Loctite vid bakdämparen..? ?

Loctite vid bakdämparen..? ?
Övre fästets skruv för bakdämparen gillar att gänga ur sig lite.. Det är störande då det medför ett glapp vid dämparfästet.

Är det lugnt att pytsa i lite Loctite på ena änden av gängorna, dvs inte på själva skruven som går igenom dämparen.

Tack för alla tips. Puss.
 
Loctite vid bakdämparen..? ?
Klart du kan ta loctite. Men lägg det på gängorna och använd rätt loctite så det går att lossa utan våld och svets :)
 
Loctite vid bakdämparen..? ?
Låter konstigt att den lossnar. Sitter dämparbussningar osv fast ordentligt eller bottnar skruven innan det kläms ihop? Låter i mina öron som att skruven tar laster den inte borde ta. All kraft ska gå via bussningens/hårdvarans friktion mot ramen. Ingen kraft ska gå via skruven annat än rent axiell kraft från att man dragit fast den. Börjar skruven ta radiella laster kan skruven lossna genom precession/gängvandring.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp