Långa Lugnet 2oo6?

Öijer

Aktiv medlem
Långa Lugnet 2oo6?
Hej alla barn.

Jag har blivit lite tillfrågad om jag skulle kunna styra upp en bana för att köra Långa Lugnet på år 2006.
Nu börjar jag bli klar med letandet.
Banan blir i år mycket kortare än de senaste åren. Runt 65 kilometer kommer den nog att bli.

Banan som jag har letat fram är ingen slutgiltig utan bara ett förslag. Det finns förslag på att dra banan åt helt andra hållet från Falun också. Åtminstonde för en slinga.

Nästa vecka ska jag köra en svettotur med några locals för att inspektera och mäta och diskutera..
Hittade bara en sådan härlig utförslöpa idag som _ska_ vara med på banan.

Min idé till bana innehåller mindre grusväg och mer skogsväg och bredare stigar. Mer stig överlag.

Vidare så är idén tre slingor där den första går till Sundborn, den andra är på regementets övningsområde och den tredje går till Hälsingberg och Rottnebyskogen.

Nåja, anledningen till detta inlägg var mest att visa två bilder från banans nya utförslöpa.
På första bilden har jag ringat in cykeln, som står på samma ställe på båda bilderna.
På första bilden så gör man en 90 graders högersväng in i bilden också. Så det blir först tvär höger, ner och tvär vänster förbi där cykeln står och en fin högerböj..
Och så vidare.

Bilagor

• DSC06179.JPG
    DSC06179.JPG
    77.6 KB · Besök: 18
  • DSC06178.JPG
    DSC06178.JPG
    77.9 KB · Besök: 17
Långa Lugnet 2oo6?
Det kommer nog inga UCI-gubbar nästa år. Utan våra snälla hårt arbetande kvinnor med kopplingar till klubben kommer nog att ge er era nummerlappar med ett léende. Som alltid.

Jag ska föresten ta med kameran nästa vecka också.
Jens Westergren och Oscar Ekstam har sett det mesta utav banan och den är roligare och vackrare än tidigare års tävlingar tycker dom.

Långa Lugnet 2oo6?
Öijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kommer nog inga UCI-gubbar nästa år. Utan våra
> snälla hårt arbetande kvinnor med kopplingar till
> klubben kommer nog att ge er era nummerlappar med
> ett léende. Som alltid.
>
> Låter lovande.
Jag kommer åxå=)

Långa Lugnet 2oo6?
uuurk för långlopp, men långa lugnet kommer väl vara del av någonting större och roligare än bara ett långlopp.

Långa Lugnet 2oo6?
Bra det.

Jag måste säga att jag först var tveksam till att göra en bana då jag inte ville stå för något tråkigt grusvägsrally. Men nu blir grusavsnitten korta.
Jag är nästan lite nöjd faktiskt. :-)
Men en hel del röjning måste till för det är igenväxt lite här och där.

Långa Lugnet 2oo6?
jag gillar bara tävlingar där jag slipper betala hutlösa startavgifter. nästa år ska jag göra som kekke och bara gästinhoppa på vissa långlopp och dominera:)

långloppe har för låg status i mina ögon. dyrt och oinspirerande har det varit i år.

Långa Lugnet 2oo6?
micke s skrev:
> jag gillar bara tävlingar där jag slipper betala
> hutlösa startavgifter. nästa år ska jag göra som
> kekke och bara gästinhoppa på vissa långlopp och
> dominera:)
>
>
> långloppe har för låg status i mina ögon. dyrt och
> oinspirerande har det varit i år.

å andra sidan har de väl ganska bra prispengar!?
fast ibland står det att man får pengarna i form av träningsbidrag till vinnarens klubb! stämmer det, får man inte behålla pengarna själv?

Långa Lugnet 2oo6?
Vågar man fråga vart? Min gissning är regementsområdet, kanske ner mot Jämmerdalen. Med tanke på vad du har skrivit i tidigare inlägg, och det du skriver här så får jag överge rollen i Sundborns organisation och istället vara med och åka :)

/Mats

Långa Lugnet 2oo6?
Låter kul! blir lite mer som Lida Loop vilket enligt mej är den roligaste LL tävlingen.

Jag dyker nog upp om inte jobbet hindrar.

//Peter

Långa Lugnet 2oo6?
jo, det är bra prispengar på ll här i sverige, det är därför många elitåkare kör LL som annars inte hade kört. och det är väl kul med priser, även om jag inte fått ta del av de de senaste åren :)

men det såklart, en vinst ger ju 10 000 i kassan, och om jag var ett segerämne så skulle jag inte tveka.

alla prispengar utbetalas till klubbarna, klubbarna väljer sedan om de vill betala ut pengarna till cyklisterna i form av ekonomiskt stöd eller ta ut styrelsen på brakmiddag ;) men alla åkare som är av den kalibern att de tar prispengar har förmodligen någon form av uppgörelse med klubben hur prispengarna hanteras.

på mindre tävlingar och med mindre summor förekommer ofta ett enkelt kuvert med papperspengar direkt till cyklisten.

Långa Lugnet 2oo6?
Micke: Betalar inte klubben anmälan åt dig?

Soulbrorsan: Vet inte hur det fungerar i alla klubbar. Men jag får ut prispengar mot kvitton som rör cykling. Som från ett läger eller någon köpt pryl..

MatsS: När man i fjol körde av sunbornsvägen och in mot övningsområdet så passerar man en skjutbana.
På berget ovanför skjutbanan är bilderna tagna.

Långa Lugnet går väl andra helgen i augusti om jag inte missminner mig.

Långa Lugnet 2oo6?
Rapport från slinga 1
Jag var ute och körde med Falu CKs 13-14 gäng i lördags morse på en lite längre runda. Vad passar inte bättre än att köra slinga 1 på LL06? Henrik och Oskar: ni får klart godkänt av ungdomarna på banan. Lite halkigt på vissa ställen men annars var det kanon. Dom var trötta och nöjda när vi kom hem. Nu börjar det t o m bli stig ner från 305,9. Hur var det, fanns det någon prel karta på slinga 2 och 3?

| Thomas

Bilagor

• _MG_1865.jpg
    _MG_1865.jpg
    92.1 KB · Besök: 22
Långa Lugnet 2oo6?
Om jag har kartan på datorn så har du den i mejlen om 5 minuter.

Kul att dom gillade den.
Var ickestigen ner för 305.9 "för svår" fortfarande/för dom?

Långa Lugnet 2oo6?
hmmm varför är du inte inne på MSN henkan?

Bra att vi får godkänt för uppröjning och körning av slinga 1. Tycler själv att den börjar bli fin nu... Bara ös på mer så blir den riktigt fin

Långa Lugnet 2oo6?
Öijer skrev:
> Var ickestigen ner för 305.9 "för svår"
> fortfarande/för dom?

Nej då, ungdomarna är ruggiga på att parera dropp och brant utför. Ingen vurpade utan det flöt på fint. För motionärer skulle det nog underlätta om man fyller i lite och jämnar till på vissa ställen nerför. Jag tror ickestigen kan bli riktigt rolig om man kunde få till lite alternativspår så minskas risken för stopp i f a någon skulle ramla och det stockar sig. När det ligger så tidigt på banan (?10 km?) är det ju ganska stora klungor som passerar samtidigt.

Långa Lugnet 2oo6?
jag tror redana tt det finns ett alternativspår efter den trånga passagen vid enbusken(eller va d är). då svänger man nu oftast ned höger. Men det går att fortsätta rakt fram för att svänga ned senare...

Sen är det så pass öppet och fint runt om stigen (där det är som knixigast) så d är inga problem att göra nya spår...

Sam sagt efter lite bearbetning blir den underbar

Tillbaka
Topp