Lätt och snabb stålgravel, möjligt?

Dom singular jag provat genom åren har varit otroligt trevliga. Väger väl mer än en fairlight skulle jag tro. Men för dom 9000kr du sparar så får du nog både en kolfibergaffel och en rejäl slant kvar till hjuluppgraderingar.
Fin ram, samma geometri som min Monark men med bättre rör :)

Hur får Singular in så maffiga däck och samtidigt behålla 68mm BSA? Kommer vevarmarna att slå i kedjestagen om man inte ökar q-faktorn på något sätt? Cool ram!!!

Jag har kört stål sedan 2014, Genesis Croix de Fer. Den har funkat som pendlare, grusracer, racer och randohoj. Ramen i Reynolds 725 är helt fantastisk med balans mellan komfort och styvhet. Ett lyft blev när jag kraschade bort cromo-gaffeln och bytte ut den mot en enklare kolfibergaffel. Då blev, den lite veka, framänden lika rapp som rumpan. Trots Tiagra går min in väl under 10 kg.

Min take är att satsa på kolfiber i gaffeln om det ska sprättas lite på stålgalgen.

Jag har kört stål sedan 2014, Genesis Croix de Fer. Den har funkat som pendlare, grusracer, racer och randohoj. Ramen i Reynolds 725 är helt fantastisk med balans mellan komfort och styvhet. Ett lyft blev när jag kraschade bort cromo-gaffeln och bytte ut den mot en enklare kolfibergaffel. Då blev, den lite veka, framänden lika rapp som rumpan. Trots Tiagra går min in väl under 10 kg.

Min take är att satsa på kolfiber i gaffeln om det ska sprättas lite på stålgalgen.
Har en sådan med, och det är en fantastisk cykel! Inte lättast direkt, men härligast.

Tillbaka
Topp