Lätta däck till snabb XC

Lätta däck till snabb XC
Det lite roliga, och framförallt väldigt bra med Pirelli är att det är samma greppiga gummi i hela dobben , det har inte de flesta andra däcktillverkare, därför bibehåller Pirelli greppet även fast dem börjar gå ned sig o bli slitna.

Lätta däck till snabb XC
Det lite roliga, och framförallt väldigt bra med Pirelli är att det är samma greppiga gummi i hela dobben , det har inte de flesta andra däcktillverkare, därför bibehåller Pirelli greppet även fast dem börjar gå ned sig o bli slitna.
Hur vet man det? Vilken fabrik för Pirellis mtbdäck, är det Hutchinson?

Säkert jättebra, men det verkar som att det görs reklam till både A, B och C-åkare som ska lansera däcken, därför blir man tveksam.

Lätta däck till snabb XC
Testade Specialized Fasttrak 2.3 i helgen. Körde lite blandad skog samt en del grus. Fantastiskt jäkla bra rull i samband med ett gött grepp på blött. En bra kompromiss?

Lätta däck till snabb XC
Testade Specialized Fasttrak 2.3 i helgen. Körde lite blandad skog samt en del grus. Fantastiskt jäkla bra rull i samband med ett gött grepp på blött. En bra kompromiss?

Gött grepp på blött var väl att ta i...dom sätter igen direkt vid antydan till lera:sneaky:. Har Fast Traksen som absoluta favoritdäck men inte denna årstiden.
IMG_20201031_183942.jpg

Lätta däck till snabb XC
Gött grepp på blött var väl att ta i...dom sätter igen direkt vid antydan till lera:sneaky:. Har Fast Traksen som absoluta favoritdäck men inte denna årstiden.
Visa bilaga 459332
Hehe ja i ett sånt läge blir det ju slirigt. Men jag upplevde däcket som GÖTT på blöta rötter mot va jag trodde om det innan :) Sällan jag upplever ett skönt rull i ett hyfsat grepp. Jaja vi får se hur sworksvarianten är när cykeln kommer nästa vecka ?

Tillbaka
Topp