[Lekhoj] Oj, så fin den blev! Turner Six-pack.
Här är en av ramarna som Dane hade med sig från Sea Otter resan. Hämtade den i DrSpoke's tält, vid DH-tävlingen i söndags!
Hade tidigare en Fullblods DH-räser, Balfa bb7. Superskön att bränna utför, men jag saknade lite av smidigheten och mångsidigheten i en lättare FR-cykel. (Hade en -01 Bullit innan.) Dessutom är jag inte precis DH-racer-material... Blev glad när jag läste att Turner skulle börja tillverka en uppdaterad version av den otroligt coola RFX modellen.
Från början var planen att bara sälja DH-ramen, och flytta över de flesta komponenter. Men då de som köpte Balfan, bara ville ha en komplett cykel, fick det bli så!
Det hela spårade dock ur när det var dags att skaffa nya delar. Ja, ni ser själva...
Turner six-pack:

Tog en liten inkörnings tur ikväll. Mest asfalt och grusväg, men även lite stig! :) Vad ska man säga. Den känns precis lika go', som den ser ut!
Precis lagom kvick gaffelvinkel. Ganska smidig att svänga runt, lyfta, hoppa. Behöver nog något hårdare fjäder bak, men ska testa lite olika lufttryck i dämparen först.
Trots det känns bakänden lugn och stabil även när man sitter och trampa uppför. Okej, gaffel är väl lite tung med sina 3.9Kg för skogskörning. Men den lär ju regera fett i liftassisterad åkning! Tänker främst på Vånga och Åre... Mmmmm...
Tänker testa med 130mm Z1'an jag har på HT'n också. Kan nog bli trevligt att trampa runt på!
Delar:
Turner sixpack ram. Stl. small.
6" via Fox DHX 5.0 dämpare.
Avalanche DHF Ti FR gaffel. 7"
Hjul: Chris King Iso nav, DT competition ekrar och Mavic EX823 fälgar.
Michelin AllMountain 2.2" fram, Huchinson Phyton 2.0" bak för tillfället. Stan's smet.
Troligtvis Maxxis Minion 2.5" fram och Michelin comp24 2.5" bak för DH...
Shimano Saint bromsar 203mm skivor runt om. Goodridge slangar.
Shimano XT 170mm vevarmar och lager, 22&32T. e-thirteen supercharger 36T bash.
Shimono XT framväxel, Ultegra bak med Avid rollamajig. XT 11-28 8sp kassett.
Shimono XT 8sp. växelreglage.
Shimano DX pedaler. Alt. Shimano äldre silvriga SPD...
Shimano XTR wire och hölje...
Thomson elite saddelstolpe med SDG Bel-air sadel. Salsa sadelstolpeklämma.
Race Face diabolus 70mm styrstam från HT. (Snart Thomson 31.8 70mm)
Easton EA70 styre. Lite kapat... (Snart Easton EA70 31.8 styre. Fullbredd)
ODI Intense lock-on handtaf med Brooklyn barcaps.
Chris King nothreadset styrlager.
Mums!
Hade tidigare en Fullblods DH-räser, Balfa bb7. Superskön att bränna utför, men jag saknade lite av smidigheten och mångsidigheten i en lättare FR-cykel. (Hade en -01 Bullit innan.) Dessutom är jag inte precis DH-racer-material... Blev glad när jag läste att Turner skulle börja tillverka en uppdaterad version av den otroligt coola RFX modellen.
Från början var planen att bara sälja DH-ramen, och flytta över de flesta komponenter. Men då de som köpte Balfan, bara ville ha en komplett cykel, fick det bli så!
Det hela spårade dock ur när det var dags att skaffa nya delar. Ja, ni ser själva...
Turner six-pack:

Tog en liten inkörnings tur ikväll. Mest asfalt och grusväg, men även lite stig! :) Vad ska man säga. Den känns precis lika go', som den ser ut!
Precis lagom kvick gaffelvinkel. Ganska smidig att svänga runt, lyfta, hoppa. Behöver nog något hårdare fjäder bak, men ska testa lite olika lufttryck i dämparen först.
Trots det känns bakänden lugn och stabil även när man sitter och trampa uppför. Okej, gaffel är väl lite tung med sina 3.9Kg för skogskörning. Men den lär ju regera fett i liftassisterad åkning! Tänker främst på Vånga och Åre... Mmmmm...
Tänker testa med 130mm Z1'an jag har på HT'n också. Kan nog bli trevligt att trampa runt på!
Delar:
Turner sixpack ram. Stl. small.
6" via Fox DHX 5.0 dämpare.
Avalanche DHF Ti FR gaffel. 7"
Hjul: Chris King Iso nav, DT competition ekrar och Mavic EX823 fälgar.
Michelin AllMountain 2.2" fram, Huchinson Phyton 2.0" bak för tillfället. Stan's smet.
Troligtvis Maxxis Minion 2.5" fram och Michelin comp24 2.5" bak för DH...
Shimano Saint bromsar 203mm skivor runt om. Goodridge slangar.
Shimano XT 170mm vevarmar och lager, 22&32T. e-thirteen supercharger 36T bash.
Shimono XT framväxel, Ultegra bak med Avid rollamajig. XT 11-28 8sp kassett.
Shimono XT 8sp. växelreglage.
Shimano DX pedaler. Alt. Shimano äldre silvriga SPD...
Shimano XTR wire och hölje...
Thomson elite saddelstolpe med SDG Bel-air sadel. Salsa sadelstolpeklämma.
Race Face diabolus 70mm styrstam från HT. (Snart Thomson 31.8 70mm)
Easton EA70 styre. Lite kapat... (Snart Easton EA70 31.8 styre. Fullbredd)
ODI Intense lock-on handtaf med Brooklyn barcaps.
Chris King nothreadset styrlager.
Mums!