrom sa:GoranS sa:Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Lite OT, men men... Såvitt jag kan se finns inget i reglerna som explicit förbjuder cykelbyten. Man kan tolka reglerna som att det är tillåtet att köpa en ny längs vägen alternativt få en överlämnad på en kontroll.
Om man får en defekt som gör cykeln oanvändbar ska man dock ha marginalerna på sin sida om detta ska ske på en plats varifrån man gåendes når nästa kontroll inom tidsgränsen... Om man utöver detta lyckas övertala sin (betydligt) bättre hälft att möta upp på denna kontroll med en annan cykel så ska man nog köpa en lott också.
http://www.audax-club-parisien.com/EN/312.html
desmo sa:ohellstrom sa:GoranS sa:Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Lite OT, men men... Såvitt jag kan se finns inget i reglerna som explicit förbjuder cykelbyten. Man kan tolka reglerna som att det är tillåtet att köpa en ny längs vägen alternativt få en överlämnad på en kontroll.
Om man får en defekt som gör cykeln oanvändbar ska man dock ha marginalerna på sin sida om detta ska ske på en plats varifrån man gåendes når nästa kontroll inom tidsgränsen... Om man utöver detta lyckas övertala sin (betydligt) bättre hälft att möta upp på denna kontroll med en annan cykel så ska man nog köpa en lott också.
Läste något från LEL där en deltagare som brutit lånade ut sin cykel till en med mekaniskt haveri. Om det är tillåtet vet jag inte.
Om den bättre hälften dyker upp med cykel borde inte det räknas som otillåten hjälp? Jag menar, inte får man ordna "langning" på rando, eller? (observera alla frågetecken, jag vet alltså inte utan gissar).
GoranS sa:desmo sa:ohellstrom sa:GoranS sa:Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Läste något från LEL där en deltagare som brutit lånade ut sin cykel till en med mekaniskt haveri. Om det är tillåtet vet jag inte.
Om den bättre hälften dyker upp med cykel borde inte det räknas som otillåten hjälp? Jag menar, inte får man ordna "langning" på rando, eller? (observera alla frågetecken, jag vet alltså inte utan gissar).
Är det inte så att man får ta emot hjälp av andra deltagare var som helst, men inte av utomstående annat än vid kontrollerna eller om det är en allmänt tillgänglig tjänst, typ att gå in till en cykelverkstad man råkar passera?
desmo sa:GoranS sa:desmo sa:ohellstrom sa:GoranS sa:Är inte säker, men jag skulle gissa att det är OK att gå in och köpa en ny cykel i en cykelaffär längs vägen om du vill.2014FTW sa:ohellstrom sa:Men cykelbyten är ju tillåtna i de flesta cykeldiscipliner
Är det inte så att man får ta emot hjälp av andra deltagare var som helst, men inte av utomstående annat än vid kontrollerna eller om det är en allmänt tillgänglig tjänst, typ att gå in till en cykelverkstad man råkar passera?
Jag har fått det lättsamt förklarat som att det ska vara allmäna tjänster tillgängliga till alla deltagare.
Om det är tillåtet med utomstående hjälp vid kontrollerna vet jag inte alls. Det är ju du som är experten!
GoranS sa:Nej, Ola är inte, har inte varit, och kommer med all sannolikhet aldrig att bli någon cykelkommentator värd namnet.
Tyvärrknaper sa:TV2 är kanalen som brukar visa cykel, de visar alla etapper från Girot, TdF och Vueltan. De verkar ha en livestream just nu om du ser på deras hemsida.