Kul det här med däck!!
Racing ralph däcken är normalt breda för ett par 2,1:or. De mäter in på 51mm över dubben och aningen mindre över kammaren vilket är rätt ok. Annars får man ta bredden med en nypa salt, vissa däck har väldigt liten kammare men dubben sticker ut och gör att de kallar det 2,1 ändå.
Gillade racing ralph däcken rätt bra faktiskt, men de skulle enligt schwalbe rulla lättare än fast fred och det vete tusan om det gjorde. Däremot är det mer dubb både i slitbanan och på sidorna, skulle nog funka som framdäck också men jag hade det bak. Klarar lera rätt bra och rensar bort det fort, men visst är det fortfarande ett semislick.
Om jag valde twisterdäcken skulle jag definitivt välja protection varianten, den är faktiskt också rätt lätt om man jämför med andra "normala" däck. Och jag är ändå gramjägare...
Har nu oxå ett par little albert som en lite grövre variant. Dessa har inte gått så många rundor än men de verkar lovande. Lätta och mycket bättre rull än jag väntat mig. Så vill ni ha ett grovmönstrat däck med hyfsat rull kanske detta kan va nåt. Dock rensar de inte bort lera så bra.
//Christer