[Linköping] Happy slapp-/"lärakänna"-ride, söndag 8/5 -05

Muerto

Ny medlem
Tja!

Funderar på en liten Happy ride för att lära känna lite MTB-folk här i stan då jag inte känner en endaste person som hojar och misstänker att det kan finnas föer som jag? Om inte så är det ju alltid kul att lära känna nya människor...

Tänkte att vi kanske kunde samlas vid starten till Vidinsjö-banan typ kl 10 och snacka lite för att sedan köra en sväng. Vart vi kör bestämmer vi då. Det är nära till Östgötaleden, Valla och Vidinsjö (no shit!?) därifrån så jag tycker det är en bra mötesplats. Eller?

Tempot blir lågt (med mycket snack?) men om vi kör på Vidingsjöslingan finns ju inga hinder för att de som vill drar på lite snabbare då man ändå inte tappar kontakten med varandra. Vi håller väl på i kanske 2-3 timmar men om folk vill köra längre är det ju bara att fortsätta! :)

Jag är 75% säker på att jag kan åtminstone på förmiddagen.

Så vad säger ni Lkpg folk?!

27 har läst men ingen intresserad? Hmm, om jag ändrar tempoangivelsen till att vi kör så fort som vi känner för när vi väl sätter igång? Fler sugna då?

Kanske skulle skippa det där med slappkörning till stenhård tröskelträning? ;)

Låter skoj, men jag vet inte om Vidinsjöbanan inbjuder till Happy-ride precis? Det är en plats som för mig alltid förknippas med hårda träningspass alternativt hårda vintercupslopp... =o)

Har inget bra förslag på alternativ, dock.

En tur runt Bjän kanske vore roligare som happyride? Bjänleden altså.

Det är visserligen skitlångt det och nog inte så rolig sträcka att cykla. Biltransport är nästan ett måste om det skall bli något nöje i själva skogsturen.

Annars kan man väl ta en tur runt Valla och sen ner till Vidingsjö och köra en sväng om man vill ha lite mer distans och variation på nära håll. Eller kanske köra "gamla Mera Lera-slingan" i Vidingsjö?

För min del skulle dock helgen efter passa bättre pga. heldagen i Huskvarna under lördagen.

Den här helgen får det nog bli en tur på nära håll åtminstone för min del. Nästa helg kanske vi kan dra ihop något annat.

Hursomhelst så blir turen inte något maxpulsrace utan mer ett tillfälle att träffa lite folk. Kondition och ev. bakfylla/utmattning till trots. Tempot blir som sagt så att det passar alla. Kanske blir det en kort tur i Vidingsjö eller valla först och sedan lite hopp och lek inne i stan?

Kom med förslag ni som är sugna!

Detta är inte en Once in a lifetime grej så det finns inget som hindrar att vi kör nästa helg också. :)

Jag hade gärna hängt med en sväng om jag inte haft för avsikt att resa bort över helgen. Cal och Jordfräs har nog alltså rätt i att ett annat datum skulle vara bättre.

Varför tjafsar alla om ett annat datum. Vi gör väl såhär då:

ALLA SÖNDAGAR FRAM TILL NYÅR FINNS DET MÖJLIGHET ATT KÖRA HAPPYRIDES I LINKÖPING, SÅ DET SÅ! ;) Förresten går det att köra alla andra dagar också.... :)

Dom som vill köra på Söndag kan göra ett inlägg och skriva var och när dom tycker. Vill ni inte köra, kör inte. Nästa måndag slänger jag upp en annan tråd om ingen annan gör det ang. en ny Happyride. Capishe? :)

Det var lite oturligt att det krockade med Huskvarna DH men åandrasidan spelar det väl ingen roll eftersom det finns 365 dagar på ett vanligt år och man kan köra Happyrides 365 av dessa dagar. :)

Jag ursäktar mig om jag låter grinig men det är alltid lika kul att komma med förslag som sedan sågas. Jaja, no hard feelings. Som sagt kör vi nästa helg också.

Ärs. Det var inget hårt angående datumet.

Är jag inte helt tvärslut efter lördagen så dyker jag upp och så kör vi lite Muerto. Kommer det fler så är det ju bara kul. Ska försöka rycka med mig nån kompis också.

Cal: Låter bra. Men hur går det med du vet vad? Änsålänge märks din närvaro här... ;)

Jag förstår vad ni menade med datumet men det kändes lite tråkigt att folk bara klagade på att man valt "fel" datum när det finns tusentals andra datum man också kan köra Happyrides på. Det är ju liksom inte så att man bara får ha ett visst antal Happyrides per stad och år, eller? :)

Muerto, jag tycker det låter spännande. Jag och en polare ställer gärna upp´, roligt att träffa andra som cyklar mtb i Linköping!, hur blir det med datumet då?
Mvh Olle

BRA initiativ! (oj så många i:n)
Hoppas jag kan komma med en ny hoj annars blir det med min oroliga instegsMerida

Jag kommer köra på Söndag (8/5) någonstans men det kommer bli en HappyRide även den 14 eller 15 maj också (se den andra tråden vilken handlar om den turen).

Vill ni köra nu på söndag så får vi väl komma fram till något klockslag och en mötesplats. Jag röstar för kl. 10 eller 11 och att vi kör i ca 2-3 timmar typ.

"The more the merrier" heter det ju på utrikiska så alla är välkommna!

Ska slänga upp en blänkare på Mera Leras forum också.

Den i V-Sjö? Jag är på. Alla som vill komma är välkommna.

Hur ska vi köra? Ett par varv i lagom tempo med lite lek på byggena gjorda av bl a Cal och Kokodril(?)?

Jupp. Mene vi säger väl så tillsvidare. kl 11 vid starten till vidingsjöbanan. Vi kör ett par varv och snackar och har trevligt helt enkelt.

Förbannat.. kan inte vara med. ska på nån sunkig ;) tävling i Trosa? Hedeby? äh jag vet inte var det är... men detta sätter iallafall stopp för medverkan i denna så efterlängtade happyride i Linköping!

Jag är klart med nästa gång!
/booberg

Är det bara att hänga på? Inga krav på nivå eller klubb eller annat (eller att man ska vara man;)...)? I så fall är jag gärna med. Har nyligen börjat med mtb. Var är starten? Vidingsjö motionscentrum, ok, men mer precis för en som inte vet...
/ Isabelle

Det vor kul att dyka upp, om foten slutar gnälla, och vädret inte hotar med blött.
Nybörjarfart och dålig kondis garanteras om jag kommer.

NoOne

Hej Isabelle! Nej, det enda kravet för att vara med är ett glatt humör och en cykel! (Ok, du får va lite småsur också och springer du tillräckligt fort behöver du ingen hoj heller. :) ) Könskrav finns inga heller. Kvinna, man eller både och går bra.

Nja, Vidingsjö motionscentrum är inte riktigt rätt och jag är inte uberbra på vägbeskrivningar.
Hmm hur lösa det här...

Eniro kanske kan hjälpa... hmm...

Aha!
vidingsjo3zo.gif

Vid den röda pricken är det! (Tack Cal!) Man svänger hursomhelst höger in på asfaltsvägen vid Korpvallarna (Fotbollsplanerna) om man cyklar längs Haningeleden från Garnisonsrondellen. Alltså sista asfaltsvägen innan man kommer fram till vidingsjö motionscentrum (tror jag). Sedan cyklar man någon kilometer på den vägen tills man kommer fram till en parkering på höger sida. Strax efter den parkeringen går det en liten grusväg in till vänster. När du har svängt in på den grusvägen har du starten till MTB-slingan på vänster hands sida.

Här är slingan: (Snodd från http://www.meraleramtb.com, Mtbklubben i stan.)
vidingsjo.gif

Edit: Cal fixade en bättre karta. Tackar!

Senast redigerad av en moderator:
NoOne: Har du inte heller någon kondis så är vi två. :) Nävars, men tempot blir som sagt ganska lågt tror jag och turen går inte ut på att köra tempoträning utan på att ha kul i skogen så tempot sätts efter den långsamaste (mig alltså). :)

Tack Muerto!
Borde inte vara nåt problem att hitta med din vägbeskrivning. Glatt humör och cykel borde också gå att få tag på så jag kommer (förutsett att det inte spöregnar som det gör nu...). Vi ses på söndag, ska bli kul!!!
/ Isabelle

Bäste Muerto.

Låt nu inte denna tråd urarta till ett tangentbordkrig om vem som är tröttast fortast.
Jag förbereder mig på att återn en gång i livet förudmuka mig offentligt och känna blickarna som tydligt säger "va f?n gör han här?".

Väl mött!
NoOne ;-)

Jag kommer också. Ser fram emot att tampas i leran tillsammans med nya färdkamrater.

Utan att ge mig in i tvisten om att 'jag' cyklar långsammast av alla...

/evelina*

isabelle; man tror att det är kortare än vad det är upp till starten...så cykla en bit till när du tror att du borde vara framme. det fick jag göra första gången jag skulle dit.

/evelina*

Här har vi ett sådant där riktigt trevlig initiativ igen! Heja på Lindköpingsbor, socialt ska det vara att cykla i skogen!

Fanken Muerto jag kan inte på söndag. Jag är på XC-tävlingen Hedeby Maxpuls vid Trosa. Lämnar LKPG runt 05:00 på söndag och vet inte när jag kommer tillbaka. Hoppas att ni har kul. Glöm inte att ta bilder.

MVH
Micke

Ok, än sålänge ser det ut att bli 5 deltagare! YeaRight: Kommer du? Isf blir vi 6 stycken. Inte illa med tanke på alla tävlingar i närtid! Jag ser fram emot ett trevligt gäng cyklister som tar sig runt Vidingsjöbanan med skratt och andan i halsen! :)

kokodrill: Där sa du något! Bilder ska fixas från Linköpings första Happyride! Välkommen att delta nästa helg istället! (Se den tråden)

Edit: Better make that 7-8 deltagare!

Senast redigerad av en moderator:
Tjoho! En dag kvar sen är det dags. Vädret ser ut att bli ok enligt SMHI. Men det blir säkert bättre än dom säger!

Det kan nog vara väldigt lerigt i skogen med tanke på gårdagens regn. Men jag tycker att det är kul att bli skitig. Ska passa på att lära mig att cykla i den bara å då lär det bli mycket lera på hela mig *ler*

Var ute i torsdags och då var det mucho lerigt på vissa ställen. Imorgon kan det nog vara riktigt lerigt, men då blir tempot bara lägre... :)

Förresten: Kan någon fixa en kamera? Min vill inte vara med och leka verkar det som så det skulle vara kul om någon annan kände sig manad att ta med en!

the_TnT kanske läste lite dåligt:-)

Så hur löd den senaste tid o plats imorn? (orkar inte kolla igenom tråden)

Tillbaka
Topp