Lokalcykelhandlare v. Svenska webbutiker v. utländska

lite OT:
Daner som jag har förstått det så verkar du plocka hem prylar mestadels från USA? :)
Kan man beställa från dig, får du hem saker billigare osv?
Kollade på lite som fanns på din hemsida, va riktigt sjysta grejor.

Förstår ditt dilemma Daner

Vissa saker lämpar sig bättre att sälja via butik men att inte låta Internetbutikerna sälja dina prylar för att skydda lbs låter som konstgjord andning på en business model som inte fungerar. Det är ju cykelköparen som är din kund, lbs är ett av sätten att nå dem.

Det du säljer via internetbutiker hade förmodligen aldrig sålts via en lbs så de borde kunna förstå att det inte är kannibalisering. Dessutom går det inte att nå alla kunder via lbs, syns bla på denna tråd att flera inte har förtroende för dem och knappast skulle göra några stora inköp via dem.

Själv lägger jag gärna ett par kronor extra ibland för service, snabbhet och att ha kvar de bra lbs som finns i sthlm.

/Thomas

Jensa -

Jag är distributör och säljer enbart genom butiker. Om du har fortroende för en butik nära dig då ordnar vi inköpet där. Om inte, då går det att ordna genom ett flertal Svenska butik som säljer över internet. Målsättningen är att möjliggöra inköp av finare grejer som tillverkas i USA och Canada (som inte redan tas hit av någon annan distributör) till ett bättre pris och/eller med bättre garantisupport än om man hade importerat det själv på ett lagligt sätt. Prislistan som finns att ladda ner på hemsidan ger en prisidé, men butiken avgöra alltid hur mycket varan i frågan kommer att kosta. Jag har inte fått alla 2005 bilder, prislistor och information från samtliga leverantör som jag jobbar med, men det går att ordna beställningar även om du inte hittar information på min hemsida om Gunnar, Waterford, Ventana, Hadley Racing, Terry och Light & Motion.

Tänkte köpa lite saker från "Actionsports.de"
Hur betalar man där , jag hittar inte dom olika sätten ?

Fler som har handlat där och som har erfarenhet ?

Vad finns det för sätt att betala på den sidan ? Det bästa för mig vore Postförskott,eller vad det kallas.

Mvh Max

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp