Lite Magura 2008

trivium

Medlem
Lite Magura 2008
Louise
pbpic1333611.jpg

pbpic1333635.jpg

Venti rotorn på nya Wotan
pbpic1333612.jpg

Wotan
pbpic1333632.jpg

Durin
pbpic1333664.jpg

pbpic1333663.jpg

Air chart talble, check the space for you to write your own settings in
pbpic1333658.jpg

Lite Magura 2008
Är det någon som har lyckats handla direkt från Magura? Jaguarverken verkar inte klara av sitt åtagande. Behöver en ny bakbroms med Rohloff specifik skiva.

Lite Magura 2008
kentkreitler skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är problemet med Jaguarverken förutom att
> Kent som kan nåt är pappaledig??
>
Min LBS har ställt en fråga samt beställt grejjer därifrån för 3 veckor sedan åt mig utan att få nått svar eller grejjerna vad jag vet. Om någon är pappaledig så tar ju givetvis någon annan resurs över de arbetsuppgifterna tillfälligt.

Senast redigerad av en moderator:
Lite Magura 2008
Miche skrev:
> Min LBS har ställt en fråga samt beställt
> grejjer därifrån för 3 veckor sedan åt mig
> utan att få nått svar eller grejjerna vad jag
> vet.

Konstigt.. Jag har upplevt dom som väldigt snabba.

> Om någon är pappaledig så tar ju givetvis
> någon annan resurs över de arbetsuppgifterna
> tillfälligt.

Man kan ju tycka det.

Lite Magura 2008
Det har säkert blivit en miss någonstans och det löser sig säkert som allt brukar göra. Annars gillar jag Maguras grejjer, skulle inte ha något emot att ha en Wotan gaffel. Just nu är det uppgradering till Luoise som gäller.

Lite Magura 2008
Förutom att att Kent är pappa ledig så är det väl lite omstruktureringar där på Jaguarverken, kan ju vara en bidragande orsak att det ligger efter lite oxå

Men tillbaks till grejorna, samma här att man vill ha nya Wotan,kör på en -07 nu men så fort man ser nått nytt vill man ju ha det ;)

Lite Magura 2008
trivium skrev:
> ...
> Men tillbaks till grejorna, samma här att man
> vill ha nya Wotan,kör på en -07 nu men så fort
> man ser nått nytt vill man ju ha det ;)
>
Kör du på en Wotan? Hur är den? skriv gärna en kort recension om den. Har varit sugen på en sådan ända sedan ryktet om att de hade en sådan på gång.

Personligen gillar jag Magura, kör med Julie fn. (dock så kvaddade slangen till bakbromsen) men skall uppgradera till Luoise. Man behöver inte hålla på och ställa in dem, de bara fungerar. Känns genomtänkt. Nackdelen är att det kostar lite mer :-(

Lite Magura 2008
Jag handlade maguradelar via pedaloerna/jaguarverken för nån vecka sedan. Det tog en dag att få fram delarna.

En rohlofspecifik skiva köper du väl enklast av veloform?

Lite Magura 2008
gaffeln ser ju mycket inrtessant ut (va ju den ja startade tråd om för ett tag sen om ja inte minns fel, inga irl bilder då dock), lite ballt att bryggorna inte är exakt likadana fast spegelvända, så som förra året, utan har olika form, borde ju ge att de motverkar olika sorters "rörelser"

intressant ingång för bromsslangen till bakbromsen. verkar lovande.

angående jaguarverken, så måste det skett nå misstag, de är de överlägset bästa generalagenten i sverige som jag haft o göra med (daner har ja ju inte fått nöjjet att handla emd ännu dock :D), har alltid varit snabba o haft bra service. aldrig tvekat över att fixa nått. dock äre ju alltid kent ja haft kontakt med, så kanske är för att han ä ledig som det är lite annorlunda :D

Lite Magura 2008
Miche skrev:

> Kör du på en Wotan? Hur är den? skriv gärna en
> kort recension om den. Har varit sugen på en
> sådan ända sedan ryktet om att de hade en sådan
> på gång.
>
> Personligen gillar jag Magura, kör med Julie fn.
> (dock så kvaddade slangen till bakbromsen) men
> skall uppgradera till Luoise. Man behöver inte
> hålla på och ställa in dem, de bara fungerar.
> Känns genomtänkt. Nackdelen är att det kostar
> lite mer :-(

Kan slänga in en mini mini rec.... på den. Kan utan tvekan säga att det är det "bästaste" cykel-dels köp någonsin för mig och då har jag handlat en del.

Otroligt följsam dämpare, från det minsta knöl till fetaste sten knögliga partierna, har använt hela slaglängden på den men inte kännt att den slagit igenom. Tar lite tid innan den är som man vill ha den men efter den är inställd så är den en dröm.

Ang inställningarna på den så finns det lite å trixa med så man får den precis som man vill ha den, finns en liten "switch" som man vrider ett kvarts varv så kan man få den stum eller en aning hårdare än vad man kör med i vanliga fall, fortfarande så dämpar den men bara för hårda smällar.

När jag slängde på den på cykeln så kändes det som dom hade byggt dom 2 så dom skulle samspela med varandra som handen i handsken(har Giant Reign X ) så jag är nöjd som attans.

Mvh/ Mathias Har du mer frågor så är det bara att släng iväg ett PM

Lite Magura 2008
Någon som vet om man kan justera slaglängden på någon Magura? Det verkar inte så... Vill ha en som kan justeras mellan 100mm och 130mm. RS Revelation har ju det men Magura e roligare, samt att jag är übernöjd med min Asgard, som isf flyttas till min Inbred.

Tillbaka
Topp