erikiiofph7
Medlem
Levereras Shimano-bromsar med eller utan olja?
Jag köpte en uppsättning Shimano BL-MT401/BR-MT410-bromsar till min pendlarcykel, fick dom precis levererade. Jag trodde att dom levererades som ett slutet system så dom bara var att hänga på och ut och köra. Men slang och handtag är inte ihopmonterade, vilket iofs gör det smidigt att kapa till lagom slanglängd. Men min fråga är, behöver jag köpa till olja också? Eller är dom för-fyllda?
Manual-sidan som följer med avslöjar inte detta, den har en QR-kod som länkar till en något utförligare manual. Mycket annat står där, som hur man monterar slangen och hur man avluftar och så, men det står inget om hur mycket olja som behövs. Jag hade förväntat mig att det skulle stå antingen att det inte behövs nån alls eller att det står att systemet behöver X antal milliliter eller så. Jättekonstigt att det inte nämns tycker jag, eller också lyckas jag inte hitta rätt manual, har hittat 3-4 stycken varianter för olika ändamål utan att hitta denna grundläggande info...
Så jag frågar er, behöver jag skaffa olja och isf hur mycket?
Och ett luftningskit antar jag att jag behöver skaffa också...
Manual-sidan som följer med avslöjar inte detta, den har en QR-kod som länkar till en något utförligare manual. Mycket annat står där, som hur man monterar slangen och hur man avluftar och så, men det står inget om hur mycket olja som behövs. Jag hade förväntat mig att det skulle stå antingen att det inte behövs nån alls eller att det står att systemet behöver X antal milliliter eller så. Jättekonstigt att det inte nämns tycker jag, eller också lyckas jag inte hitta rätt manual, har hittat 3-4 stycken varianter för olika ändamål utan att hitta denna grundläggande info...
Så jag frågar er, behöver jag skaffa olja och isf hur mycket?
Och ett luftningskit antar jag att jag behöver skaffa också...