Jag har en Iphone 12 mini som är liten och nätt, och dessutom verkar odödlig. Min är inne på femte året, och har levt ett liv fullt av fukt och stötar. Inte lika liten som en gammal Nokia kanske, men mycket tunnare och enkel att förvara.
Min lever sitt liv i benficka på både löpartights och cykelbyxor. Den blir alltid svettig, men det verkar den tåla hur bra som helst. Samma med regn osv. Jag kan inte se några bekymmer öht att ha med den på aktiviteter, den begränsar en aldrig givet att man har en säker och bra benficka.
Tänkte lägga in en pedagogisk bild på telefonen dels i handflatan, dels i löpartightsen. Det visade sig dock vara väldigt svårt att ta kort på apparaten som också är min kamera...

Hur som helst så är den liten, smidig och grymt hållbar vad det verkar! Finns att köpa för 2600 kr verkar det som.
Jag var länge inne på att ha en dumtelefon för att komma undan beroendeproblematik med Instagram och annat, men kom fram till att det blir en massa andra bekymmer med en sådan. För min del var tanken att ha den dumma telefonen på "heltid", men eftersom näten är påväg bort plus att de där sakerna åtminstone jag gör dagligen faller bort, såsom köpa kollektivtrafiksbiljett, logga in med bank-ID eller köpa p-biljett, så behöver man ha en smart telefon även om man inte vill.
En Apple Watch tror jag mycket på. Mitt bekymmer med en sådan är att någon i min egen tråd gällande att minska ner på digitala prylarna i livet påpekade det uppenbara feltänket i att klara sig med mindre prylar genom att köpa nya prylar..
Förstår att du har ett annat användningsområde och då klarar dig med en dum telefon så ovanstående kanske inte har bäring för just dig. För min del löser jag åtminstone ditt bekymmer genom att ha en väldigt liten smartphone helt enkelt!