[Läskigt] Sälja grejer på blocket
Skulle sälja gamla servisen på blocket. Lägger ut annonsen och efter en timme ringer en kvinna och är intresserad av att komma och titta. Efter lite prat bestämmer vi att hon ska komma 21-21.30 typ. Efter utsatt tid ringer hon och säger att det kört ihop sig men att hon fortfarande är intresserad. Ingen stor grej för mig och ingen annan har ringt så vi kommer överens om att hon ska höra av sig efter femton dagen efter, läs idag. På förmiddagen idag ringer en annan och är intresserad. Jag säger att jag redan har en spekulant som ska höra av sig efter 15 men att han kan maila sitt nummer till mig så att jag kan ringa honom när jag vet hur det gått med den första spekulanten.
Klockan 16 har ingen ringt så då tar jag och kontaktar spekulant nummer två som genast åker hem till mig och köper servisen. Medan vi pacakar ihop den så ringer mobilen men jag låter bli att svara då jag är upptagen. Klockan är nu 17.15. Så fort servisen är snyggt nerpackad och jag sagt hej då till den glada ägaren av min gamla servis så kollar jag mobilen och det är mycket riktigt spekulant nummer ett. Jag ringer henne och säger att den redan är såld varvid hon blir förbannad och ber mig dra åt helvete.
Om det var så att inget mer hände hade jag inte skrivit detta så ni förstår säkert att det kommer mer.
För mindre än en timme sedan (23.04) kommer ett sms från spekulant ett.
"Nu har jag äntligen hittat till (min adress). Va fint ni bor! Smart o ge ut fullst. addres om man ska bedra folk! Hämnden e ljuv, sägs det...."
Jag tyckte det var riktigt läskigt så jag ringer polisen och anmäler.
Hellre ett "ah, men sätt in pengarna då" än sjuka hot. Behövde skriva av mig lite men nu är det sovdags.
Klockan 16 har ingen ringt så då tar jag och kontaktar spekulant nummer två som genast åker hem till mig och köper servisen. Medan vi pacakar ihop den så ringer mobilen men jag låter bli att svara då jag är upptagen. Klockan är nu 17.15. Så fort servisen är snyggt nerpackad och jag sagt hej då till den glada ägaren av min gamla servis så kollar jag mobilen och det är mycket riktigt spekulant nummer ett. Jag ringer henne och säger att den redan är såld varvid hon blir förbannad och ber mig dra åt helvete.
Om det var så att inget mer hände hade jag inte skrivit detta så ni förstår säkert att det kommer mer.
För mindre än en timme sedan (23.04) kommer ett sms från spekulant ett.
"Nu har jag äntligen hittat till (min adress). Va fint ni bor! Smart o ge ut fullst. addres om man ska bedra folk! Hämnden e ljuv, sägs det...."
Jag tyckte det var riktigt läskigt så jag ringer polisen och anmäler.
Hellre ett "ah, men sätt in pengarna då" än sjuka hot. Behövde skriva av mig lite men nu är det sovdags.