Lite rörigt här...

Lite rörigt här...
Jag gillar folk som gnäller i deras första tråd. Det finns en massa andra cykelforum som har mer eller mindre anala uppdelningar. Varför är inte de populärare? Det är ju så himla bra med uppdelningar. Det är inget tvång att vara på Happy.
/J

Lite rörigt här...
Life / recreation / sports / bicycle / Happymtb

Nivå 1-4 i taxonomiträdet görs i huvudet, men icke desto mindre är det ett urval man gör innan man surfar in här.

Lite rörigt här...
Thunen skrev:
-------------------------------------------------------
> Men då missar man ju allt man inte vet att man vill läsa.

Bästa förklaringen, nånsin. Äntligen!

Lite rörigt här...
Happy är ju uppdelat i
- Forum.
- Läsvärt
- Köp&Sälj
- Butiksrecensioner
- Länkbibliotek
- Turtips

på gränsen till för uppdelat alltså.

Lite rörigt här...
Det är möjligt att någon annan nämnt det men har man det uppdelat så går det att fixa en rubrik som heter "visa alla ämnen" eller något liknande. Det hindrar forumdöden som annars gör sig gällande vid uppdelningar.

Lite rörigt här...
Robban skrev:
> Det är möjligt att någon annan nämnt det men
> har man det uppdelat så går det att fixa en
> rubrik som heter "visa alla ämnen" eller något
> liknande. Det hindrar forumdöden som annars gör
> sig gällande vid uppdelningar.

Nej det förhindrar inte forumdöden. Som Thunen skrev "Men då missar man ju allt man inte vet att man vill läsa. " Lite av grejen är ju att alla alltid ser alla trådar som kommer upp och av halvt ointresse och uttråkning ändå klickar på trådarna läser och skriver om saker dom aldrig skulle gjort annars om dom haft alternativet att dölja dessa. Det håller forumet vid liv, inte bara korrekt information som nån tråkig instruktionsbok där man letar i kapitel för att hitta rätt info. Då blir forumet tråkigt. Allt allmänt tjöt och farten som blir på förstasidan håller ju forumet aktivt och levande.

Lite rörigt här...
Jag vill inte vara sämre... jag håller med jag med...

*undra vad jag svara på nu ige...*

Lite rörigt här...
Äntligen!

karusell.jpg

Lite rörigt här...
Mårten skrev:
> Pax för en av dom där platserna där man inte
> behöver trampa!

Mollo får trampa! Jag paxar oxå en av slappplatserna ;)

Lite rörigt här...
Mårten skrev:
> Biggie: Bjussar du på ett glas?

Det vet du. Ta med ett glas bara. :)

Lite rörigt här...
Paxar parkbänken i bakgrunden. Är lite till åren kommen och blir åksjuk av sådanidära tingestar.
Jag tar med bröd till duvorna. Jag kan kasta lite brödsmulor åt er också om ni blir hungriga.

Lite rörigt här...
fredrikw skrev:
> lika reaktionärt som vanligt...

Nu hängde jag inte med: är det de som vill ha traditionell uppdelning som är reaktionära eller de som inte vill?

Lite rörigt här...
Wilier skrev:
> Happy är ju uppdelat i
> - Forum.
> - Läsvärt
> - Köp&Sälj
> - Butiksrecensioner
> - Länkbibliotek
> - Turtips
>
> på gränsen till för uppdelat alltså.

Och det är ju uppenbart hur mycket folk tittar där när det titt som tätt kommer trådar om tex, "Webbshoppar på kontinenten, vilka vet ni?"

Lite rörigt här...
Med traditionell uppdelning så menar vi förståss att det skall vara varannan kille och varannen tjej, på karusellen.

Lite rörigt här...
TBone skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > lika reaktionärt som vanligt...
>
> Nu hängde jag inte med: är det de som vill ha
> traditionell uppdelning som är reaktionära eller
> de som inte vill?

det traditionella på happy borde väl rimligtvis vara ouppdelat. att motsätta sig reformer är vad man vanligtvis brukar mena med att vara reaktionär. resten får du lista ut själv :)

Lite rörigt här...
Bigollo: Nåt cykelrelaterat. Porcupine Ridge är för mig Moab och alltså klockrent. Dock är jag inte så sugen på att dricka rödvin i den här värmen.

Nåt vitt, inte allt för sött och blaskigt bara så blir jag nöjd.

Lite rörigt här...
bigmollo skrev:
> Vad vill ni ha för vin till karusellen?

Min svärfar på norrländska landsbygden brukar bjuda på vin ur sirapsflaskor. Det är starkt och gott.

/Johan

Lite rörigt här...
Robban skrev:
> Det är möjligt att någon annan nämnt det men
> har man det uppdelat så går det att fixa en
> rubrik som heter "visa alla ämnen" eller något
> liknande. Det hindrar forumdöden som annars gör
> sig gällande vid uppdelningar.

Njae, det som är brukligt är funktionen "visa senaste inlägg oavsett kagetori". Och frågar man folk så är det den vyn man använder 9 ggr av 10. M.a.o, samma vy som redan finns på happy - senaste inlägg (skapat eller skrivit i) högst upp.

Lite rörigt här...
Bäst av allt vore väl om man kunde tagga trådar med en eller flera fördefinerade kategorier. Med dessa skulle man sedan kunna skapa filter som visar det man vill se / inte vill se. På så sätt skulle alla vara glada.

Lite rörigt här...
Det jag saknar mest är någon sorts automatisk prenumeration på en tråd man härjat i, eller är det snarare forumskills jag saknar då? Jag måste varje gång jag vill prenumerera först skriva mitt ytterst relevanta inlägg, posta det och sedan leta fram "Bevaka den här tråden" och därefter bekräfta. Jag har för bövelen bara en enmiljonklicks-mus, och kommer skicka räkningen för en ny till Happy.

Lite rörigt här...
Theo W: Tipsade om det för länge sen också, skulle funka. Sen bockar man i de kategorier man vill läsa och slipper se allt annat. Fast jag skulle ändå bocka i alla. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp