Långa Billingeracet 2009

• Trådstartare Trådstartare Chr
  • Start datum Start datum
Långa Billingeracet 2009
Kan bli bra i år tror jag. Ligger sjömossen efter 3 mil ungefär eller lite tidigare? Tycker jag känner igen det. Tyvärr på grund av chainsuck och att jag där bestämde mig för att bryta men. Grymt kul tävling och bana annars.

Långa Billingeracet 2009
Kan rapportera efter att gått över och röjt "rydslingan" i veckan att banan är helt upptorkad.
Stigarna är nykrattade!! och besvärliga passager förbättrade med alternativspår.
Idag är det rekordsnabbt i skogen, 18 grader, solen skiner, singeltrack när det är som bäst.
Hälsn. Anders K.

Bilagor

• DSC01600.JPG
    DSC01600.JPG
    102.5 KB · Besök: 32
Långa Billingeracet 2009
Idag struntade vi i Långa Billingeracet och frestade med en landsvägstur runt Kinnekulle. Skönt med lite avbrott tyckte de flesta av oss och så blev vi riktigt många. Kul. Ger nya krafter till att fortsätta jobba med Långloppet. Ni är väl på väg???

Dag Bränfeldt
tävlingsledare

Bilagor

• P1030290 1.jpg
    P1030290 1.jpg
    88.8 KB · Besök: 42
Långa Billingeracet 2009
Jag jobbar på listan med undanflykter men sämre än förra årets tid skall det inte kunna bli (inte sämre väder heller hoppas jag). Ni har ett tufft men riktigt kul lopp!

Långa Billingeracet 2009
Ännu en nylagd bro. Lovar att den håller för 100+
Fortfarande torrt och snabbt i skogen.
Mvh Anders

Bilagor

• DSC01605.JPG
    DSC01605.JPG
    91.2 KB · Besök: 28
Långa Billingeracet 2009
Håller nog med om det, men många är bortskämda med fina banor nu.
Jag personligen har inget emot att man måste kliva av ibland och hoppa över något dike.
Letar själv upp såna träningsrundor för att variera lite. Finns många gamla enduro-spår att välja på i dessa trakterna.
Mvh Anders

Långa Billingeracet 2009
Bli blöt om fötterna is the shit. Ibland lägger jag om mina rundor lite för att få med någon bäckpassage. Jag gillar när det splash:ar.

Långa Billingeracet 2009
Från dagens runda på rydslingan. Detta brukar vara dom skitigaste ställena, så det är riktigt torrt i skogen nu. Som ni ser så tillgodoser vi alla önskemål, ett alternativspår för dom som inte vill smuts ner skorna och så ett "Öijer-spår" för dom tuffa. Nu ska vi bara fylla på lite vatten i dikena så det blir lite vatten-splash!
Mvh Anders

Bilagor

• DSC01610.JPG
    DSC01610.JPG
    115.3 KB · Besök: 33
  • DSC01607.JPG
    DSC01607.JPG
    98.7 KB · Besök: 40
Långa Billingeracet 2009
Bilderna från banan ger verkligen rättvisa åt de kanonfina förhållanden som gäller just nu. Vi är inne i maj månad och har passerat 100 anmälda vilket är mer än förra året vid denna tiden. Men vart är alla tjejer? Om jag räknar rätt är det totalt fyra anmälda kvinnliga åkare varav en damveteran. Jag trodde det skulle vimla av tävlande damer men de kanske kommer. Det är trots allt 11 dagar kvar av ordinarie anmälningstid och de flesta brukar komma de allra senaste dagarna. Låt oss bara hoppas att vår web-sida håller ihop hela vägen fram. Vi har haft problem och ägaren skulle behöva byta server men just nu väntar han på att anmälningstiden skall gå ut. I övrigt är allt som vanligt med våra förberedelser, alltså lite oreda här och lite där - precis som det skall vara för ett stort arrangemang. Jag håller tummarna och är säker på att det även i år kommer att bli en fin tävlingsdag i maj. Men i år tar vi en något lägre luftfuktighet och inte en fullt så svalkande temperatur. Du är lika välkommen oavsett vilket av långloppen du kör.

Dag Bränfeldt
tävlingsledare

Långa Billingeracet 2009
Idag klockan 9.00 startade fem tappra skövde-cyklister från Arenan i stan för att provköra Öglunda-slingan 41km. Som vanligt en fin naturupplevelse men även mycket backig och teknisk åkning.
Här nedan ses vi passera en av många bäckar på "morfars" marker vid Öglunda, så här kan ju Öijer splasha lite.

Bilagor

• DSC01612.JPG
    DSC01612.JPG
    104.6 KB · Besök: 30
Långa Billingeracet 2009
Gött. Finns det någon planerad provtur helgen innan tävlingen? 16-17 maj? Är nyfiken på vad jag ska välja för kassett så hade varit kul att prova då.

Långa Billingeracet 2009
>Chr...
En liten justering bara, starten går med Arena Skövde i "fonden"!

Arena_start.JPG ht=517

Härliga bilder för övrigt, vad jag längtar!

/J.

Långa Billingeracet 2009
Åh, vad man längtar att se gräsbacken komma, slippa asfalten och pulsen ökar till en 185 en stund innan man börjar fundera på om man behöver gå för det är så mycket folk eller om man kan cykla. Grymt kul ska det bli

Långa Billingeracet 2009
Ikväll var det dags för provcykling och kontrollmätning av nya korta motionsvarianten, Ryds Motion 25km. Trots några regnskättar de senaste dagarna är banorna kanonfina och grönskan ljuvlig. Vi var ett gäng som njöt en fin cykeltur och som kan konstatera att snåla är vi inte i Skövde. Bjuder vi på 25 km så är det inga strukna mått.

Bilagor

• P10303381.jpg
    P10303381.jpg
    124.5 KB · Besök: 34
Långa Billingeracet 2009
Hej.

I Öglunda väntar Kerstin´s langare
På Billingens Stadion väntar Bengt´s damer
Vid Brobacka Nytorp väntar Mats och andra Göteborgare
På Karstorp väntar Lena´s gäng

och erbjuder följande:

Depmeny.jpg ht=725

Hoppas Ni tar Er tid att stanna till en liten stund
Roland Abelsson

Långa Billingeracet 2009
Jo, helt klart borde Ryfors-kolan fått den framträdande position som den gör sig förtjänt av. Färsk leverans kommer till Mullsjö den 11 eller 12 Maj. Enligt "godismakarna" skall då kolan vara perfekt kristalliserad i samband med Långa Billingeracet.

Hälsningar:
Roland Abelsson

Besök gärna vår kola-leverantör på nätet http://www.ryforskonfektyr.se/ eller varför inte (för Er som kommer från södern)titta in på vägen till Skövde.

Långa Billingeracet 2009
Jag älskar att ni har choklad i den sista depån, det är så gott att stå där och mumsa när alla som inte har tid att stanna susar förbi...

Långa Billingeracet 2009
Hej.
Var det inte så, Öijer, att det var Ryfors-kolan som räddade Dig vid Karstorp ifjol (?) och vad gäller chokladen finns det, i år, fyra möjligheter att låta alla som inte har tid att stanna susa förbi.

VÄLKOMNA hälsar depå-personalen
gm
Roland Abelsson

Långa Billingeracet 2009
Tack för draghjälpen Daniel. Dryg 300 har anmält sig idag. Nu passerades 525 innan klockan slog över. Och välkommen alla till Skövde och Billingen.

Dag Bränfeldt

Långa Billingeracet 2009
En vecka kvar, kan bara konstatera att det ur träningssynpunkt gärna kunde varit lite mer. Men fick i alla fall in dryga 5 mil grusväg igår och 4 mil backig teknisk stig idag. Körde in de nya bromsarna också (Shimano XT M775). Lustigt, ju bättre bromsar, desto mindre använder man dom. Gött i alla fall att bara trycka lite lätt med pekfingrarna. Lyckades ta samtliga backar i Hallbys gula spår andra varvet utan att sätta ned foten, så tekniken verkar sitta. Så det är mer uthålligheten jag bekymrar mig för.

Och då är det gott att veta att depåerna är välfyllda med diverse godis. Körde racet 2007, missade förra året då vi var utomlands just då. Men nu skall det bli jättekul!

Erik

Långa Billingeracet 2009
I helgen provkördes hela banan och kan rapportera att kommer det inga stora mängder regn så är banan PERFEKT!

P1030552.JPG ht=375

Arbetsuppgifter delades ut, var 5:e km ska markeras.

P1030557.JPG ht=375

Obligatorisk gruppbild, 14 var föranmälda, 2 kom inte, ändå var vi 19 totalt.... hur gick det till..?

Dåligt med actionbilder men några pausbilder blev det...

P1030558.JPG ht=375

EFter 6 mil, välbehövlig paus.

P1030560.JPG ht=500

Kent sladdar in...

P1030562.JPG ht=500

Tävlingsledaren på "café de bagage"

P1030566.JPG ht=375

Mer fika!

P1030565.JPG ht=375

Ganska gött i solen!

P1030567.JPG ht=375

Nä, nu får det vara nog tycker Björn!
-Här kan ni inte sitta slöa gubbar...

Med förhoppning på fortsatt bra väder så ses vi på söndag!

Mvh
Jörgen
Skövde CK

Långa Billingeracet 2009
Hej.

Efter att Norge vunnit melodifestivalen hoppas vi givetvis på att dom är lika bra på att bedöma vädret så att ovanstående meterologiska utspel visar sig vara det som gäller.

Roland Abelsson

Långa Billingeracet 2009
*Bitter mode on*
Prognosen såg bra ut förra året med...
*Bitter mode off*

Körde ur sista mjölksyran från Göteborgsvarvet idag med ett lugnt pass. Imorgon skall det tydligen köras ved hela dagen och med tanke på hur tomten ser ut blir det ett bra backpass. Om någon vill samåka i regionen Kungälv, Stenungsund till Skövde så har jag en plats över. Skicka ett PM i så fall.

Långa Billingeracet 2009
Hej! Hur är vädret nu i Skövde och hur ser det ut i skogen? Om någon var med och körde Kolmårdsbiken får ni gärna jämföra med det för det tyckte jag var förskräckligt jobbigt =)

/Patrik i Norrköping

Långa Billingeracet 2009
Hej
Regnade tidigt på morgonen och sedan har det varit regnskurar på eftermiddagen.
Efter att ha pilat rydslingan kan jag konstatera att regnet bara gjort gott hitills.
Så stämmer bara väderprognoserna med uppehåll på lördag och söndag så kommer det bli kanon..

Mvh Anders

Tillbaka
Topp