Ledsen å Arg

Ledsen å Arg
Stabbyman har en poäng i det han säger. Dock får man väl säga att ordvalet var lite olämpligt....
Man får ta folk precis som dom är, oavsett hudfärg eller nationalitet. Detta är min bestämda uppfattning. Det är dock väldigt lätt att bli kallad rasist bara för att man kritiserar den svenska invandringspolitiken. Att merparten av gruppvåldtäkterna sedan begås av personer med invandrarbakgrund kan inte ens våra folkvalda blunda för längre.
Dom skyldiga till dessa vidriga våldtäkter skall straffas hårt. Dom straff dom får i dagsläget är nåt dom skyldiga mest skrattar åt... Som nån sa. Nu är vi lååångt från MTB-snacket......

Ledsen å Arg
le boucher Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den logiska konsekvensen av Pontas utsago blir
> följdaktligen att våldtagna tjejer...
>
> ...är mycket mer benägna att göra anmälan i de
> fall de våldtagits av invandrare.
> eller
> ...tar för givet att det var invandrare.
> eller
> ...tror att våldtäktsmännen var invandrare då de
> effektivt utmålat sig som sådana.
> eller
> ...
>
> Verkar finnas oändligt med möjligheter ju ;)

Som man skämtsamt brukar säga: Det finns tre typer av lögn; Lögn, förbannad lögn och statistik.
Dvs. siffrorna ska inte tas som fakta rakt av, då blir tolkningen ofta fel.

Och visst, det ligger faktiskt något i dina påståenden.
Slutsaten som kan dras är att invandrare 1996 stod för 53% av alla som Straffades för våldtäkt...

Ledsen å Arg
EASTWOOD.jpg

Ledsen å Arg
Var det inte en forskare som hade kommit fram till att brott med invandrare utreds oftare, går till domstol oftare, döms som skyldiga oftare och döms till hårdare straff.

Så var det med den statistiken.

Ledsen å Arg
NEAR%20DARK%20EXPLOTION.gif

Eftersom urspårningen ivf är total så vil jag ju att ni skall få njuta lite mer över min bild. skal nog ha en på varje sida..

Ja, jag är skitstålt över den..:)

Ledsen å Arg
tzarbodrp.jpg

Kanske inte ser mycket ut för världen men det är en liten smäll på 50 megaton som strax ska bryta sig ut ur den lilla stålfallosen...

I Sovjetunionens vapenprogram visste de att "too much is not enough" och var inte rädda att visa det.

Ledsen å Arg
TBone Skrev:
<->
> I Sovjetunionens vapenprogram visste de att "too
> much is not enough" och var inte rädda att visa
> det.
Dom var väl inte så pricksäkra så ifall man laddar på
lite extra så löser man uppgiften ändå.
Ifall jag minns rätt så byggde dom en av den sorten som
dom släppte över en ö i närheten av Novaya Zemlia (stavning?)
i Vita havet. Man var inte säkra på ifall piloterna skulle
hinna undan. Fritt ur minnet från något TV-program, typ
på DiscoveryMix - dom brukar visa sånt ibland.

Ledsen å Arg
Svårt å säga, några ljushåriga killar med seglarskor och Gant kläder, de sade nåt om "ska vi ge den blattejäveln lite stryk innan golfen? Kan ju vara nåt att prata om på Rotary lunchen"

Vet inte, they all look the same to me :-)

Phil

Ledsen å Arg
Förresten här är några av mina lärare:

Sören Haraldsson, Svenska och Engelska

Tommy Kotter, Improvisation

Eva Strandklint och Lars Engdahl, Gehörs- och Musiklära

Senast redigerad av en moderator:
Ledsen å Arg
Tolkar jag det rätt som att så fort en fråga blir känslig så är det helt ok att förstöra den? Helt plötsigt känns mogna forum som moppefucko.com betydligt mer lockande. Detta har inget med cykling att göra men kriminalitet som det tråden handlar om drabbar tyvärr vem som helst (även cyklister). Klarar man inte av ämnet kan man ge fan i tråden, Skapa en OT-sektion annars. Gillas inte tråden av forumägaren (alt. moderatorn) skall den tas bort men det som skedde här är mest sorligt att se...

Ledsen å Arg
Sebastian:

Kan du övertyga Eva Strandklint om att det har gått mycket bra för mig fast jag inte brukade allvar på hennes pianolektionerna som var en del av utbildningen på musiklinjen på folkhögskolan:-)

Hälsa henne från Jan Åke och ge henne länken så kan hon ju alltid kolla:-)

http://www.trumpetare.se

ha det
Jan

Wasabi Skrev:
> Förresten här är några av mina lärare:
>
>
>
> Sören Haraldsson, Svenska och Engelska
>
>
>
> Tommy Kotter, Improvisation
>
>
>
>
> Eva Strandklint och Lars Engdahl, Gehörs- och
> Musiklära
>
>
> /Sebastian
> Born in the 80's
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-03-28
> 20:33 av Wasabi.

Senast redigerad av en moderator:
Ledsen å Arg
Tolkar jag det rätt som att så fort en fråga blir känslig så är det helt ok att förstöra den?

Nej.

Men det finns andra forum där man kan diskutera sådant som den här tråden innehåller. Flashback har ganska många nämnt tidigare. Vi som hänger här sedan ett år vill ha ett fryntligt trevligt MOUNTAINBIKEFORUM där vi diskuterar cykelupplevelser, porriga cykeldelar, skador (gärna med bilder), trasiga saker, mektips och dylikt. Offtopic-diskussioner har mer eller mindre dominerat hösten och vintern och de flesta börjar tröttna och längtar tillbaka då det nästan uteslutandes diskuterades cykling mol alena. När det dessutom börjar bli ganska obehagliga diskussioner om våldtäkt med klara rasistiska inslag då blir det bara för mycket.

Jag bläddrar tillbaka litet på måfå och hamnar i september. Då såg det ut så här: http://happymtb.org/forum/list.php/1/page=109

Ledsen å Arg
Dunkar Mathias i ryggen och säger samma sak en gång till, eftersom det är så man gör när man är "HK":

1. Tråden är offtopic men är inte markerad som det, därför har många läst den. Märk offtopictrådar som just OT i ämnesraden. Det är lätt att missa så det ska vi inte hänga upp oss på.
2. Det här är ett cykelforum. Någon måtta på kontroversiella politiska utsvävningar får det faktiskt vara. Som många tidigare påpekat så avhandlar man lämpligtvis dylika diskussioner på t.ex. Flashback. Folk får faktiskt ta och skaffa sig fler sätt än Happy MTB för att kanalisera känslor och funderingar i sitt liv. Internet är ganska rymligt, allting måste inte pressas in här.
3. Vissa rikspuckon satte ribban rätt lågt tidigt i tråden.
4. Det är 25 cm sorbetsnö i hela Hellasskogen, det i sig är skäl nog att bli frustrerad.

Argument som att om man inte gillar något så kan man väl låta bli att titta har aldrig hållit. "Om du inte gillar nazistisk propaganda i TV kan du väl byta kanal" känns t.ex. inte helt klockrent?

Ledsen å Arg
Wasabi Skrev:
> Förresten här är några av mina lärare:
>
>
>
> Sören Haraldsson, Svenska och Engelska
>
>
>
> Tommy Kotter, Improvisation