Leva billigt och cykla MTB i Sverige

mamme1 sa:
Luthman Photography sa:
Jag gör väldigt sällan något med min sambo utan barn.
Då är väl sannolikheten för att det blir fler barn nära +-0?

Haha, ja så kan man ju se det. Men såna aktiviteter får väl passas in i egentidsfönstret mellan 20-22 på vardagkvällar. Jag tänkte mer på saker som vi gjorde innan vi skaffade barn, typ cykla/träna tillsammans eller göra längre fjällturer (eller varför inte bara kunna sitta ner och äta middag under tystnad i 20 minuter).

Senast ändrad:
MatteXC sa:
Wow har ni egentid 20-22. Vi har typ egentid 21:40-22:00

Ni får ge barnen sömntabletter. Funkar bättre än man kan tro.

(Med egentid i det här fallet så är det tid när man kan göra allt administrativt som behöver skötas i hushållet, samt plocka undan och sånt. Men det är ju inte alla dagar det kräver så mkt tid, och ibland kan man få till mer tid)

Senast ändrad:
H. sa:
Frankenstein's Bike sa:
H. sa:
Räknar man med 10-15% ränta finns det nog ganska gott om utrymme att amortera de åren som räntan ligger lägre än så. Sticker räntan upp kan man ju dra ner på amorteringen.

Du missar;
* inlåsningseffekterna, samt att:
* 15% ränta på ett lån på 4 miljoner är 50 000 (i månaden), ränteavdrag är inte medräknat då det förmodligen försvinner om några år.

Mitt svar var ett inlägg till Jonatan Fs resonemang om rimliga sätt att räkna kring boendekostnader. Vad dina kommentarer har med mitt inlägg att göra har jag ingen aning om.

Det år för mig en gåta hur det inte framstår som tydligt?

Frankenstein's Bike sa:
H. sa:
Frankenstein's Bike sa:
H. sa:
Räknar man med 10-15% ränta finns det nog ganska gott om utrymme att amortera de åren som räntan ligger lägre än så. Sticker räntan upp kan man ju dra ner på amorteringen.

Du missar;
* inlåsningseffekterna, samt att:
* 15% ränta på ett lån på 4 miljoner är 50 000 (i månaden), ränteavdrag är inte medräknat då det förmodligen försvinner om några år.

Mitt svar var ett inlägg till Jonatan Fs resonemang om rimliga sätt att räkna kring boendekostnader. Vad dina kommentarer har med mitt inlägg att göra har jag ingen aning om.

Det år för mig en gåta hur det inte framstår som tydligt?
Jag må vara en gåta, men det är en gåta du inte behöver grubbla på. Förklara istället svaret på min fråga.

Frankenstein's Bike sa:
ooms sa:
Kan nån definiera begreppet rasist, eftersom vissa i tråden påstår att Skåne är fullt av sådana?

Tydligen att:
Vara skåning
Inte vara rik
Inte ha högre utbildning
Inte bo i en stad

Friskt och fräscht klassförakt i anti-rasismens namn.

Jag gör det enkelt för mig och drar alla SD-röstare över en kam, sen kommer nog de från alla samhällsklasser. Så här fint röstades det i Vallåkra:
Screenshot_20181009-211213_Chrome.jpg

skier sa:
Frankenstein's Bike sa:
ooms sa:
Kan nån definiera begreppet rasist, eftersom vissa i tråden påstår att Skåne är fullt av sådana?

Tydligen att:
Vara skåning
Inte vara rik
Inte ha högre utbildning
Inte bo i en stad

Jag gör det enkelt för mig och drar alla SD-röstare över en kam, sen kommer nog de från alla samhällsklasser. Så här fint röstades det i Vallåkra:
Din definition är alltså SD-röst = rasist? Så kan man ju tycka, men det är nog att förenkla världen alldeles för mycket.

ooms sa:
skier sa:
Frankenstein's Bike sa:
ooms sa:

Tydligen att:
Vara skåning
Inte vara rik
Inte ha högre utbildning
Inte bo i en stad

Din definition är alltså SD-röst = rasist? Så kan man ju tycka, men det är nog att förenkla världen alldeles för mycket.

Jaså?

Västgötaslätta är kanske ett alternativ? I orter som Mariestad och lidköping bor man billigt och med vänern nära! Cykling finns i orterna och med närhet till billingen och kinnekulle samt tiveden. Ganska gått med aktiviteter för barn i båda orterna. Lite tristare för tonåringar. Skövde finns som ett alternativ med mer jobb fast dyrare. Dock ingen närhet till vatten men många bor i Mariestad och pendlar. Går snabbare än att pendla genom göteborg.

Rutbritt sa:
Västgötaslätta är kanske ett alternativ? I orter som Mariestad och lidköping bor man billigt och med vänern nära! Cykling finns i orterna och med närhet till billingen och kinnekulle samt tiveden. Ganska gått med aktiviteter för barn i båda orterna. Lite tristare för tonåringar. Skövde finns som ett alternativ med mer jobb fast dyrare. Dock ingen närhet till vatten men många bor i Mariestad och pendlar. Går snabbare än att pendla genom göteborg.
Att det är en slätt ligger ju cyklingen ganska mycket i fatet..

Jag slår ett slag för Jämtland och Åre! Finns billigt boende mellan Ösd och Åre. Och man kan cykla både i Åre och Ösd vad jag hört... :) Den pendling som blir är betydligt lättsammare än någon stad kan erbjuda. Jag själv pendlar 9 mil enkel till jobbet och det tar mig ungefär 50 min :)

Tillbaka
Topp