Lätt Full face till barn?

• Trådstartare Trådstartare joa
  • Start datum Start datum

joa

Aktiv medlem
Om vi bortser från redan existerande diskussioner om full face eller inte för barn....
Söker en lätt och luftig full face för pump track som enda användningsområde.
Båda har en huvudstorlek 54-55 som gör att de föesta rena barnhjälmarna går bort.
TSG Seek är ett alternativ. Sett att många kör med den.
Alpina Rupi är också lätt men aldrig sett nåt om den eller någon som har den.
Andra förslag?
Vikten är viktigast.

IXS trigger är inte riktad till barn men väger in på 595g för medium och deras small är för 49-54cm. Medium passar 54-58. Finns med eller utan MIPS. Helt klart en av de lättare vuxenhjälmarna, men dina alternativ var såklart lättare. IXS har kanske fler certifieringar dock, och fidlock vilket har blivit deal breaker för mig.

Mina barn har cyklat med Met Parachute och varit väldigt glada i den. Yngsta grabben använder bara den hjälmen, trots att han har andra hjälmar också. Han har haft den från att han var 5år. Idag är han 8år. Den upplever jag som både lätt och luftig.

Bilagor

• 20230530_175741.jpg
    20230530_175741.jpg
    1.5 MB · Besök: 592
Met Parachute verkar ha bästa certiferingarna (verkligen inte område dock)? Eller?
Är ju riktigt snygg också.

Om vi bortser från redan existerande diskussioner om full face eller inte för barn....
Båda har en huvudstorlek 54-55 som gör att de föesta rena barnhjälmarna går bort.
Andra förslag?
Vikten är viktigast.

Hej,

jag har köpt Endura MT500 till båda barnen. De kan finnas på rea ibland. Jag har köpt storlek Small.

Lätta, DH-godkända, välventilerade och barnen tycker de sitter bekvämt, änven barnet med långt hår. Funkar bra med goggles. Bra storleksjusetering. Endura har även ”crash replacement program” så man får köpa en my hjälm billigare om man krachar. (vet för att det hände sonen)

Senast ändrad:
Met Parachute verkar ha bästa certiferingarna (verkligen inte område dock)? Eller?
Är ju riktigt snygg också.
Jag har varit riktigt nöjd med köpet iaf, grabbarna har cyklat bmx i park och pump, samt mtb med den. Skärmen är numera sprucken och bortplockad. Den upplevs smidig, men jag har å andra sidan inte erfarenhet av någon annan likvärdig hjälm heller. Köpte den för att den då var "bäst i test". Small 51-56 har vi i storlek.

Är det någon som har en ABUS youdrop ff till sina barn och kan ge en åsikt?

Söker en lätt hjälm med avtagbart hakskydd.
Tjejen är 7 år och cyklar mest till skolan men då och då är vi i pumptracken och då skulle det kännas tryggt med hakskyddet.

Andra förslag?
Vikten är viktigast.
Min son fick en Youdrop FF när han fyllde 3 år och har den alltid när han cyklar - pumptrack som till förskolan. Superlätt, ventilerad, sitter bra. Går ju att ta av hakskyddet men det gör vi i princip aldrig, det stör inte. Har köpt en till lillebror nu med. 🙌

Tillbaka
Topp