Liten miss vid bromsköp

Salkin

Aktiv medlem
Liten miss vid bromsköp
Köpte nyss ett kit med Deore m6100 hydrauliska bromsar då jag ville uppgradera de jag hade. Åker på en lite äldre Specialized Crave Expert 29 med 2x10 på och tänkte inte på att det skulle bli trångt och långt från reglagen som det nu blev.. Liten miss.

Setat o googlat lite och ville bara dubbelkolla att "lösningen" skulle vara att köpa ett ett M4100 höger 10x reglage tillsammans med ett m5100 2x vänsterreglage då de hänger under och inte har display ivägen som på de jag har nu. Och monteras då närmre handtaget än bromsen så hamnar finger reglagen på rätt ställe igen?

Finns några annat "bättre" 2x10 reglage som funkar med de nya bromsreglagen?

1000012288.jpg
1000012286.jpg

1000012290.jpg

Liten miss vid bromsköp
Har du testat att byta plats och montera bromshandtaget innerst?
På köpet får du max hävarm för pekfingret och kan använda resten av fingrarna till att hålla i styret.

Liten miss vid bromsköp
Har du testat att byta plats och montera bromshandtaget innerst?
På köpet får du max hävarm för pekfingret och kan använda resten av fingrarna till att hålla i styret.
Det är ju en liten klack där, känns som den kommer vara ivägen och reglaget kommer hamna super långt in? Ska testa men..
1000012293.jpg

Liten miss vid bromsköp
Det fungera dåligt med indikator och nya bromsar och definitivt inte mellan klackarna. På 11s sitter det dessutom en alu klack under indikator som man får fila ner.

Liten miss vid bromsköp
Testade att byta plats, blev inge vidare.

Det fungera dåligt med indikator och nya bromsar och definitivt inte mellan klackarna. På 11s sitter det dessutom en alu klack under indikator som man får fila ner.
De jag la in bild på ovan, M4100 + M5100..
Fungerar de? Fästet är ju på ovansidan och de hänger under.. Går de in mellan bromsens fäste och klack?

Sorry. Bättre var frågan.

Japp, 100%

Visa bilaga 715698

Tack du ?, såg inte jättebilliga ut.
SLX i liknande, finnes det?

De M4100 + M5100 ovan, ja inte i XTR klass direkt men funkar de med bromsarna och får plats under? Eller motsvarande SLX..

XTR kändes overkill..

Liten miss vid bromsköp
Testade att byta plats, blev inge vidare.

De jag la in bild på ovan, M4100 + M5100..
Fungerar de? Fästet är ju på ovansidan och de hänger under.. Går de in mellan bromsens fäste och klack?

Tack du ?, såg inte jättebilliga ut.
SLX i liknande, finnes det?

De M4100 + M5100 ovan, ja inte i XTR klass direkt men funkar de med bromsarna och får plats under? Eller motsvarande SLX..

XTR kändes overkill..
Jag vet inte hur 10s ser ut men 11s kan du plocka av indikator på. Kanske hjälper det din situation men för att sätta dem mellan klackarna, vilket jag måste, så behöver man fila lite också

Liten miss vid bromsköp
Liten miss vid bromsköp
Köpte nyss ett kit med Deore m6100 hydrauliska bromsar då jag ville uppgradera de jag hade. Åker på en lite äldre Specialized Crave Expert 29 med 2x10 på och tänkte inte på att det skulle bli trångt och långt från reglagen som det nu blev.. Liten miss.

Setat o googlat lite och ville bara dubbelkolla att "lösningen" skulle vara att köpa ett ett M4100 höger 10x reglage tillsammans med ett m5100 2x vänsterreglage då de hänger under och inte har display ivägen som på de jag har nu. Och monteras då närmre handtaget än bromsen så hamnar finger reglagen på rätt ställe igen?

Finns några annat "bättre" 2x10 reglage som funkar med de nya bromsreglagen?

Visa bilaga 715675Visa bilaga 715673
Visa bilaga 715676

Bra fråga :-) . Jag har råkat göra samma fel. Jag har löst det så att jag växlar upp o ner med tumme. Så jag trycker frammåt helt enkelt. Väldigt tight. Funkar på sommaren iaf. Får se hur det blir till vintern.

Liten miss vid bromsköp
Det är ju inte normalt att försöka montera växelreglagen utanför bromsen, så om du testar att sätta fast grejerna som dom är designade att sitta kanske du har en öppning?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp