Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skriv gärna om ni kommerJag har som plan att köra liften i Brukets skidbacke i Järfälla nu på lördag 17/4 10-18 eller tills ni tröttnat.
Det finns några leder på baksidan.
Menar du den längst ned på framsidan så är den första svängen borta.berm-linen
Vilka tänker du på då?Orkar man finns det massa andra roliga kullar ett litet tramp från Bruket att kombinera också!
Den kommer grävas fram igen. Vi hinner troligtvis inte tills på lördag dock.Menar du den längst ned på framsidan så är den första svängen borta.
Menar du den längst ned på framsidan så är den första svängen borta.
Men det finns ju gott om fina stigar med lutning nedåt, om än vissa som kräver lite tramp på slutet för att komma tillbaka till liften![]()
Vilka tänker du på då?
Ta med barnkalaset dit! Gillar inte ungarna att cykla?Och på lördag har vi barnkalas. Tror ni familjen märker om jag smiter ifrån? ?
Aha, ok. Ska kolla vilken det är. Tror inte jag kört just där.Nej den finns på toppen på baksidan mitt emot liften den jag tänker på. (Finns upplagd på TF).
Aha ok. "Lite" tramp, kanske inget för den med singlespeed parkhoj ? . Fast å andra sidan är väl bruket mest lämpat för de som kan trampa en liten bit som det är nu.Med lite tramp Hummelmoraberget, Slammertorp och runt toppen av Råstensvägen. Som sagt för att avsluta/börja mer tänkte jag :)
Aha, ok. Ska kolla vilken det är. Tror inte jag kört just där.
Aha ok. "Lite" tramp, kanske inget för den med singlespeed parkhoj ? . Fast å andra sidan är väl bruket mest lämpat för de som kan trampa en liten bit som det är nu.
Ja den ser ju svart ut på trailforks. Får testa den helt enkelt.Jag har kört den en gång typ, det var rätt lerigt då men den är i mina ögon väldigt lik typ Grön Sak i Flottsbro fast mycket brantare och kortare - med andra ord skitsvår för en tjomme som jag som är sämst på att svänga :P
det går att fortsätta ner till vägen efter den svartaHär är en ledkarta. Strax innan texten 'Bruketbacken" är toppen på kullen. Bruket woods dh känner jag till och den är stökig och fin. Sen har vi järfälla ck utförsslinga i blått, där det står "transport". Lite berms och några hopp. Stolen heart är fin också. Har för mig att jag kört nån mer bra stig på baksidan, som inte finns med på kartan. Får kanske cykla dit och reka lite eller nåt. Sen har vi ju Max Fredrikssons hopp på framsidan men det är väl några snäpp över min nivå i alla fall.
Visa bilaga 481747
det går att fortsätta ner till vägen efter den svarta
GratisKommer 2-3st från Väsby ?. Kostnad / Swish?
Är det Björns berms eller vad den heter?
Det låter ju rätt fint tycker jag. Är tanken varje söndag (och onsdag) eller blir det från gång till gång - och hur kommer infon ut i så fall?Nu kör vi i igen
Järfälla ck och kommunen planerar köra liften söndagar 11-16 typ (onsdag17-20)
Hela sommaren
50-:/dag