Lida 24h -16

Rompa

Aktiv medlem
Lida 24h -16
Jag hittade ett festligt lopp att köra strax : http://www.lida24h.se/

Jag är anmäld i ett lag där och hoppas NI oxå kommer o kör!!

500kr/person eller 1500kr/lag som är 3manna.

Banan fotograferades idag och det ser verkligen Episkt ut!!
"Diagonalen" och stigen/partiet ut på loop2 fast åt andra hållet, kan d bli festligare eller??! :)

Senast ändrad:
Lida 24h -16
Efter ML12h förra helgen tar jag beslutet att vänta till nästa år. Det var på håret att jag klarade den dagen, och då tog jag det ändå försiktigt. Har jag ett år på mig så borde jag kunna komma i form, utan "elitsatsning".

Så jag hoppas att det blir succé i år så att jag får chansen 2017!

Lida 24h -16
Jag ska köra i ett 3manna lag.
Var ute och provkörde igår och det blir nog skitkul det här...
Man kör (som jag fattat det) gröna MTBspåret + Röda 2km löparspåret ihop som ett varv.
Sen är det bara att köra så mycket man orkar i laget.

Lida 24h -16
OBS!!
500 kr Solo och 1500 kr för lag.

När ni anmäler er så är det de priserna som gäller.
Endast förhöjd anmälan på plats.

Roger

Lida 24h -16
Blir Cambern för mig, är f.ö. skitnöjd med den..
Måste också leta fram hjälmlampan och se att den tar laddning och så.
Och tar med tarp (eller tält), liggunderlag och sovsäck för nån timmes sömn mellan varven.
Blir ju superkul det här... !

Lida 24h -16
Kollade faktiskt hela varvet! Antingen brett och slätt eller rätt stökigt och stötigt, såg det ut som. Kommer säkert bli utslagsgivande! Ser fram emot några varv nästa år!

Lida 24h -16
Körde där igår och det var skitbra på stigarna.
Hittar nu runt varvet till 100% och spårval är nog också under kontroll, ivarje fall som det var nu i dagsljus och torrt.

Lida 24h -16
Om man nu mot förmodan skulle få för sig att ställa upp i solo-klassen.
Borde man sikta in sig på att sova någon timme, eller går det att köra hela natten?

Lida 24h -16
Eveningstar sa:
Borde man sikta in sig på att sova någon timme, eller går det att köra hela natten?

Kan sätta fem spänn på att vinnaren inte sover. Å andra sidan kommer den inte uppleva särskilt mycket av stämningen i lägret.

Lida 24h -16
åberg sa:
Eveningstar sa:

Kan sätta fem spänn på att vinnaren inte sover. Å andra sidan kommer den inte uppleva särskilt mycket av stämningen i lägret.
+1

För många kanske batteriladdning kommer vara en naturlig paus?

Lida 24h -16
lidalooparn sa:
Låter ju lockande. Undras vilken snittfart vinnartiden blir? Finns resultat från tidigare år?
Jag har oxo en camber :-).,,,

Nä, det här är första gången som vi arrangerar det här. Fast är man sugen på annan cykling, fast nästa år, så rekommenderas Lida CX. www.lidacx.se.
Hälsningar Thomas Lummi
Föreningen Sömnlös24H
www.somnlos24h.se

Lida 24h -16
Jag har nog kört hälften av alla MTB 24h som arrangerats i det här landet. Alltså två... Jag kommer inte räkna vändor utan bara köra så länge det känns bra.

Lida 24h -16
oxr sa:
Jag har nog kört hälften av alla MTB 24h som arrangerats i det här landet. Alltså två... Jag kommer inte räkna vändor utan bara köra så länge det känns bra.

Sömnlös i Rudan arrangerades väl tre gånger. Var det inte en 24h tävling i Hemavan också lång tajm agå?

Så fler än två har definitivt arrangerats.

Hälsningar
Thomas Lummi
Föreningen Sömnlös24H

Lida 24h -16
Vi ser ut att ha tur med vädret... gött !
Kommer sikta (siktar bara) på att köra varven i ganska jämnt och halvokej tempo för att palla så länge som möjligt.
Undrar ändå vid vilken tid jag kommer vägga...?
Kanske kommer vara en cykel till salu till extremt bra pris tidigt på söndag morgon.

Lida 24h -16
Totteman sa:
oxr sa:

Sömnlös i Rudan arrangerades väl tre gånger. Var det inte en 24h tävling i Hemavan också lång tajm agå?

Så fler än två har definitivt arrangerats.

Hälsningar
Thomas Lummi
Föreningen Sömnlös24H

Menar att jag kört två av fyra SiR (gick 03, 04, 05, 06). Hemavan har jag missat.

Lida 24h -16
Summering: Det var verkligen skitkul men absolut 100% skitjobbigt... Banan var verkligen super.
Jättebra arrangemang och den underbart trevliga stämningen gjorde de 24 timmarna härliga.
Bl.a. var Jonas från Sportson där under alla 24timmar hjälpte till vid ev strul med cyklarna, toppklass !
Han som vann Solo-klassen körde 37varv som blir drygt 33mil på större delen stökig stig, grymt imponerande att göra det helt själv !
Och lika imponerande att han som kom tvåa på 35varv körde helstel cykel....
Har nu vaknat efter många timmars sömn och känner helt klart i benen att man cyklat några mil.
Nu är det bara ett år till nästa gång....

Lida 24h -16
Till ett heldygnslopp borde det vara hur bra som helst att värma upp med halvdygnslopp några veckor innan, lite som en brevet-serie där man börjar på cirka human nivå och sen ökar. :)

Lida 24h -16
helt enig med Ykkinen,
skitkul tävling, äntligen ett 24timmars i Stockholm, och fantastisk bana, lite i hårdaste laget för mig, men det skall väl vara det.
superskön stämning med musik i lägret, cykel service och saltgurka!! i langningsbordet. vem kom på det? (får man aldrig i Norge där jag bor)

skönaste partiet var de 5meter med plankor på gröna terrängspåret, det såg jag fram till varje varv. som sammet i en öm rumpa.
stort tack till arrangören för väl genomfört ritt oxå.

det var långt hem till oslo på söndagen.
nästa år tar jag med mig en hög med norrmän. så kan vi ha landskamp :-).

Tillbaka
Topp