Lida loop - jättekul arrangemang!

Supernöjd med arrangemanget! Det var första gången för mig och det var i princip solklart med allt. Siktade på 4 timmar och landade på 4.00.57 så gissningen blev rätt bra :)

Jag hade de nya X-King och tyckte nog att jag halkade omkring en hel del på rötterna och även på de hala stenarna, fast det var nog en kombination av inte så duktig, lite för mycket köande som gjorde att farten blev något för låg samt att jag vart trött,haha. Ute på grusvägarna gick det dock lite lättare än de Mountain-king jag hade förra året.

3,44 och 49 plockade placeringar sista varvet visar att jag nog är bättre på rejser.

Senast ändrad:
Cyklade förra året
ett av de absolut bästa MTB minnena inga vurpor medna folk runitkring hade gått omkull.
sista loopens upförsbacakr vart för mycket men annars en super helg.
2013 kan bli en familje grej bo på området bada osv.
Förutsatt vädret under helgen är bra :)

För er som funderar på andra lopp finns ju
mörksuggejakten
finnmarksturen mfl.

Håller med, superkul tävling och bra arr.
Kul att kunna kolla gps-tracking och målkamera i efterhand, ny bansträckningen över bla grustaget var kul.
Körde med 2.2 raceking bak och 2.2 x-king fram vilket funkade bra.

Hur mycket långsammare var banan i år?
Körde på som tusan med bra flyt, trodde jag skulle slå min tid från förra året men den blev
ca 4 min sämre (3.18).

Rolig bana, det tråkiga som jag såg och markte var dels den griniga p-vakten vid första grasparkeringen som hade en sjuuuukt tråkig attityd till de flesta. Och att folk inte klarar att köra teknisk cykling.

grymt i övrigt!

Kollade lite på pdf resultaten nu och det finns en par resultat som troligen är fel. Tittade på motion där placering inte räknas men tex. plats #7 verkar ha kört sista varvet på 2 minuter. Mer troligt någon som klivit av och sedan passerat genom målet. Det finns några till sådana exemplel när jag skummar igenom motionslistan. Dock såg jag inget uppenbart i tävlingsklasserna där placeringen kan vara viktig för framtida seedning mm.

Vi prioriterar resulaten för tävlingsklasserna under tävlingsdagen. Ny resultatlista finns där de är bortplockade, väntar på att den kommer upp på hemsidan bara. På långloppscupens reultatsida bör det vara korrekt.
/Per-Ove, Lida Loop

Körde som alltid Nobby nic med 2 bar. På hällarna och rötterna lite halt men i övrigt
oslagbart på stigar och uppför.

Spännande med resultatuppdateringar, jag har plockat fler placeringar genom att sitta i soffan än vad jag gjorde ute på looparna:-)

NNNN

Jag tycker att det var som vanligt ett superevenemang. Känns som att de tekniska partierna var fler denna gång, eller.
Jag kör alltid 2 loopar och jag har kört ett par gånger tidigare men tyvärr hade jag en förkylning liggandes och väntade på mig så tiden blev sämre än 2010.
Och nu 39 grader i feber så..

Ang däck val så körde jag Specialiced renegade bak och fast track fram och tycker det var perfekt. Tror på snabba däck och bra stigval, (Det går att köra så att man missar de flesta längsgående rötter.) ;)

Kommer nog alltid att köra detta lopp så länge det finns.

Andreas P

Jag tycker också att det var en jättebra tävling! Bra arrangerat och väl markerat, starten gav mig gåshud, dock stressade trummorna upp en redan tokstressad kropp:)
Lida var min andra MTB-tävling och för mig som ännu inte är jättebra teknisk ändå en bana som jag behärskade.

Jag körde med raceking bak och moutainking fram vilket var en perfekt kombo, åtminstonde på sista loppen.

Kommer garanterat att köra nästa år igen!

Bäst på hela tävlingen var H40-snubben som vid det första singletrack-partiet där det som vanligt blev lite köbildning och låg hastighet gnällde på att folk körde om, han tyckte att alla skulle ta det lugnt och inte tränga sig före.

superbrat skrev:
-------------------------------------------------------
> Var är alla bilder då? det var ju massor med
> folk som fotade och det är ju alltid kul att se.

Finns två tidigare trådar:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1889938
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1890547

Jag har laddat upp runt 200 bilder i ett Picasa-album du hittar via första tråden (länk på http://mkallstrom.wordpress.com/2012/06/10/lida-loop-2012/). Har ett 40-tal till från början av tredje loopen.

Senast ändrad:
superbrat skrev:
-------------------------------------------------------
> Men fredrikw jag kör ju sportklass i år..

ha ha, du var ju på ett alldeles strålande humör när jag körde om dig, den gnällande gubben var en annan.

Då gillar jag stjärnan som tyckte att mitt på vägen är ett bra ställe att cykla på. Eller tjejen som ledde sin cykel uppför mitt i banan. Var så nöjd när jag kommit förbi dom och då fick jag punka... Jag slapp iofs att bromsas upp av dem nå mer.

/Freddo

Men MÅSTE ni verkligen köra om då, det verkar vara alldeles för mycket hets och stress på de här tävlingarna?! Det är inte jobbpendling ni håller på med!

Jag tycker de var grymt bra att man dragit om banan en aning vid drygt 10km in på första loopen. Tidigare korsade man grusvägen direkt och kom in på ett trixigt parti där det alltid blivit totalstopp och köbildning. Nu körde man istället runt det och slapp köbildningen.

/Peter

En av de bästa sektionerna var "pumptracken" på loop 2. Jäklar vilken fart man fick upp utan att behöva trampa :-) Kommer garanterat att köra nästa år igen. Satsar på att bli bättre på de tekniska sektionerna.

/Thomas

Den där "pumptracken" var nästan läskig förut när det var torrt och det gick ännu snabbare! :D dubblade en liten sektion ofrivilligt på provkörningen för några veckor sen :P

Tillbaka
Topp