Lida Loop

abuselma

Medlem
Lida Loop
Tänkte köra Lida i år, någon som har några tips? Verkar inte vara så tekniskt utan mycket platt stig och grusväg/motionsspår? Är det någon annan som ska köra?

Lida Loop
Tipset är att träna backar. Det är en slalombacke i starten så hänger med upp för den får du en bra start.
Sen rekommenderar jag dig att åka ut till Lida och köra de tekniska stigarna så du vet vilka spår du ska hålla på tävlingsdagen. Eller vaför inte hela banan. Jag tror Tullinge CK brukar köra banan nån vecka innan racet. Annars finns nog loparna upplagda på stigoteket.

Lycka till!

Lida Loop
jag skulle nog säga att det är lite tekniskt. finns nog långlopps banor i sverige som ä mindre tekniska. det är ju dock ingen toksvår terräng. men det ä inte bara grusväg o snabba stigar. har du möjlighet så åk dit o kolla lite.

är väll en 11-1200 startande, som det typ varit varje år hittills :D

Lida Loop
Even Steven har helt rätt, vi har tre provkvällar innan Lida Loop där vi kör en loop per kväll. I år är det 20/5, 27/5 och 3/6. Kolla upp inbjudan på www.lidaloop.se för mera info. Välkomna!

Lida Loop
Nej, dom är inte märkta än. Dels för att det inte skulle sitta kvar så länge dels för att spara lite på terrängen med hänsyn till markägarna. Nästa torsdag 3/6 kör vi 3:e Loopen, 18:00 från Lida.

Lida Loop
Vi har gjort i stort sett en ändring på Loop 2. Ett asfaltparti efter vätskekontrollen är ersatt med en riktigt fin skogsstig, detta förlänger Loop 2 med ca 1km. Loop 2 har nu 7,5 km Single track, ganska precis 1/3 av den Loopen. Just hemkommen från banvisningen av just Loop 2 som samlade ca 100 personer, häftigt. Klart nytt rekord.

Tillbaka
Topp