Miss Lycka
Ny medlem
Landsvägs-VM i Qatar 9-16 oktober 2016
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Tja, han får tycka/tro vad han vill. Personligen tycker jag att det finns en bisarr övertro på att ett stort mästerskap bidrar till att "bredda" en sport i landet ifråga i synnerhet om det som i detta fall verkar vara ett minimalt intresse för evenemanget. Har sydkoreanskt skidskytte t.ex. upplevt något stort uppsving efter VM där 2009? Inte vad jag märkt i alla fall. Och jag misstänker starkt att antalet elitcyklister i Qatar inte kommer att påverkas nämnvärt av detta mästerskap.
Nej, mästerskap ska gå i länder där det finns antingen ett starkt publikintresse eller att landet har duktiga utövare, ofta går de ju dessutom hand i hand. Breddande av sporten görs bättre med andra evenemang, t.ex. tycker jag inte alls att det är någon dum idé med Tour of Qatar i början av säsongen. Just genom att den går tidigt får den också en hygglig uppmärksamhet i cykelvärlden.
Miss Lycka sa:
GoranS sa:Miss Lycka sa:
Jag har inte hängt med i de där svängarna - är det en direkt konsekvens av att grannlandet fick VM?
GoranS sa:Om så, visar det på något sätt att tillkomsten av denna sponsor långsiktigt kompenserar nackdelen av att ha träliga VM-banor och (gissningsvis) ha tävlingar som är ganska befriade från live-publik?
GoranS sa:Han kan säkert ha haft någon form av termometer som visat det. Jag tycker dock att det är intressantare vad den officiella temperaturen var och den var inte 48 grader. Det är fruktansvärt varmt.
NLC sa:Det är fler som undrar - http://www.podiumcafe.com/2016/10/10/13233326/whats-the-weather-like
LofaPope sa:Någon som har koll på om man kan kolla på stream nån stans av dagens tävling.
Bild i valfritt språk eller ljud på svenska eller engelska?
geologen sa:GoranS sa:Han kan säkert ha haft någon form av termometer som visat det. Jag tycker dock att det är intressantare vad den officiella temperaturen var och den var inte 48 grader. Det är fruktansvärt varmt.
Såg Strava-data som sa 37 grader för en annan cyklist. Tycker jag låter rimligare.
JLarsson sa:Men är inte den faktiska temperaturen som åkarna utsätts för intressant och inte den som en väderstation i skuggan registrerar. Hur varmt är det för en åkare som dels har direkt sol på sig och sen värmestrålningen från den stekheta asfalten?
He he, en död sak råkar inte ut för konvektion, fartvind, i vanliga fall, men kan göra det här, datorn blir ju uppvärmd.geologen sa:Min Garmin Edge 800 brukar visa ungefär utomhustempen, dock oftast 1-2 grader för lågt. Direkt solinstrålning verkar inte nämnvärt påverka. Fartvinden ser troligtvis till att den uppmätta tempen ligger nära lufttemperaturen.
Konkret sa:Har också hojjat när tempen var långt över 40.
Bikzz sa:Jamen vad fan ! Cykeltävlingar ska köras i Valkenburg, Roubaix, Verona, eller uppför Alpe de Huez. Och där people kan ta en Belgian Trappist Ale on the way och kolla på Tv in a bar och hejja på lite ! Wake up !!
Öken, sand, kameler, > 35C osv går bort !!
GoranS sa:Konkret sa:Har också hojjat när tempen var långt över 40.
Var då?
Konkret sa:GoranS sa:Konkret sa:Har också hojjat när tempen var långt över 40.
Var då?
Tyskland tex!
GoranS sa:Chansar på Dennis.