Livräddning på ledsen Miyata

us930

Aktiv medlem
Jag råkade nyligen hitta en väl använd Miyata till ok pris, det slutade naturligtvis med affär eftersom jag är barnsligt förtjust i den här typen av cyklar, en första tanke var att använda ramen till mitt Caferacer projekt som visade sig vara i lite sämre skick än väntat, men nästan omedelbart tänkte jag om för visst är den här skönheten värd ett eget liv..?
Och om inte jag förbarmar mig över den så kanske den blir skrot.. ja, jag tyckte väl lite synd om den helt enkelt... så nu finns den i min källare, i väntan på en välbehövlig uppfräschning.

Bland flera intressanta features kan nämnas kraftigt kantkört och skevt bakhjul, krokiga sadelstag, snedslaget växelöra och söndervriden växelförare bak med ca. 20 graders skillnad mellan trissorna. Som läcker dessert några saftiga bucklor i överröret på ramen. Ett utmärkt objekt med andra ord.
Den ser rätt ok ut på den här bilden, men är sämre i verkligheten, tack och lov så är den tidstypiska lackeringen i så dåligt skick så den bör lackeras om, skönt eftersom rosa och vitt tonat i varandra inte riktigt är min favorit...
2015-06-29_09.58.39.jpg

Någon måsta ha landat väldigt hårt på någon stenkant för att ha åstadkommit detta.. Det gjorde förmodligen ont också....

2015-06-29_09.57.59.jpg

Detta är väl det som bekymrar mig mest, men röret är rakt, så ett enkelt alternativ är ju att knacka ner de delar av bucklorna som går "utåt" och spackla, annars kanske borra hål på motsatt sida och knacka ut dem med en drivdorn genom hålet och sedan svetsa igen hålet..? Kanske har någon kreativa förslag här...?
2015-06-29_09.56.22.jpg

Mvh Ulf S.

Det går väl att svetsa fast en "tråd" och ha en glidande vikt som du kan sätta fart på, bort från ramen, så får du ut bucklan, men det blir ju till och spackla om det ska bli bra.

Jo, det är kanske ett bättre sätt, kanske dumt att borra hål i onödan, tänkte bara att då kunde man ju flytta runt dornen i olika riktningar för att få ut bucklan, det är väl framförallt en som oroar mig lite, det är inslaget ca.3mm där, frågan är ju om den egentligen har någon betydelse för hållfasthet och styvhet, eller om man med gott samvete kan spackla och slipa och cykla lugnt ändå, kanske det finns en risk att man gör saker och ting värre om man börjar borra, banka och svetsa..?

Allas vår Bosse Bildoktor visade hur man kunde räta ut bucklor med att limma fast en smältlimstav över bucklan och använda den att dra i med glidhammar och svetstång. Kan vara värt ett försök innan du börjar svetsa i ramen. Vill det sig illa är väggen riktigt tunn. Kräver noggrann rengöring av fäststället såklart, före limning.

Låt bugglan vara, köp ett nytt bakhjul och bakväxel på biltema= klart, att fixa en sådan cykel med lackering mm, och så är det någon som snor den.

Tror det är bättre att spackla över bucklan än att försöka laga den. Miyatas rör är 0.6mm på mitten och att borra hål och svetsa igen gör mer skada än bucklan. Eftersom det är en hårdlödd ram kan en skicklig rambyggare byta ut röret mot ett nytt om man vill göra det ordentligt.

Tackar för alla tips! Att byta röret är väl det mest seriösa, men känns lite overkill..., hade det varit en originalrenovering av en ovanlig samlarcykel så visst, men det är ju inte riktigt målet här.
Det lutar nog åt att spackla och slipa ändå, jag tänker lite så här: Skulle jag tveka att cykla på den i nuvarande skick pga av hållfasthet eller styvhet? Inte det minsta faktiskt, så problemet är mera av kosmetisk betydelse egentligen, vi får se, jag började istället med hjulen, framhjulet var ganska rakt och fint, några tag med ekernyckeln här och där räckte för att få det näst intill perfekt. Lagren hade lite fett kvar och konorna såg bra ut, 10 kulor på ena sidan och.... bara 9 på den andra... någon måste alltså ha varit här och smort och glömt en, nåväl ett annat skrotat hjul får släppa till en kula i rätt dim.
Sen var det ju bakhjulet då. Radiellt kast på ca 2mm och sidokast 3-4mm... Jag började lite med att försöka få bort det radiella med att lossa lite på ekrarna parvis på låga områden och spänna på höga, det fungerade hyfsat, men sidokastet verkade hopplöst de ekrar som skulle behöva lossas var redan helt slappa och andra spända så hårt att de hotade att dra sönder fälg eller nav, så här behövdes andra metoder, en hyvelbänk preparerades med stödpunkter

2015-07-02_10.28.22.jpg

Jag lossade lite på de mest spända ekrarna och började sedan att pressa tillbaka de krokiga områdena eter att ha märkt med tusch penna. Inga större krafter behövs, men en aluminium fälg flexar ganska mycket visade det sig, nästan uppåt en cm innan man når plastisk deformation, så man får ta ett stadigt tag ovanpå hjulet med ena handen och skruva med den andra och prova lite itaget, snabbkolla mot någon plan yta (stållinjal eller vattenpass t.ex) när man har pressat tillräckligt, och också försöka tänka på eker spänningen, alltså ibland pressa lite för mycket, för att låta ekrarna spänna upp slutgiltigt.
Nu ligger hjulet inom 1mm i båda ledderna, inte perfekt men acceptabelt, tanken är att cykla några mil och seda försöka justera till det sista, det finns också några fula hack i fälgkanten men jag ska prova att slipa av hela vavet runt med roterande slipmaskin så ordnar det sig nog, gör nog likadant på framhjulet också för att få samma ytfinish där.

Mvh Ulf S.

Här går det inte fort, men det går långsamt... har faktiskt spenderat en del tid i sommar med att cykla på mina befintliga cyklar, men men.....
Hjulen är i alla fall färdiga nu, riktade och med nyrenoverade lager, bromsytorna var lite såriga, men det är mycket material kvar, så de slipades och putsades med grön putsduk.
2015-09-05_11.35.26.jpg

Ramens överrör visade sig inte bara vara buckligt, det var krokigt också, i bucklornas riktning, så lite press med en tving behövdes, nu ligger det inom halv millimetern i alla fall, bucklorna gick faktiskt hyfsat att smida ut med en plastklubba genom att slå runt själva bucklan, på de områden som liksom rest sig med hyvelbänken som mothåll, så här räcker det med spackel och slipning nu.
2015-09-05_11.41.00.jpg

Mvh Ulf S.

Lite mera riktjobb... de krokiga sadelstagen är nu åtgärdade, notera de finmekaniska verktygen, profilerad trälist, hyvelbänk, tving och slägga är mycket användbart.... Även det krokiga växelörat är fixat, jag använde metoden med ett hjul som skruvades in i växelörat (tack för den idé´n någon här!) för att kolla, sedan riktade jag med en STOR skiftnyckel.

Bilagor

• 20150905_104632.jpg
    20150905_104632.jpg
    128.7 KB · Besök: 89
  • 20150905_104815.jpg
    20150905_104815.jpg
    133.7 KB · Besök: 82
Vevparti och lager isärplockade, axeln har ett litet slitage, men går nog att använda, eventuellt så roterar jag vevarmarna ett halvt varv för att slitaget ska hamna på den mindre belastade sidan.

Mvh Ulf S.

Bilagor

• 20150905_104221.jpg
    20150905_104221.jpg
    101.8 KB · Besök: 90
Kjell.L skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra puts på fälgarna, kan tänka mig att det tog
> några timmar.

Tack! Jo, det tog en stund, men längst tid tog det nog att rikta bakhjulet, vi får se hur det blir, nu är det hyfsat rakt, men eker spänningen är knappast jämn på alla.

Lite färgprov ikväll, VW/Audi Mystic Blue, tror den kan funka till röd styrlinda och sadel....

Bilagor

• 2015-10-01_22.03.02.jpg
    2015-10-01_22.03.02.jpg
    65.9 KB · Besök: 68
Så har det gått lite tid igen.... den här gången kan jag emellertid skylla på att vi fick tillökning i familjen den 5 oktober, Jätteroligt förstås, men förödande för cykelprojekt och sådant.
Vem vet, kanske denne lille parvel en gång kommer att susa fram på sin pappas gamla cyklar, som var gamla redan när han höll på dem..., eller kanske kommer han att en dag under svordomar lasta dem på en kärra och köra dem till tippen, undrande vad f-n hans pappa höll på med egentligen ..... Nåväl, det får väl tiden visa så småningom hur det blir...

Nu är i alla fall ram och gaffel riktade, slipade och lackade.
Den irriterande bucklan på överröret smeds som sagt ut genom att slå på områdena runt om, så att själva bucklan trycktes ut igen, när endast någon millimeter återstod så spacklade jag det sista.
2016-03-05_09.48.59.jpg

2016-03-05_09.46.08.jpg

Sedan grundades allt och finslipades igen, mera grundfärg och sedan topplack och klarlack som avslut.
2016-03-05_09.39.44.jpg

De små dekalerna på ram och gaffel tyckte jag var lite roliga att spara, de är ju inte i toppskick, men ger ändå lite karaktär åt cykeln....
2016-03-05_09.40.27.jpg

Finishen blev väl rätt ok, förutsättningarna var inte helt idealiska med +3 grader på garageinfarten, så lite tendenser till "jaffa lack" på en del ställen, men med lite våtslip och polering blir det nog helt ok för mina krav.
2016-03-05_09.41.03.jpg

Det vore kul att köra det där vintage loppet i Uppsala med den här, men vi får se vad som händer, nu börjar i alla fall det roliga med att montera och putsa alla grejor....!

Mvh Ulf S.

Fick till några minuter i källaren igen, rengjorda styr och vevlager....
2016-04-08_23.03.34.jpg

Smörja med SKF hjullagerfett, brukar använda det till alla lager....
2016-04-08_23.04.22.jpg

Monterat vevlager och justerat till knappt kännbart spel....
2016-04-08_23.01.57.jpg

2016-04-08_23.06.06.jpg

Putsat till vevpartiet lite...
2016-04-08_23.02.33.jpg

Och monterat gaffel.....
2016-04-08_23.04.58.jpg

Ett litet steg närmare premiärturen, för det blir det verkligen, i dubbel bemärkelse, jag har nämligen aldrig cyklat på den här, jag hoppas verkligen det blir en trevlig cykel....

Mvh Ulf S.

Gillar också färgval och resultat. Har haft en Motobecane i liknande kulör, färgen är värdig på något vis. Lite Aston Martin eller nåt.

Tackar för alla uppmuntrande lovord!
Däck är beställda nu, Vittoria blir det, så snart egna hjul.
Sadelstolpen retar mig lite, den har en del fula zickzack repor på baksidan efter att någon våldat den upp och ner genom att vrida, men det kanske man får överse med, lite går att putsa bort, men inte allt tyvärr.

Hasse#7 sa:
Gillar också färgval och resultat. Har haft en Motobecane i liknande kulör, färgen är värdig på något vis. Lite Aston Martin eller nåt.

Jo lite så tänkte jag också..... och om jag någon gång skaffar en Aston Martin får den gärna ha den färgen.....

Mvh Ulf S.

Lite tid för småplock med Miyatan igen, putsat lite gamla grejor.... Autosol är ett fantastiskt medel, man får bra puts för lite gnuggande....

2016-04-23_00.02.01.jpg

Lite nytt godis som ska dit.... Sadeln är en "fixed gear vintage" någonting från Aliexpress, den har alltså inga växlar, men kostade bara 16 dollar så det är ok.... ; )
2016-04-23_00.02.41.jpg

Är Vittoria extremt svårploppade? höll på nästan en timme med första däcket, pumpa klämma, vrida, släppa ut igen, klämma pumpa..... tummarna blev ganska ömma, tvålvatten hjälpte föga, tillslut tog jag några droppar 5-56 på fälgkanten för att sätta däckhe--etet på plats.... det hjälpte, hade det hänt ute på vägen, hade jag nog kastat cykeln i diket och slutat med cykling.....
2016-04-23_00.03.29.jpg

Sakta börjar det likna en cykel igen....
2016-04-23_00.04.08.jpg

2016-04-23_00.05.10.jpg

Mvh Ulf S.

Fantastiskt fint!

Jag har haft samma erfarenheter av Vittoria (också på gamla Miyata-hjul), jag löste det genom att bara köpa Schwalbe därefter.

velovin sa:
Fantastiskt fint!

Jag har haft samma erfarenheter av Vittoria (också på gamla Miyata-hjul), jag löste det genom att bara köpa Schwalbe därefter.
Tackar! Jo, jag hade en del trassel att få dit ett par andra Vittoria också för en tid sedan, även om dessa lirade i en helt annan division.... kanske så det är, nu sitter de dock där, ploppade och klara...!

Mvh Ulf S.

De brukar ju vara värst första gången. Punkar man på vägen så är däcken sträckta eller nåt - brukar gå lättare då.

Vilket arbete, snyggt gjort! Håller helt med om att det är en cykel som förtjänar att få leva vidare.

Min lillasyster var nyfiken på om det här med landsvägscykling var någonting för henne och köpte en Miyata One Ten, med ramväxlar, svampiga bromsar och ett bakhjul som var böjt bortom all räddning. Vi lyckades fixa till den så att den gick att använda, hon kom fram till att landsvägscykling är kul men att hon hatar ramväxlar och kassa bromsar. Så det slutade med att jag uppgraderade komponenterna på min racer och så fick hon ärva en komplett Campa Veloce-grupp och Fulcrum-hjul som vi har satt på nu. Så det blev en mix av gammalt och nytt för hennes del, istället.

Fan va najs! Jag har själv en kolfibermiyata från 89 som jag ska renovera med lite nya delar. Blir nog 10 eller 11 delad ulegra och ny lack (klarlack).

Tack för alla positiva kommentarer!

Att jag orkar undrade någon, ja det här är inget som jag gör för att jag egentligen behöver en cykel, eller för att jag är så vansinnigt förtjust i just Miyata, det är snarare lite avkopplande kvällspyssel, det får ta den tid det tar, en del människor målar tavlor eller planterar blommor, jag går ner i källaren och bankar på någon gammal cykel när frugan vill titta på någon tråkig tv-serie......

Ilves sa:
Vilket arbete, snyggt gjort! Håller helt med om att det är en cykel som förtjänar att få leva vidare.

Min lillasyster var nyfiken på om det här med landsvägscykling var någonting för henne och köpte en Miyata One Ten, med ramväxlar, svampiga bromsar och ett bakhjul som var böjt bortom all räddning. Vi lyckades fixa till den så att den gick att använda, hon kom fram till att landsvägscykling är kul men att hon hatar ramväxlar och kassa bromsar. Så det slutade med att jag uppgraderade komponenterna på min racer och så fick hon ärva en komplett Campa Veloce-grupp och Fulcrum-hjul som vi har satt på nu. Så det blev en mix av gammalt och nytt för hennes del, istället.

Det där är något som jag också har varit väldigt sugen på, att bygga upp en gammal cykel med moderna komponenter, lite Pro-Touring om det hade handlat om bilar, men vem vet, nu är ju grundarbetet gjort med denna, dyker det upp rätt grejor så kanske det blir en fortsättning, eller så blir det på en annan cykel...

Mvh Ulf S.

Tack för det, dekaler till Miyata verkar inte vara några problem att hitta....!
Jag har funderat lite, och antingen blir det nog komplett dekalset i silver, eller bara den lilla loggan med två diagonala linjer på sadelröret i rött och vitt, plus något på styrhuvudet, vi får se, utan något ser den ju lite "tom" ut!

Mvh Ulf S.

Kände att det började bli dags att försöka slutföra något projekt också....har småpulat lite någon halvtimme innan läggdags sista veckan, så plötsligt i natt vaknade jag 03.30 och kunde inte riktigt somna om..... så jag bestämde mig för att färdigställa cykeln istället, det sista gjordes ca 05.45 i morse, kändes som det var meningen på något sätt.
Styrlinda monterad.....
2016-05-17_06.20.49.jpg

Nya bromswirar och höljen....
2016-05-17_06.20.03.jpg

Den snedvridna växelföraren som jag länge har dragit mig för att ta i riktades slutligen upp och servades, det blev ganska bra, det verkar som endast delen i stål där trissorna sitter var sned, vi får se hur det funkar i praktiken snart....
2016-05-17_06.19.30.jpg

2016-05-17_06.18.49.jpg

2016-05-17_06.17.56.jpg

Lyxade till med en ny kedja också, den känns så skön att ta i på något sätt....!, återstår att se om den lirar med frikrans och klingor bara, annars får det bli diesel-spa för den gamla.... eller ny frikrans/klingor, vi får se....

2016-05-17_06.17.29.jpg

Så.... nu är den faktiskt klar att cykla på....!!
Återstår att fixa någon typ av dekaler, clips, kanske hoods, plus lite små justeringar och puts....
2016-05-17_06.16.52.jpg

Blev lite frestad att bara hoppa upp och cykla iväg de 76 kilometrarna till jobbet, men hejdade mig (tyvärr...?) och sparade den högtidliga provturen till i kväll......!
2016-05-17_06.16.23.jpg

Mvh Ulf S.

us930 sa:
Kände att det började bli dags att försöka slutföra något projekt också....har småpulat lite någon halvtimme innan läggdags sista veckan, så plötsligt i natt vaknade jag 03.30 och kunde inte riktigt somna om..... så jag bestämde mig för att färdigställa cykeln istället, det sista gjordes ca 05.45 i morse, kändes som det var meningen på något sätt.
Styrlinda monterad.....

Nya bromswirar och höljen....

Den snedvridna växelföraren som jag länge har dragit mig för att ta i riktades slutligen upp och servades, det blev ganska bra, det verkar som endast delen i stål där trissorna sitter var sned, vi får se hur det funkar i praktiken snart....

Lyxade till med en ny kedja också, den känns så skön att ta i på något sätt....!, återstår att se om den lirar med frikrans och klingor bara, annars får det bli diesel-spa för den gamla.... eller ny frikrans/klingor, vi får se....

Så.... nu är den faktiskt klar att cykla på....!!
Återstår att fixa någon typ av dekaler, clips, kanske hoods, plus lite små justeringar och puts....

Blev lite frestad att bara hoppa upp och cykla iväg de 76 kilometrarna till jobbet, men hejdade mig (tyvärr...?) och sparade den högtidliga provturen till i kväll......!

Mvh Ulf S.

Bra jobbat! Snyggt slutresultat.

Tackar för värmande kommentarer !
Ja, så var de första 30km avklarade, inte utan lite dramatik också......
Kom hem ganska sent från jobbet, men slängde genast på mig cykelkläderna och iväg söderut från Nyköping via gamla E4an. Känner mig igenom växlarna inne i bostadsområdet och allt verkade funka. Ut på vägen och snart passerades Tuna Motell där förövrigt en grupp cyklister hade stannat och samtalade (CK Dainon...?).
Gav dem en snabb hälsning innan jag rullade ner för backen mot Tuna kyrka. Det kändes riktigt tillfredsställande att susa fram där på Miyatan som för ungefär ett år sedan baxades ner i min källare som en hög med skrot, nu kändes den faktiskt som ny i det mesta, inget gnek ock skrammel, växlarna klickade i perfekt och hjulen var runda och fina. Vek av vid kyrkan mot Nävekvarn och upp i backarna som är den östliga förlängningen av Kolmården, efter den lilla bron över Kila ån är jag lagom uppvärmd så beslutar jag mig för att testa det Japanska stålets hållfasthet lite och idiotköra uppför backen. Ställer mig upp och pressar på vad jag kan, hinner ta 3-4 tramptag och sen ...PANG! Bakhjulet totallåser och jag hänger där över styret, med hakan otäckt nära framhjulet..... i min hjärna flimrar en massa saker förbi, har jag glömt något..? Sitter hela bakväxeln intrasslad bland ekrarna nu eller vad....?
Cykeln stannar och jag reser mig upp, bakom mig har det nya Vittoriadäcket ritat ett långt svart streck i asfalten, inspekterar vad som har hänt och inser att allt verkar helt, men jag har helt enkelt trampat loss bakhjulet ur dropoutsen, sen har det låst mot den lilla rörbiten mellan kedjestagen. Det finns lite suddmärken i lacken på rörbiten och hjulaxeln tog med sig lite färg från dropoutsen, men inget annat verkar skadat. Sätter lite skamset tillbaka hjulet och funderar på hur detta kunde hända. Förmodligen så berodde det mera på att quickreleasen gled på de nylackerade ytorna än på min enorma benstyrka ; ) ..... man borde alltså ha tagit bort färgen där, alternatvt maskerat. Klantigt. Nåväl, nu är färgen borta så problemet är löst....
Fortsätter premiärturen, men tappade sugen lite när idiotkörningen uteblev. Viker av den lilla vägen bort emot Bränn Ekeby och Oxelösund och börjar öka på tempot igen. Miyatan känns stabil, förmodligen går den ganska fort också för jag vevar på ganska bra på högsta växeln som är 52-13. Kan egentligen inte klaga på någonting, men ändå känns det som om något fattas. Min 6-7 år äldre Rex racer (som är en förklädd Mercier egentligen ) känns aningen "piggare" och lättare i rektionerna, för att inte tala om svärfars gamla Macario som är helt outstanding i det avseendet, närmast nervös skulle jag säga, men ack så rolig att klättra i berg med....
Vid gamla Lövsta Handel viker jag av mot Nyköping igen, håller ett ganska bra tempo bort emot och förbi Ärila golfbana, Miyatan sköter sig exemplariskt nu , bara klick klick när man växlar, och däckens ljud mot asfalten, helt händelselöst och.... lite ointressant. Lite som att köra Toyota Corolla.... den gör sitt jobb utan tvekan, ganska snabbt och väldigt effektivt, men ändå längtar man lite hem.
Rullar de sista kilometrarna hem, vid Mc donalds rondellen kommer tre killar på eu moppar, de tar bilvägen och jag cykelbanan, jag har ett litet försprång ut från rondellen och beslutar mig för att försöka ge dem en match..... Det funkar en bit, kanske 1.5 km eller så, men sedan kommer 2 av dem så sakterliga förbi, den tredje däremot kommer lite på efterkälken, vi ligger jämsides länge ut över fälten mot Bergshammar, killen tittar lite oroligt, ömsom på mig, ömsom ner på sin moppe, eftersom jag är nästan hemma nu så ger jag allt, men inser att jag inte kommer att orka med länge till (vad gör de...45...?). Moppekillen börjar vinna meter för meter, och i de sista backarna får jag släppa helt till hans stora lättnad... kul att skrämmas lite ändå...!
Pustar ut hemma på trappan, det känns fint att cykeln är klar, funkar klanderfritt och, faktiskt är jag lite stolt över hur den ser ut nu, men ändå finns det ett unns av besvikelse någonstans, den kunde väl ha varit en aning roligare. Jag ska ge den några chanser till och lära känna den lite, kanske en VR om jag köper en startplats där, annars får den väl bli en caferacer.....

För första gången ute i det fria på ett år, innan premiärturen.....
2016-05-17_20.58.51.jpg

......och efter.
2016-05-17_20.58.12.jpg

Mvh Ulf S.

Bra jobbat, snyggt utfört och utan att stressa Kudos på det!! Blir inspirerad av tråden, letar "vrak" att rädda (Hade en Kolfiber MTB från Miyata, köpte hem nya delar och påbörjade strippningen sen snodde nån j--vel den).
Tack för fin dokumentation
/C

Tackar igen!

Jo 12växlat var väl lite hett i mitten på 80-talet, nu en nostalgitripp......

Det är ju kul om man kan inspirera någon, det är ju lite grejen med sådana här forum, älskar själv att läsa mek och renoveringstrådar här, och få inspiration.
Trist att cykeln försvann bara.

Byggde på lite nya grejor igår, clips med remmar, pedalerna var förberedda för det med en liten slits att placera clipset i, fiffigt....
2016-05-19_10.17.41.jpg

Remmarna kunde kanske ha varit röda.....men:
1. Jag har inte hittat några snygga
2. De tilltänkta dekalerna innehåller en del vitt, så det vita skulle kunna matcha detta.... vi får se.
2016-05-19_10.16.12.jpg

Kanske man skulle ha tag på dustcaps till veven också, de gamla var av plast och blev till pulver vid demonteringen......

Mvh Ulf S.

Dammkåporna på vevarna plockade man bort illa snabbt för att man skulle se PRO ut, ungefär som ventilhattarna!
Man skulle se ut som en som gjorde service på vevlagret var 10.e mil och då hade man inte tid att skruva dit eller ta bort kåporna.

Jag var 16.

Snyggt renovering. Jag köpte en precis likadan (tror jag) på Tradera för ett tag sedan.. är också lite osäker på vad jag tycker men den duger fint som vardagsracer. Jag tror främst att det är hjulen som är dåliga... mjuka.

Min ska också få ny nyans men jag har inte bestämt mig för vilken.

Bilagor

• IMG_2954.jpg
    IMG_2954.jpg
    395.6 KB · Besök: 95
Tillbaka
Topp