Landsvägs-VM i Bergen, 16-24 september 2017
Henrik_E sa:Slipper i alla fall en Moscon-vinst.
Nu är han loss med 8,5 km kvar :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik_E sa:Slipper i alla fall en Moscon-vinst.
Ja. Finns bilder på när han dras uppför laxbacken av bil.1888 sa:Henrik_E sa:Slipper i alla fall en Moscon-vinst.
Säkert?
?JT sa:Äntligen fick Peter Sagan vinna en cykeltävling.
Hm, ett av tre är ju inte lysande.GoranS sa:Min gissning för morgondagen är belgisk seger, italiensk andraplats och en tredjeplatsen till "the land down under".
Delvis fel på 3 (tror jag), helt fel på 4 och rätt på resten.GoranS sa:Svar:Konkret sa:Bla bla bla!
Nu är det strax dax. Vad tror vi om Ludvigsson ben idag?
Kan han som fahlin gjorde smyga till sig en topp tio?
Kommer sagan inte orsaka en vurpa och knipa hem detta?
Kommer GVA förstöraa sagans drömmar om en trippel?
Kommer belgarna sopa banan med resten av världen?
Någon som har koll på betingsaajterna?
1) Mitt bidrag är att jag tror att han har två ben idag.
2) Kan - ja. Sannolikheten för det - extremt låg i mina ögon.
3) Jag tror inte Sagan kommer att orsaka en vurpa och jag tror inte att han vinner.
4) Inte helt omöjligt att GVA vinner. Tror dock att ytterligare cyklister kommer att vara före Sagan i mål.
5) Nja, har ju tippat en italienare som tvåa och en australienare som trea så där blir nog svaret nej.
6) Troligt. Jag har det dock inte.
Tänkte samma sak. Viktigt så folk inte hatar mer på cyklister än nödvändigt.Mooshie sa:Dom kunde knappt vänta på att få gå över till fotboll!
ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Fast här tycker jag inte att det är helt uppenbart att det hade hjälpt.JLarsson sa:Återigen, Norrbaggarna borde träna målgångar
Ha ha ha!Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Kunde inte undgå att se på fotbollen vilken grym publik det var. Kunde det vara 15 pers? Men bollspark är alltid "spännande" enligt svt.iddqd sa:Tänkte samma sak. Viktigt så folk inte hatar mer på cyklister än nödvändigt.Mooshie sa:Dom kunde knappt vänta på att få gå över till fotboll!
Det är helt rätt. Snubben har just vunnit tredje raka som första någonsin. Dags att såga honom.GoranS sa:Fast här tycker jag inte att det är helt uppenbart att det hade hjälpt.JLarsson sa:Återigen, Norrbaggarna borde träna målgångar
Sagans segerrad lär dock ta slut i år. Om han grejar en fjärde raka, givet att de kör på den bana som annonserats i Innsbruck, lovar jag att jag ska (försöka) köra PBP 2019.
GoranS sa:Ha ha ha!Henrik_E sa:Är ett spel med 11 förvirrade ofta fruktansvärt överskattade och överbetalda hönor i varje lag som rantar runt i förvirring och sparkar på en boll lite fram och tillbaks.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.
Visa upp sig för potentiella arbetsgivare.iddqd sa:Fattar inte grejen med att gå i utbrytningarna så tidigt som Magnusson men särskilt Sara penton, och sen få DNF. Lönlösa försök att göra vad? Någon som kan förklara?
Vill man läsa saker som fan läser bibeln så ...Henrik_E sa:Det är helt rätt. Snubben har just vunnit tredje raka som första någonsin. Dags att såga honom.GoranS sa:Fast här tycker jag inte att det är helt uppenbart att det hade hjälpt.JLarsson sa:Återigen, Norrbaggarna borde träna målgångar
Sagans segerrad lär dock ta slut i år. Om han grejar en fjärde raka, givet att de kör på den bana som annonserats i Innsbruck, lovar jag att jag ska (försöka) köra PBP 2019.
Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Nu vet jag inte vilket instick som avsågs, men det som kom med ett drygt varv kvar då det var en utbrytning loss kunde de ha skippat. Vad hade fotbollspubliken tyckt om ett avbrott på en minut en kvart in i andrahalvlek?JPL sa:Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Ja det blir lite "självmål" att raljera över fotboll med det där när ett linjelopp har avgjorts i klungspurt... :)
Fascinerande att några måste ha nedlåtande kommentarer om att man efter flera timmars sändning av cykel sticker in en händelserapportering från damfotboll i typ 1 minut.
JPL sa:Fascinerande att några måste ha nedlåtande kommentarer om att man efter flera timmars sändning av cykel sticker in en händelserapportering från damfotboll i typ 1 minut.
JPL sa:Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Ja det blir lite "självmål" att raljera över fotboll med det där när ett linjelopp har avgjorts i klungspurt... :)
ohellstrom sa:JPL sa:Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Fick du intryck av att jag raljerade? Det var verkligen inte min avsikt. Som du kan läsa längre upp i tråden tycker jag en del av tjusningen med långa lopp är just att de är långa. Längden är en del av berättelsen som man inte kan ignorera även om det inte ser ut att hända så mycket.
JPL sa:ohellstrom sa:JPL sa:Henrik_E sa:Man cyklar i 26 mil och sen vinner Sagan.ohellstrom sa:"Fotboll är ett spel med 11 man i varje lag och till sist vinner Tyskland på straffar", eller hur det nu var Gary Lineker uttryckte saken.
Fick du intryck av att jag raljerade? Det var verkligen inte min avsikt. Som du kan läsa längre upp i tråden tycker jag en del av tjusningen med långa lopp är just att de är långa. Längden är en del av berättelsen som man inte kan ignorera även om det inte ser ut att hända så mycket.
Ja, jag upplevde det så. Men det är ju nackdelen med internet och det där med nyanser i kommentarer, att man misstolkar dom. Så, my bad, sorry!
(Just det där citatet brukar ju användas när man vill ha sagt hur trist och underhållslös en 90 minuters fotbollsdrabbning är som slutar 0-0 och sedan avgörs på straffar, och jag tyckte det var lite lustigt att det drogs när ett linjelopp avgörs i klungspurt.)
Kan vi lämna det ämnet nu, och ägna oss åt det faktum som någon lyfte fram; att Peter Sagan är slut nu, vilket ju är en självklar slutsats av att han precis blev världsmästare. :)