Långloppscupen 2010

Salkin911

Ny medlem
Långloppscupen 2010
Hej!
jag har planer på att köra långloppscupen nästa år och undrar lite saker.
Har kollat runt på långloppscupens hemsida och eftersom det är separat anmälning till varje loop. Hur vet man vilka som ska köra ? eller är det alla i tävlingsklass blir automatiskt med i långloppscupen?

/Niklas första året jag har tänkt att tävla ska tilläggas.

Långloppscupen 2010
Ofta har varje tävling egen hemsida med info om vilka som är anmälda. Ska du köra flera lopp, så är det bäst att skaffa tävlingslicens via en klubb (du blir även snabbare i klubbkläder :)), men man kan också köpa engangslicens. I motionsklass ingår licens i startavgiften vad jag vet. Ex på hemsida www.bockstensturen.nu

Långloppscupen 2010
Alla som kör i tävlingsklass på långloppen som är med i cupen och får seeding via Långloppscupen och där finns även resultat ifrån alla tävlingar och för de som får poäng är de även en resultatlista för de för hela cupen.

Långloppscupen 2010
Men anmäler man sig till långloppscupen ? eller blir det genom de tävlingar du väljer?
Sen en annan sak jag är 18 och funderar på om man ska välja elit eller junior ? antar att elit borde vara tufft men vart hammnar man om man väljer junior?

Långloppscupen 2010
du anmäler dig till tävlingarna bara, cupen sköts automagiskt. Junior, ser ingen anledning till att du skulle välja elit. Du hamnar i en annan resultatlista, annars är det väl ingen skillnad.

Långloppscupen 2010
Om man tror att man kan bli topp 5-10 bland alla kan man anmäla sig i elit istället för junior, då juniorerna inte får prispengar på deltävlingarna, men eliten får.
Annars startar ju alla samtidigt, så även om man kör junior så får man ju tävla mot elitgubbarna. Om man vill.

Tillbaka
Topp