Lida Loop 2013 - nu med film från Loop 1

• Trådstartare Trådstartare Rog
  • Start datum Start datum
Jag såg också röven på killen med nätstumpan - fy faan!
Som tur var för mig satt han ner och cyklade.
Hade han stått upp hade det blivit för mycket.
Drog om honom fortare än kvickt.
Varför åker han runt så där kan man fråga sig?
Varför var det inte en snygg kvinna istället kan man också fråga sig?

Det som är roligt med motionstävlingar är alla olika deltagare. Man får helt enkelt ta att folk cyklar olika och att nivån är olika.

Jag tycker att Lida är en väldigt bra blandning av stig och grusväg.

Grusvägarna behövs för återhämtning och att sprida ut fältet. Att få ihop 65km singetrack är som alla förstår helt omöjligt speciellt i Stocholmstrakten. Det ända jag tycker är lite läskigt är dom snabba motionspåren på Loop 1 såg några riktigt otäcka vurpor där.

Arrangemanget är extremt bra allt är tydligt utmärkt. Det finns också funktionärer efter banan. Det ända jag saknar är tydligare rutiner vid olyckor. Det borde finnas utmärkt på kartan var det finns uppsamlingsplatser med förbandsmaterial. Ett mobilnummer man kan ringa vid olycka borde också vara bra.

Jag hade Race King blackchili funkade väldigt bra i skogen. Men helt klart betydligt slirigare på leran. Jag är dock skogscyklist och inte så van vid Lerchoker. Men jag fick helt klart så av på takten vid dom leriga partierna.

Annars var det andra varvet faktiskt riktigt roligt jag bekymrades inte så mycket av regnet utan det rullade på bra.

Och nej jag är inte nätbyxemannen

Nu är jag ju jag lite sådär könsneutral och även om jag personligen hade uppskattat en kvinnoröv mer så tycker jag att man borde visa lite bättre hänsyn oavsett. De andra kvinnliga deltagarna kanske inte hade uppskattat en kvinnoröv heller. Nu kanske de uppskattade den här vad vet jag. Så jag tycker att ska man ha nätbyxor så borde man iaf i sann cykelanda raka röven...

Det är ju inte utan att man undrar om indianerna paddlade åt samma håll i den kanoten...

Jag gillar också Lida trots att man harvar längst bak i ledet. Det finns sköna enkla stigar och trixigare skog som påminner om att man borde träna mer i skogen. Men jag är för det mesta sjukt långsam på skogen, i synnerhet när det är halt. Försöker hitta tillbaka till flytet jag hade första året då även skogen bara flöt på. Lida är nog ändra stället jag blivit katastrofalt mycket mer långsam på år till år.

/Freddo

44 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hen från Team Corratec i rosa/gul/grön/blå
> dräkt lyckades jag också träffa på. Svor hela
> vägen upp till toppen av backen i slutet på Loop
> två, där jag passerade hen. När jag sen kom
> till lerbacken efter parkeringen i början på
> Loop tre hörde jag diverse svordomar som
> avslutades med ett könsord, och gissa vad där
> var hen igen. Hen bad iaf om ursäkt för sitt
> språkbruk när jag passerade.

Rock'n'rollsimon som fick spel?

Jag körde Nobby Nic 2,25 fram o bak. Det verkade funka! Ibland önskade man ett mer finmönstrat däck bara för att det drar upp så ofantligt mycket lera i mönstret och när glasögonen var förbrukade så såg man ju långa stunder inget alls... På två ställen konstaterade funktionärer: Oj! Din cykel är verkligen lerig! (De borde ju ha sett en del!)

/Johan

Lite bilder från Lida finns här
Bilder från starten och början på Diagonalen Loop 2 (nej inte surhålet)

lidaloop.jpg

Bilderna får användas för privat bruk (om ni hittar något av intresse)

AJ skrev:
> Lite bilder från Lida finns här
> Bilder från starten och början på Diagonalen
> Loop 2 (nej inte surhålet)
>
>
>
> Bilderna får användas för privat bruk (om ni
> hittar något av intresse)

Är det OK att jag länkar bilderna på Mitsubishi MTB Challenges Facebooksida? Med samma uppmaning om privat bruk?

Crosscar skrev:
>
> Är det OK att jag länkar bilderna på Mitsubishi
> MTB Challenges Facebooksida? Med samma uppmaning
> om privat bruk?

Ja, länka hur mycket du vill :-)

Tycker det är väldigt lite bilder från Lida Loop jämfört mot andra LLC tävlingar..

Senast ändrad:
Förra året var första gången och åkte på fs 26a. Slutade på plats 250 i herrar motion.
I år så körde jag på en carbon hardtail 29er och kom på plats 111. Lite mer träning iof men
vad jag vill komma till är att jag tror att detta är helrätt hojtyp för banan.

Om man nu inte har 100 tusen liggandes och kan köpa en specialized epic fs 29a :)

Någon annan som har mixtrat med hojval för denna bana??

Johboy skrev:
> Förra året var första gången och åkte på fs
> 26a. Slutade på plats 250 i herrar motion.
> I år så körde jag på en carbon hardtail 29er
> och kom på plats 111. Lite mer träning iof men
> vad jag vill komma till är att jag tror att detta
> är helrätt hojtyp för banan.
>
> Om man nu inte har 100 tusen liggandes och kan
> köpa en specialized epic fs 29a :)
>
> Någon annan som har mixtrat med hojval för denna
> bana??

Förra året kom JAG 49:a på en fs 26a. I år så körde jag också på en carbon hardtail 29er
och kom på plats... 49.

:)

Pga. att jag blev så jäkla sliten om knän och smalben köpte jag POC knäskydd rätt snabbt förra säsongen. På en sån här räcertävling går det ju inte att ha knäskydd så jag slog mig riktigt rejält direkt på knät och skrapade upp hela sidan. En s.k. sniper-rot tog bakhjulet för mig. Brukar ju gå bra så länge man får med framändan men icke. Är nu i Dubai i jobbet och vågar inte bada i poolen med risk att "gross someone out".

Tillbaka
Topp