Lapierre pulsium 5.0?

RBAD

Medlem
Lapierre pulsium 5.0?
Jag tittar efter ny cykel och då dök denna upp i ganska rimlig prisklass (17' för fälgbromsalternativ och 26' med skivbroms):

https://www.lapierrebikes.com/gb-en/o/pulsium-50/

105 rakt igenom, Shimano RS100 hjul.

Cykeln kändes bra, lite annorlunda design på ramen dock, finns hos lokal handlare men jag har inte någon erfarenhet av varken märket eller modellen och hittar sparsamt med tester när jag söker på nätet. Jag är ute efter cykel med lite snällare "Endurance" geometri.

Finns det någon annan med erfarenhet av dessa cyklar då jag förstår att modellen funnits ett tag på marknaden? Eller har ni tips på alternativ inom samma prisklass? Funderar även om det är bättre att satsa på begagnat när man tittar på cyklar runt 20'?

Lapierre pulsium 5.0?
Har ingen koll på geometrier, begagnad "landsvägscykel" är ju ofta rätt OK då de inte slits på samma sätt som en MTB men det gäller ju veta vad man letar efter.

LP ser ju ok ut, nästan 10kkr för att få skivbromsat känns dyrt, om det är värt det är ju personligt, har du cykel sedan tidigare?

Lapierre pulsium 5.0?
Ja, har några års erfarenhet som glad motionär(några vättenrundor och andra lopp) och har en äldre(2014) kolfibercykel idag, som jag köpte ny som jag vill uppgradera och hittade denna mest av en tillfällighet när jag var inne på Sportson. Den känns prisvärd därav min fråga och precis som du skriver så lockar fälgbromsalternativet om man bortser från andrahandsvärdet(men man köper ju inte en ny cykel för att sälja :) ).

Lapierre pulsium 5.0?
Ja, har några års erfarenhet som glad motionär(några vättenrundor och andra lopp) och har en äldre(2014) kolfibercykel idag, som jag köpte ny som jag vill uppgradera och hittade denna mest av en tillfällighet när jag var inne på Sportson. Den känns prisvärd därav min fråga och precis som du skriver så lockar fälgbromsalternativet om man bortser från andrahandsvärdet(men man köper ju inte en ny cykel för att sälja :) ).
Då tycker jag du ska lita på din magkänsla att den kändes bra att cykla på, är det en bra butik så är det väl ingen nackdel att köpa lokalt?

Tillbaka
Topp