Långloppscupens idiotiska beslut

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Per, ge dig nu -du bara skriver samma sak om och
> om igen lik den rättshaverist du börjar ge sken
> av. Ingen annan i tråden har haft problem med
> tävlingr med så pass lång vila som en vecka
> mellan. Vill du inte köra båda tävlingarna så
> är det ingen här som tvingar dig. Jag är rädd
> att du endå inte kommer kämpa för någon
> sammanlagd seger i LLC i din klass så varför du
> ens orkar byr dig är för omöjligt att förstå
> / T

Om du läser ordentligt ser du att det faktiskt finns de som ifrågasätter upplägget och att jag inte bara tänker på mig själv. Jag har ingen segerchans, helt riktigt. Måste ha det för att få ha åsikter?

Stefan W skrev:
> Känns som lilla Per ska lägga cyklen på hyllan,
> verkar vara mycket som är jobbigt just nu:) Kolla
> upp hur sträckningen är på respektive banor så
> kan du ju köra loppen själv - helt enligt eget
> schema. Eftersom du ändå inte har vinstchans så
> spelar ju inte priserna nån roll....helt
> perfekt:)

Om jag lägger cykeln på hyllan kommer jag inte behöva handla fler prylar. Inte på bikeplace.se i alla fall. Varför redigerarde du bort den länken i ditt inlägg?

Per70 skrev:
> Stefan W skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Känns som lilla Per ska lägga cyklen på
> hyllan,
> > verkar vara mycket som är jobbigt just nu:)
> Kolla
> > upp hur sträckningen är på respektive banor
> så
> > kan du ju köra loppen själv - helt enligt
> eget
> > schema. Eftersom du ändå inte har vinstchans
> så
> > spelar ju inte priserna nån roll....helt
> > perfekt:)
>
> Om jag lägger cykeln på hyllan kommer jag inte
> behöva handla fler prylar. Inte på bikeplace.se
> i alla fall. Varför redigerarde du bort den
> länken i ditt inlägg?

Det gjorde jag inte:) Hade stavat fel på "sträckningen".

Stefan W skrev:
> Det gjorde jag inte:) Hade stavat fel på
> "sträckningen".

Jag hann se länken och klickade på den. Hoppas att du inte representerar det företaget med inställningen att man ska lägga cykeln på hyllan?

Edit: Förlåt! Det var i din profil jag såg den.

Senast redigerad av en moderator:
Inte de minsta, tvärtom! Men de känns inte som denna tråden kommer nån mer vart. Du har uttryckt din åsikt med ditt missnöje över upplägget av cupens schema, du har gjort de du kan (maila ansvariga osv) men att fortsätta mala tror jag inte glädjer nån...

Per70 skrev:
"Om du läser ordentligt ser du att det faktiskt finns de som ifrågasätter upplägget och att jag inte bara tänker på mig själv. Jag har ingen segerchans, helt riktigt. Måste ha det för att få ha åsikter?"
&
"Som sagt, det beror på vilken målsättning man har med sitt tävlande. Jag har för avsikt att köra samtliga deltävlingar, oavsett datum, och har heller inte påstått nåt annat."
...........................................................................................................................................................................
Jag svarar på det första inlägget och citerar det senare av dom av dig skrivna inläggen vilket jag tolkade som att du körde för någon form av sammanlagt resultat...
Ivf fall kommer du att fixa bägge tävlingarna med en veckas mellanrum så pass sent på säsongen, är inte kroppen förberedd för dom 2 tävlingarna har du nog misslyckats med resten av säsongen också. Det enda argumentet du får något medhåll av mig för är att det av familjära skäl kan vara svårt planeringsmässigt. :-) T

Per,
om du ska gnälla över att det kommer i dina ögon icke-konstruktiva inlägg i din tråd kanske du ska börja med att se över vad du själv skriver. Varför inte svara på hela Micke S utmärkta inlägg, istället för att lyfta ut en mening helt ur sitt sammanhang.

På något sätt känns det som du mest är frustrerad över att du inte får det gensvar som du hade förväntat dig, och i din allmänna ilska över detta istället blir helt rabiat och tror att ju fler gånger du upprepar samma sak desto större är sannolikheten att folk ska hålla med dig. Kliver du ett steg tillbaka och ser nyktert på det inser du nog förhoppningsvis att resultatet är det omvända.

Per70 skrev:

> Nu blir det istället ett uppehåll på 6 veckor
> mellan MSJ och FMT, vad tycker ni om det? Och BST
> hamnar i september, med ökad risk för dåligt
> väder. Är det bra?

perfekt, då får alla familjefäder fler veckor i rad med sina familjer istället för att åka o tävla varannan helg :D

för övrigt så tycker i alla fall jag, att de senaste åren, har det finaste vädret varit i augusti/september och inte i juni/juli :D det fina vädret brukar komma ganska precis när jag kommer tillbaka från semestern, rätt typiskt :D

Hej igen i tråden. Jag ser att det frågas efter synpunkter från arrangörer. Jag har tidigare skrivit i tråden men fyller på lite till. Jag skriver alltså för Långa Billingeracets räkning.

Jag vill först betona att vi arrangörer i Långloppscupen var och en ansvarar för sin tävling. Vi har dock enats om ett gemensamt koncept där punkt ett är just att vi skall vara våra egna tävlingar. Inte kopiera eller likna varandra. Vi har dock fler punkter som vi är eniga om. Att göra våra tävlingar till en upplevelse för yttersta eliten likaväl som för motionären. I det ligger att bjuda in till både tävling och motion. Många av oss har även kortvarianter och arrangemang för ungdomar. Vi har ambitionen att växa genom att locka fler cyklister. I detta ligger inte främst att tjäna pengar utan att faktiskt erbjuda goda arrangemang. De flesta av oss som arrangerar tävlingar är också cyklister. Mer eller mindre framgångsrika förståss men ändå har vi ett intresse av att det finns tävlingar. Utan någon som arrangerar, inga tävlingar. Och att arrangera en sådan här stor tävling kräver jättemycket jobb.

Uffe skriver att han har ett hundratal markägare som han skall fråga om lov. Vi har tur genom att stora delar av banan går på kommunens mark men har ändå ett drygt femtiotal markägare som skall acceptera vår tävling. Tack och lov har alla ni tävlande skött er väl precis som vi har försökt sköta oss och återställa det som vi ställer till. Likaså har vi precis som BST fått ta hänsyn till Naturvårdsskäl. Detta är inte svårt men ställer till genom att vi på en del ställen måste ta omvägar.

Men vi har även annat att ta hänsyn till. Vi vill självklart sprida våra tävlingar över säsongen. Men ibland går det inte ihop. Vi måste ta hänsyn till våra möjligheter att få funktionärer, till våra egna sponsorer och andra tävlingar, även icke långlopp. Vi tillhör alla Svenska Cykelförbundet och arrangerar tävlingar som är sanktionerade. Vi måste därför ta hänsyn till andra tävlingar såsom landsvägs- och XC-lopp. Väldigt många i eliten kör både och. Och eliten är en grupp som vi riktar oss till. Detta berör kanske inte en motionär men vi kör alltså tävlingar för både och.

Jag beklagar det missnöje som vår kalender orsakar någon. Jag tror mig kunna försäkra om att vi inte lagt vårt program för att djävlas eller göra det besvärligt för någon. Tvärtom tänker jag.

Precis som många andra hoppas jag kunna köra de andra tävlingarna i LLC. I somras hann jag med att besöka Eksjö och Rättvik. Jag njöt i fulla drag av deras fina arrnagemang. Tyvärr fick jag avstå övriga tävlingar pga sjukdom i familjen men till nästa år ... Om inte annat skall jag väl få till det med ett besök hos Anders och gänget i Lida. Det enda långlopp jag inte prövat. Och ambitionen är som tidigare - inte allra sist. Det har varit nära men jag har klarat mig. Kan jag så kan ni.

Dag Bränfeldt
tävlingledare
Långa Billingeracet

Som planerar lite nytt för 2009. Bl.a. öpnna upp första halvan för motionsåkare som inte vill köra hela distansen men som vill pröva "CX-cupens faders" (H Öijers) favoritdel av banan. 41 km riktigt tuff och fin bana. Samtidigt kortar vi av och tar bort en del svårigheter (inte så många) på den tidigare kortvarianten. Vi får en ny start. Får man starta med kanonskott? Vi tänker pröva! Givetvis gör vi en del jobb på långa banan åxå. Av naturvårdsskäl har vi grusat en passage över en mosse men i övrigt har vi inga ambitioner att göra banan lättare. Kvar är dock Abels choklad och vingummi. Vi tar inte bort ett vinnande koncept.

Per70 skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men jösses. Släpp det där nu.
>
> Återigen, kom med nåt konstruktivt eller håll
> dig till dina kiss-och-bajstrådar.

Svaret är faktiskt konstruktivt. Släpp det och gå vidare. Lägg tiden på att cykla istället för att grina i den här tråden så kanske du kan få dina efterlängtade poäng till slut.
/Johan

Sådär ja, nu var det avklarat, och tro det eller ej men det gick faktiskt. Nu börjar uppladdningen inför långlopps-SM om sex dagar. Hur gick det för Per70 undrar man förstås ;-)

Oj, den här tråden hade jag glömt (förträngt). Per har inte varit här på ett tag, måhända utbränd av det svinjobbiga tävlingsschemat.

fredrikw skrev:
> Sådär ja, nu var det avklarat, och tro det eller
> ej men det gick faktiskt. Nu börjar uppladdningen
> inför långlopps-SM om sex dagar. Hur gick det för
> Per70 undrar man förstås ;-)

Ja, och sen är det Hammarby Hill XC och Sméracet i Eskilstuna helgen efter LLSM. Körde både HHXC och Sméracet ifjol med bra resultat trots mindre än 20 timmars vila mellan loppen. Kan en människokropp verkligen tåla två sådana lopp utan två veckors vila mellan dem? ;-)

Tillbaka
Topp