Lätt och snabb stålgravel, möjligt?
Efter ca fyra år av 2 mils cykelpendling funderar på att byta ut min Nishiki Pro Eight från 2016 mot en cykel som jag också kan använda på grusväg och enklare stigar med packningsmöjligheter. Av 100% estetiska skäl vill jag helst ha en stålcykel, kanske med kolfibergaffel för att få ner vikt. Jag har kollat runt en del, men tycker det är svårt att veta vad jag ska leta efter om jag är ute efter en cykel som också är kul att pendla med och känns snabb och lätt. Jag förstår idéen av att ha stabila touringramar när man bara kan trampa på, men min pendling är väldigt ryckig och består mest av en massa rödljus. Jag vill ha snabb acceleration, bra uppsikt, lätt vikt, breda däck, 11växlar och en snygg cykel, för max 20 000, typ. Går det?
Soma Wolverine verkar kunna möta mina krav, dock kanske svårt att få den byggd för 20 000. 8bar Steel Mitte ser också ok ut, men hittar dåligt med reviews. Någon som har fler tips?
Soma Wolverine verkar kunna möta mina krav, dock kanske svårt att få den byggd för 20 000. 8bar Steel Mitte ser också ok ut, men hittar dåligt med reviews. Någon som har fler tips?