Lew eller Bora? Beslutsångest.
Jag har fram till idag varit ganska säker på att jag lagom till jul ska pryda min kommande Colnago C50 med ett par Bora, men börjar nu vackla lite då jag läser ett bygge som S-Tec erbjuder. Lew-fälgar på MIG 70/MAG 190, vägandes endast 980 gram. Det är betydligt lättare än ett par Bora, och enligt de flesta på Weight Weeines är Lew rätt styva för den vikten (oväntat att det forumet lovordar det lätta alternativet).
Är det vettiga nav? Det finns ju lite dyrare - lite lättare, nav att tillgå, men det blir ganska dyra gram, och jaga gram är inte lika kul som att ha bra grejer som funkar och inte flexar på något sätt.
Och om jag bestämmer mig för Tune-nav - vilken färg är snyggast till ST01 (svart, grön, vit, röd). Jag lutar åt röd.
Är det vettiga nav? Det finns ju lite dyrare - lite lättare, nav att tillgå, men det blir ganska dyra gram, och jaga gram är inte lika kul som att ha bra grejer som funkar och inte flexar på något sätt.
Och om jag bestämmer mig för Tune-nav - vilken färg är snyggast till ST01 (svart, grön, vit, röd). Jag lutar åt röd.
Senast redigerad av en moderator: