lätt öppen hjälm med käkskydd till pendling
Fått i uppdrag av en bekant vars sambo nu ligger på sjukan med bruten käke o rätt så elaka sårskador efter en rejäl otäck olycka där denna landade "face first" , att leta hjälm med käkskydd till pendling.
de kandidater ja hittat för tillfället.
cratoni c-maniac
xlc f05
kali invader
bell super r3
(edits
met parachute
bell super air r
Ixs trigger ff )
så vad säger happykollektivet mer tips på hjälmar? åsikter om de ovanstående?
sen att man inte ser klok ut att de är overkill med käkskydd till pendling etc är åsikter som är helt ointressanta i detta fall...
kan oxå tilllägga att efter fått höra om olyckan så börjar jag själv överväga nån typ av FF hjälm på pendlingen
vilket iof inte borde vara så dumt endå. när jag tänker efter så har jag alltid FFhjälm på mc moped motocross snöskoter atv etc.
visst de flesta av dom leksakerna går bra fortare än cykel men tex min klass 2 moppe går 25 o den hastigheten är man ofta uppe i även på cykel...
de kandidater ja hittat för tillfället.
cratoni c-maniac
xlc f05
kali invader
bell super r3
(edits
met parachute
bell super air r
Ixs trigger ff )
så vad säger happykollektivet mer tips på hjälmar? åsikter om de ovanstående?
sen att man inte ser klok ut att de är overkill med käkskydd till pendling etc är åsikter som är helt ointressanta i detta fall...
kan oxå tilllägga att efter fått höra om olyckan så börjar jag själv överväga nån typ av FF hjälm på pendlingen
vilket iof inte borde vara så dumt endå. när jag tänker efter så har jag alltid FFhjälm på mc moped motocross snöskoter atv etc.
visst de flesta av dom leksakerna går bra fortare än cykel men tex min klass 2 moppe går 25 o den hastigheten är man ofta uppe i även på cykel...
Senast ändrad: