forts.
En otålig väntan. Vi ska komma i mål i samlad trupp, alla fyra grupperna, på ett bestämt klockslag. Vi får stanna en stund och samla ihop oss och vänta ut klockan några minuter för att inte komma för tidigt.
Kent passar på att borsta tänderna. Flickvännen väntar vid målgången och nu ska det minsann pussas! =)
Vi cyklar långsamt längs strandpromenaden till torget vid Hotell W som syns till vänster.
Osså ska det förstås sprutas bubbel!
F.d. fotbollsproffset Eric Abidal är där och tar emot oss.
£116.395 har vi fått in totalt när vi kommer fram.
(När detta skrivs är det uppe i över £122.000)
Professor Nigel Heaton från KCH i mitten, och till höger står James Lane som är initiativtagare till hela projektet.
De andra tre jobbar på, eller har kopplingar till, KCH.
En del ska med flyget dagen efter så det är dags att packa ner cyklarna innan vi bussas till ett hotell för dusch och avslutningsmiddag. En lång och sen middag. Och väldigt rolig. Och blöt. =)
Sammanfattningsvis då...
Ja, det har varit en helt otrolig resa. Kanske det häftigaste jag har gjort på cykel faktiskt. Trots att jag har många veckor med mtb bakom mig i olika länder och höga berg.
Jag hängde på det här med skräckblandad förtjusning. Skulle jag orka och skulle kroppen hålla?
Jag förstod att det skulle bli häftigt och ett minne för livet, men det kunde ju lika gärna bli en misärresa med regn och motvind i elva dagar.
Det blev inte så, och resan har långt överträffat mina förväntningar. Cyklingen har varit magisk. Oändligt fina, slingriga vägar. Alla vyer, all arkitektur, all natur som står i blom, landskapet som förändras och inte minst alla tramsiga figurer som jag har delat dagarna med.
Det är i Frankrike man ska cykla landsväg! Jag förstår att det är stort där.
Ni har fått lite smakprov av dagarna i bild och text. Hoppas att det har varit i lagom dos.
Nu ska jag spendera lite mer tid på mtb igen.
Och en sista gång. Gå gärna in och skänk en slant.
Tusen tack till alla som har bidragit!
https://www.justgiving.com/perhenningsson/
/Pelle