lårmuskler återhämtar sig dåligt
Ja undrar just varför mina lår återhämtar sig så dåligt efter långa turer.
i förra veckan vart det en del cykling några 70+km,40+km rundor sedan inget på :fredag,lördag,söndag,måndag,tisdag förräns påtorsdag då MTB med en grupp det var skit segt dit köra med de och hem.
har detta att göra med
1 vad jag äter efteråt
2 vad ska man i så fall äta?
3 har vitargo gainersgold ska man dricka en sådan efter varje pass eller nån gång mellan passen?
var nämligen iväg idag på en lång tur den längsta sedan ajg började cykla -07.
163km lång med massor av backar långa mindre långa men branta då istället.
så sista uppförs stigningen som är totalt 3-4km lång så skulle jag prova öka farten men det var då jag könde av cementen i benen.
Problemet för mig är att uppförsbackrna dödar mina ben små som stora , många som få.
Men alltid 1:ans växel allt annat är att glömma vad beror detta på?
Min vikt visst mend en är på G neråt samtidigt som det känns att muskelmassan ökar.
har nån liknande erfarenheter eller tips?
har ätit stips korv, yoghurt speciella mackor.
ska jag på detta dricka en gainers?
mvh
i förra veckan vart det en del cykling några 70+km,40+km rundor sedan inget på :fredag,lördag,söndag,måndag,tisdag förräns påtorsdag då MTB med en grupp det var skit segt dit köra med de och hem.
har detta att göra med
1 vad jag äter efteråt
2 vad ska man i så fall äta?
3 har vitargo gainersgold ska man dricka en sådan efter varje pass eller nån gång mellan passen?
var nämligen iväg idag på en lång tur den längsta sedan ajg började cykla -07.
163km lång med massor av backar långa mindre långa men branta då istället.
så sista uppförs stigningen som är totalt 3-4km lång så skulle jag prova öka farten men det var då jag könde av cementen i benen.
Problemet för mig är att uppförsbackrna dödar mina ben små som stora , många som få.
Men alltid 1:ans växel allt annat är att glömma vad beror detta på?
Min vikt visst mend en är på G neråt samtidigt som det känns att muskelmassan ökar.
har nån liknande erfarenheter eller tips?
har ätit stips korv, yoghurt speciella mackor.
ska jag på detta dricka en gainers?
mvh