Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017

Mitt tips är 6+ h tristess, körning i sista backen och sedan en spurt i en ganska stor grupp. Då bryr jag mig inte vem som vinner(bara inte Sagan vinner, han är säkert dopad)

Hoppas på Kwiatkowski solo eller från en liten grupp.

Konkret sa:
Bla bla bla!

Nu är det strax dax. Vad tror vi om Ludvigsson ben idag?
Kan han som fahlin gjorde smyga till sig en topp tio?
Kommer sagan inte orsaka en vurpa och knipa hem detta?
Kommer GVA förstöraa sagans drömmar om en trippel?
Kommer belgarna sopa banan med resten av världen?

Någon som har koll på betingsaajterna?
Svar:
1) Mitt bidrag är att jag tror att han har två ben idag.
2) Kan - ja. Sannolikheten för det - extremt låg i mina ögon.
3) Jag tror inte Sagan kommer att orsaka en vurpa och jag tror inte att han vinner.
4) Inte helt omöjligt att GVA vinner. Tror dock att ytterligare cyklister kommer att vara före Sagan i mål.
5) Nja, har ju tippat en italienare som tvåa och en australienare som trea så där blir nog svaret nej.
6) Troligt. Jag har det dock inte.

Bama sa:
Mitt tips är 6+ h tristess, körning i sista backen och sedan en spurt i en ganska stor grupp. Då bryr jag mig inte vem som vinner(bara inte Sagan vinner, han är säkert dopad)

Hoppas på Kwiatkowski solo eller från en liten grupp.
Så du menar att alla andra är rena och Sagan är dopad?

Fantastiskt kul att SVT visat så mycket cykling i veckan. Förhoppningsvis kan det leda till en ökad förståelse och intresse för tävlingscykling och mer nyanserade bild bland folk i allmänhet om olika former av cykling.

Bama sa:
Är inte alltid den som vinner dopad? Då borde den som vinner mest vara mest dopad?
Jag är ganska säker på att det finns diverse cykeltävlingar som vunnits av icke-dopade cyklister, så svaret på fråga ett är nog nej.

Och även om det varit så att den som vunnit alltid är dopad har jag svårt att få ihop att det av det logiskt skulle följa att den som vunnit är den som är mest dopad. Enda möjligheten att få ihop det vore om alla människor vore identiska och det bara vore dopningsgraden som påverkade resultatet. Detta förefaller dock ytterst osannolikt.

Emma försöker förklara på ett bra sätt varför cyklingen är större som sport i Norge än i Sverige, men Ola Bränholm verkar ändå inte fatta...

Senast ändrad:
Ska väl erkänna att jag inte är jätteinsatt i just landsvägscyklingen, men borde inte VM rimligtvis vara årets höjdpunkt?

Hur tänker man på svt när man ska visa bollspark mitt i cykelsändningen och därför måste byta kanal under den tiden för att sedan byta tillbaks? Ja, det är inget stort problem precis men varför inte visa fotbollen på andra kanalen direkt?

Tycker de gör det rätt bra, Emma och Ola. Visst anar man att det saknas lite erfarenhet/kunskap hos Ola jämfört med tex Vacchi-Adamsson, men han är tillräckligt bra för att inte skrämma bort tittare. Tycker jag.

Drosa sa:
Hur tänker man på svt när man ska visa bollspark mitt i cykelsändningen och därför måste byta kanal under den tiden för att sedan byta tillbaks? Ja, det är inget stort problem precis men varför inte visa fotbollen på andra kanalen direkt?

precis min tanke

VKruger sa:
Sorry men avstår man VM för att banan inte passar en? Allvarligt?
För de stora länderna är det nog så att man kanske inte blir uttagen om ens styrkor inte är viktiga på aktuell bana. Är det en bana där man på förhand vet att det kommer att krävas klättringsförmåga vore det mindre smart av t.ex. tyska lagledningen att ta ut Marcel Kittel som förvisso är en grym spurtare men som när det blir bergskörning är relativt sett dålig. Och omvänt, på fjolårets bana som var i det närmaste pannkaksplatt hade en bergsget utan tempokvaliteter varit en mindre bra uttagning.

Och det är ju troligen inte så motiverande att åka till en tävling där man vet att man inte vare sig har någon chans att vare sig göra ett resultat själv eller på något sätt göra något positivt för sina landsmän.

Föredrar Ola/Emma framför Vacchi än så länge. Lite mindre receptdiskussioner. Dessutom har ju Emma stenkoll på damklungen vilket är nyttigt imo.

Senast ändrad:
Är det bara jag som är överkänslig, eller är det någon annan som irriterar sig på de konstiga uttalen på flertalalet av åkarna från kommentatorerna?
De jag kommer på, på rak arm är: Castroviejo, Kristoff, Uran och Poels....

1888 sa:
Drosa sa:

precis min tanke

Precis som igår, ett nytt program startade och cyklingen fick hoppa över. Och inte bara det, idoterna kan inte ens låta streamingen på SVTplay gå kvar utan man måste byta kanal där också. Som gammal tekniker gråter jag när jag ser hur fint allt fungerar.

dardos sa:
1888 sa:
Drosa sa:

precis min tanke

Precis som igår, ett nytt program startade och cyklingen fick hoppa över. Och inte bara det, idoterna kan inte ens låta streamingen på SVTplay gå kvar utan man måste byta kanal där också. Som gammal tekniker gråter jag när jag ser hur fint allt fungerar.
Visst kan man tycka att det är lite onödigt, men om ett kanalbyte är det största irritationsmomentet så har man det rätt bra.

GoranS sa:
dardos sa:
1888 sa:
Drosa sa:

precis min tanke

Visst kan man tycka att det är lite onödigt, men om ett kanalbyte är det största irritationsmomentet så har man det rätt bra.

Irritation vet jag inte, men det skulle vara rätt kul att veta hur dom tänkte,
kanske hade bara programdirektören lite otur. ;)

Tillbaka
Topp