Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017

Henrik_E sa:
Mats65 sa:
26er sa:
Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.
Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.
Luring!

GoranS sa:
Henrik_E sa:
Mats65 sa:
26er sa:
Grym avslutning. Otroligt vacker backe. Bästa Worlds TT bansträckning ever. Shroom vs Molly kommer bli en rysare. Inte ofta ett tempolopp är höjdpunkten på VM-veckan. Tråkigt bara att endast herrar kör upp för Flöyen. Onsdag. Don't miss it.
Undrar vad de kommer köra med för cyklar. Kanske blir en del som byter till linjehoj inför sista backen. Såg i varje fall ett klipp där Ludvigsson tränade på cykelbyte på gatstenspartiet inför slutbacken så det är troligt att han byter.
Dumoulin tänker tydligen byta inför backen.
Luring!

Och inte blev han bajsnödig heller!

Ser väldigt holländsk ut i år, man får gratulera!

Nu vet jag ju inte vilken region åkarna kommer ifrån men jag tror inte att alla kommer ifrån Noord eller zuit-holland. Det finns säkert åkare ifrån de övriga 60 procenten av landets befolkning också;-)

Haha, har själv för det mesta använt mig av holland/holländare men skrev detta då även Emma johansson använde sig av ordet holländare under dagens sändning och blev tillrättavisad om att det heter nederländare. Tyckte det var lite kul.

Nu kommer jag inte ihåg vem Emma pratade om men att den personen var ingen "tempoget" tyckte jag lät roligt.

DeLiQ sa:
Nu kommer jag inte ihåg vem Emma pratade om men att den personen var ingen "tempoget" tyckte jag lät roligt.
Korrekt är ju "tempohäst", som hon sa 9 av 10 av gångerna. Tempoget kan bara appliceras på Froome och hans likar.

Mount Fløyen levererade en folk fest de lux igår. Så grymt kul & underbar stämning på berget! Norbaggar vet hur man festar i skogen under idrottsevenemang! Var helt sjuk stämning & positivt. Ångrar inte alls att jag tog ett personalmöte på berget..:-)

Gustav fortfarande med i täten trots att övriga från den tidigare utbrytningen bytts ut med nya från klungan. Starkare cyklister med nu. Kan möjligen gå hela vägen. Ca 60km kvar.

Jaha, vad ska man tro om söndagens lopp?

Är ju en ganska bra bit från toppen till mål. Å andra sidan är det inte bara rak väg utan lite knixigt. Min gissning är att det blir en halvstor grupp som spurtar om det på slutet.

Ingen klang-och-jubel-föreställning för svensk del hittills. Placeringar i individuella lopp är hittills: 52, 58, 32, 55, 80, 24, 83, 113.

Hur är chanserna för herrjuniorerna (Eriksson, Kvist och Wall) samt damerna (Fahlin, Karlsson, Nessmar, Nilsson och Penton) i morgon? Nilsson körde ju bra på girot så hon borde inte "falla" på backen. Men det kanske är Fahlin de kör för!?

GoranS sa:
Ingen klang-och-jubel-föreställning för svensk del hittills. Placeringar i individuella lopp är hittills: 52, 58, 32, 55, 80, 24, 83, 113.

Hur är chanserna för herrjuniorerna (Eriksson, Kvist och Wall) samt damerna (Fahlin, Karlsson, Nessmar, Nilsson och Penton) i morgon? Nilsson körde ju bra på girot så hon borde inte "falla" på backen. Men det kanske är Fahlin de kör för!?
Tyckte jag läste nånstans tidigare i veckan att de kör för båda. Det var förbundskaptenen som uttalade sig...

Det blir två Svenska herrar på söndagens linjelopp. Förutom Tobias kommer även Kim Magnusson till start.

Tillbaka
Topp