Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Senaste varvet på 35.36 för klungan om jag räknat rätt.nisseson sa:Sista varvet på u23 gick på knappa 36 minuter, näst sista på några sekunder mer.
Nja, detta varv grejar de nog, men nästa verkar mer tveksamt.GoranS sa:Klarar de att hålla undan detta och två varv till?
GoranS sa:Nja, detta varv grejar de nog, men nästa verkar mer tveksamt.GoranS sa:Klarar de att hålla undan detta och två varv till?
Ja, det ser onekligen ut som jakten lite bedarrat. Å andra sidan gjorde utbrytarna nu sitt snabbaste varv, vilket ju bidrar till att inhämtningstakten avtagit lite.Mats65 sa:GoranS sa:Nja, detta varv grejar de nog, men nästa verkar mer tveksamt.GoranS sa:Klarar de att hålla undan detta och två varv till?
Försprånget minskar snabbt nu. Men snart så är det slut på hjälpryttare, och då kan det bli lite taktiskt spel som gör att förföljarna inte kör så snabbt.
Känns onekligen som idiotförklaring av tittarna.Kudos sa:Bra att de talar om vad tidsskillnaden är, återstående sträcka och annat som tittaren inte kan tillgodogöra göra sig utan expertis.
Finns ju faktiskt synskadade som vill ta del av cykling också. Se det som en slags version av syntolkat**.GoranS sa:Känns onekligen som idiotförklaring av tittarna.Kudos sa:Bra att de talar om vad tidsskillnaden är, återstående sträcka och annat som tittaren inte kan tillgodogöra göra sig utan expertis.
GoranS sa:Känns onekligen som idiotförklaring av tittarna.Kudos sa:Bra att de talar om vad tidsskillnaden är, återstående sträcka och annat som tittaren inte kan tillgodogöra göra sig utan expertis.
Du är i vart fall inte ensam om att vara naivt positiv :-)Johan A sa:Eller så är jag bara naivt positiv till att SVT visar detta.
emmer sa:Du är i vart fall inte ensam om att vara naivt positiv :-)Johan A sa:Eller så är jag bara naivt positiv till att SVT visar detta.
Johan A sa:Jag hajar verkligen inte hur ni orkar bli så upprörda. Eller överreagerar jag?
Om det sitter folk och kollar och som inte kan något alls om cykling är det väl jättebra att de är så övertydliga att ni som har koll på allt tycker att de idiotförklarar tittarna.
Eller så är jag bara naivt positiv till att SVT visar detta.
Jo, det värsta som kan hända är ju att hitintills ointresserat folk börjar titta och det dyker upp svenska företag som vill sponsra...GoranS sa:Rent egoistiskt är jag dock som så glad att SVT visar cykel-VM.
Dom behövde ändå fler lager när de startade...Izkall sa:Hur kan man behöva dubbla tröjor i den här temperaturen? Ludvigsson tvingas köra med fladdrande öppen tröja för att han tagit på sig underställ under.
Johan A sa:Jag hajar verkligen inte hur ni orkar bli så upprörda. Eller överreagerar jag?
Om det sitter folk och kollar och som inte kan något alls om cykling är det väl jättebra att de är så övertydliga att ni som har koll på allt tycker att de idiotförklarar tittarna.
Mats65 sa:Johan A sa:Jag hajar verkligen inte hur ni orkar bli så upprörda. Eller överreagerar jag?
+1
Men det är väl sen gammalt att Happyride = Gnällride.
Om målet är att tillgodose denna grupps möjlighet att följa loppet tror jag de får gå över till mer av radiokommentering.Örjan Lax sa:Finns ju faktiskt synskadade som vill ta del av cykling också. Se det som en slags version av syntolkat**.GoranS sa:Känns onekligen som idiotförklaring av tittarna.Kudos sa:Bra att de talar om vad tidsskillnaden är, återstående sträcka och annat som tittaren inte kan tillgodogöra göra sig utan expertis.
** som brukar visas på SVT24 på kvällarna.
Örjan Lax sa:Mats65 sa:Johan A sa:Jag hajar verkligen inte hur ni orkar bli så upprörda. Eller överreagerar jag?
+1
Men det är väl sen gammalt att Happyride = Gnällride.
+1
Fast det gäller ju samhället i stort också. Räcker ju att lyssna på Ring P1 eller läsa insändare i valfri lokaltidning...
Så länge man gör det konstruktivt så är det okay.Kudos sa:Om man gnäller på att det gnälls då?
Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Greg vill köra. Har med sig Caruso och Fraile.
Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Roglic ikapp klungan igen.GoranS sa:Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Ludvigsson inhämtad av klungan.GoranS sa:Roglic ikapp klungan igen.GoranS sa:Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
GoranS sa:Roglic ikapp klungan igen.GoranS sa:Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Duo i täten med en norrman och en dansk. Luckan krymper raskt. Nu under 3.20. I Ryder Cup är ställningen nu 16-12 till Europa.GoranS sa:Ludvigsson inhämtad av klungan.GoranS sa:Roglic ikapp klungan igen.GoranS sa:Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Frågan är hur mkt det kostade. Han gick förvisso inte ikapp solo, men ändå.Luktapåblommorna sa:GoranS sa:Roglic ikapp klungan igen.GoranS sa:Ludvigsson ikappkörd av GvA-gänget. Och ifrånkörd.GoranS sa:Ludvigsson över 3 min efter vid varvningen.GoranS sa:Närmare en halvminut mellan dessa och klungan.Luktapåblommorna sa:Der Kaiser sa:Håller med Peth, sitter på en ö i Medelhavet och hittar inte nån livesändning, SVT funkar bara i Sverige.
Gnäll inte, rapportera!
Imponerande, trodde inte det.